g'arb progressiv namoyondalarining qarashlarida ta'lim tarbiyaningmazmuni, maqsad vazifalari Reja: 1.g'arb ma'rifatparvarlari va ularning ijtimoiy pedagogik qarashlari. 2.I.Pestalotstsining amaliy pedagogik faoliyati va elementar ta'lim nazariyasi. 3.I.Gerbartning ilmiy pedagogik qarashlari. 4.R.Ouenning pedagogik nazariyasi va amaliy pedagogik faoliyati. 5.A.Distervergning takomillashgan ta'lim nazariyasi. Iogann Genrix Pestalotstsining pedagogik faoliyati va nazariyasi. Iogann Genrix Pestalotstsi (1746-1827)-shveytsariya demokrat pedagogi uzining hayotini xalq bolalarani o'qitish va tarbiyalashga bagishladi.o'z qarashlariga ko'ra demokrat bo'lgan Pestalotstsi «eng sunggi kashshok uchun xam jismoniy, aqliy va axloqiy kobilyatlarini to'g'ri rivojlantirish imkoni berishni» istar edi.U tarbiyaning umumiy maqsadi bolalarda «haqiqiy insoniylikni » namoyon qilishdan iborat, bunga esa xar bir bolada uning barcha tabiiy kuchlari va kobilyatlarini garmonik rivojlantirish yo'li bilan erishiladi deb hisobladi. Pestalotstsi xalq maktabida kuyi tabaka bolalarini kelajak faoliyatiga tayyorlshga katta ahamiyat berdi, lekin shu bilan birga, xar doim oliy maqsadga -insonni tarkib toptirishga buysundirilishi kerak deb takidladi. Tarbiya, deb hisoblaydi Pestalotstsi tabiatga uygunlik xarakterida bo'lishi, yani bola tabiatiga muvofik tashkil etilishi kerak.Bunda u Russo kabi bolalar tabiatini ideallashtirmadi, balki bolaning tabiiy kuchi va istedodiga rivojlanish uchun intilish xosdir, deb gumon kildi. «Kuz, - degan edi Pestalotstsi,- ko'rishni, kulok eshitishni, oyoq-yurishni, kul-ushlashni istaydi.Shuningdek kalb xam ishonishni va sevishni istaydi.aql-fikrlashni istaydi».Tarbiyachining vazifasi to'g'ri tashkil etilgan mashqlar sistemasi yo'li bilan bu rivojlanishga yordam berishdan iboratdir. Pestalotstsi bolani o'zi ishlab chikkan elementlar ta'lim nazariyasi yordamida unnig tabiati bilan butunlay mos holda garmonik ivojlanishini ta'minlashga umid boglagan edi.Elementlar ta'lim nazariyasi mehnat, axloq tarbiyasi, jismoniy, estetik va aqliy tarbiyani (elementar bilimlarni egallashni ) o'z ichiga oladi, shu bilan birga tarbiyaning bu tomonlarini Pestalotstsi mustahkam bog'liq holda va bir-biriga ta'sir ettirib amalga oshirish zarur deb hisobladi. Bolani tarbiyalashni eng oddiy elementlardan boshlash, asta-sekin va izchillik bilan murakkabrok elementlarga uTish talabi elementar ta'lim nazariyasi asosida yotadi. Jismoniy tarbiya va mehnat tarbiyasi. Pestalotstsining fikricha, jismoniy tarbiyaning maqsadi bolaning barcha tabiiy jismoniy istedod nishanlarini rivojlantirishdan, unda tegishli ko'nikma va malakalar hosil qilishdan va shu yul bilan uning jismoniy kuchlarining umumiy o'sishini ta'minlashdan iborat. Pestalotstsi xakli ravishda jismoniy tarbiya, inson shaxsining tarkib topishiga, uning aql idroki, axloqiy tuyg'ulari va iroda sifatlarining rivojlanishiga yordam beradi, deb kursatgan edi. Bolalarning harakatga bo'lgan tabiiy intilishi ularni jismoniy tarbiyalash asosida yotadi, deb hisoblaydi Pestalotstsi. Bular buginllarni harakatlantirish orqali amalga oshiriladi.Bu xaraatlar o'yinlarda , bola jismoniy kuchlarining xilma-xil ravishda namoyon bo'lishida rivojlanib boradi. Pestalotstsi fikriga ko'ra, jismoniy tarbiyaga oilada, onasi bolaning turishiga, dastlabki kadamlar kuyishiga yordam berib, u bilan «tabiiy uy gimnastikasi» o'tkazayotganda asos soladi.Bolaning uydagi oddiy mehnat turlarida ishtirou etishi xam unda buginlarni mustaqil ravishda ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:19:57
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
71.48 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:00
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:19 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
71.48 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:00 ]
Arxiv ichida: doc