Fizikadan laboratoriya ishlarini o'tkazishning davlat ta'lim standartlari asosida tashkil etish

Fizikadan laboratoriya ishlarini o'tkazishning davlat ta'lim standartlari asosida tashkil etish

O'quvchilarga / Pedagogika
Fizikadan laboratoriya ishlarini o'tkazishning davlat ta'lim standartlari asosida tashkil etish - rasmi

Material tavsifi

REJA: 1. Kirish 2. Fizikadan laboratoriya ishlarining formalari 3. Frontal laboratoriya ishlarining turlari 4. Laboratoriya ishlarni o'tkazish metodlari va yo'llari 5. Tajriba natijalarini muhokama qilish hisobot tuzish Fizikadan umumiy o'rta ta'lim davlat o'quv dasturi O'zbekiston Respublikasining Ta'lim to'grisidagi Qonuni va Kadrlar tayyorlash milliy dasturini hayotga tadbiq etish maqsadida ishlab chiqilgan Umumiy o'rta ta'lim maktablari uchun fizikadan davlat ta'lim standartlari asosida tuzilgan. Maktabda fizika ta'limining ahamiyati uning fan-texnika taraqqiyotida, ishlab chiqarish sohalarida va kundalik hayotda tutgan o'rni bilan belgilanadi. Umumiy o'rta ta'lim maktablarida fizika ta'limining asosiy vazifalaridan biri o'quvchilarni fizik hodisalar, tushunchalar, kattaliklar, modellar, qonunlar, o'lchashlar, fizikadan amaldagi tatbiqlari, olamni fizik manzarasiga oid bilimlar bilan tanishtirish, shu bilan birga fizikaga oid asbob va uskunalardan, laboratoriya o'tkazish jarayonida sodda xulosalar chiqarish, xavsizlik qoidalariga rioya qilish malakalarini shakillantirishdan iborat. Fizikadan laboratoriya ishlari frontal o'tkazish bilan o'quvchilarni mehnat qilishga o'rgatamiz, hamda ularni bilimlarni shakillantira boramiz. Laboratoriya ishlarini metodik talablar asosida tashkil etilsa, o'quvchilarni fikrlash qobiliyatlari rivojlanadi. O'quvchilarga berilgan savolni tajriba asosida javobyu topishga o'rgatiladi. Laboratoriya ishlarini tashkil etish va o'tkazishni quyidagi o'quv masalalari hal qilinadi. - o'rganiladigan qonunlarning to'griligini isbotlanadi. -fizik kattaliklarni o'lchashni o'rganiladi -fizik kattaliklar va fizik hodisa o'rtasidagi bog'lanishni anglaydilar -o'lchov asboblari bilan ishlashni o'rganadilar -sxemalar va chizmalarni o'qishni o'rganadilar -o'quvchilarda konstruktorlik. ijodkorlik va texnik qobiliyatlari rivojlanadi. fizik asboblarning tuzilishi va ishlash jarayonlarini o'rganiladi. Laboratoriya ishlarini tashkil etishda 2 xil usuldan foydalaniladi. 1. Frontal laboratoriya ishlari 2. Fizik praktikumlar Frontal laboratoriya ishlarini o'tkazishda sinfdagi barcha o'quvchilar bitta mavzuni, bir xil asboblar bilan o'qituvchini ko'rsatmasi asosida o'tkazadilar. Bu laboratoriya ishlari 45 minut, ya'ni 1 soatga mo'ljallangan bo'lish mumkin. Ayrimlar esa, 5-15 minut bo'ladi. Qisqa muddatli frontal laboratoriya ishlari-frontal tajribalar deb maktab o'quvchilarini har tamonlama taraqqiy qildirishda fizika o'qituvchisi qo'llaydigan turli o'qitish formulasi mavjud. Bu orasida frontal laboratoriya mashg'ulotlari: Laboratoriya ishlari,laboratoriya kuzatishlari, sifatiy tajribalar va kuzatishlar, frontal eksperiment va xoka'zolar alohida o'rin tutadi. Ular uzoq davom etuvchi va qisqa muddatli, kirish va yakuniy, o'quvchining batafsil ko'rsatmalari bo'yicha yoki ko'pgina mustaqillik elementlari bilan bajariluvchi hisobot va baholashga talab etuvchi bo'lishi mumkin. Maktabda fizikadan laboratoriya mashg'ulotlarining forma va metodlari turlicha. Masalan: zveno usulda, frontal usulda o'tkazish mumkin. Ayniqsa bu mashg'ulotlarining frontal metodi ma'lumki, qator muhim juda yaxshi xususiyatlarga ega. Bu usul eng avvalo o'quvchilarning laboratoriya mashg'ulotlarini o'rganilayotgan kurs bilan yaqindan bog'lashga va praktikumlarda o'quvchining demonstratsion tajribalari bilan o'quvchilar mustaqil bajaradigan laboratoriya ishlari o'rtasida aloqa o'rnatishga imkon beradi. Frontal usul tufayli laboratoriya mashg'ulotlari mashg'ulotlari biror kurs rejasiga kirish qismidek yoki o'quvchi tushuntirishga qo'shimcha sifati, yoki o'tilgan materiallarni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.26 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:00 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.26 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga