Guruhdan va o'quv yurtidan tashqari tarbiyaviy ishlarning predmeti maqsadi va vazifalari

Guruhdan va o'quv yurtidan tashqari tarbiyaviy ishlarning predmeti maqsadi va vazifalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Guruhdan va o'quv yurtidan tashqari tarbiyaviy ishlarning predmeti maqsadi va vazifalari - rasmi

Material tavsifi

Guruhdan va o'quv yurtidan tashqari tarbiyaviy ishlarning predmeti maqsadi va vazifalari Reja: Darsdan tashqari vaqtdagi tarbiyaviy ishlar mazmuni, unga qo'yiladigan talablar Darsdan tashqari tarbiyaviy ishlarning shakllari. O'z-o'zini tarbiyalash. O'zbekiston Respublikasining istiqloiga erishuvi hamda o'z mustaqil siyosiy, iqtisodiy va ijtimoiy yo'liga ega bo'lislii, halq ho'jaligining turli sohalarida, jumladan halq ta'limi tizimida ham o'sib kclayotgan yosh avlod ta'lim-tarbiyasi bilan borliq jarayonini qayta ko'rib chiqishni taqozo etmokda. Ilozirgi paytda, fan va madaniyatning eng so'nggi yutuqlari asosida kelajagimiz bo'lgan yosh avlodni hayotga tayyorlashning samarali shakl va uslublarini izlash nihoyatda zarurdir. O'zbekiston Respublikasi Prezidentining «Ma'naviyat va ma'rifat» jamoatchilik markazi laoliyatini yanada takomillashtirish va samaradorligini oshirish to'g'risida»gi farmonida ko'rsatilganidek, jamiyatda yuksak ma'naviy fazilatlarni kamol toptirish, milliy mafkurani shakllantirish, yoshlarni boy madaniy merosimiz, tarihiy an'analarimizga, umuminsoniy qadriyatlarga hurmat, Vatanga muhabbat, istiqlol g'oyalariga sadoqat ruhida tarbiyalash mamlakatimizda amalga oshirilayotgan barcha islohotlarning ha! qiluvchi omilidir. Guruhdan va o'quv yurtidan tashqari tarbiyaviy ishlarning samaradorligini oshirish avvalo komil insonni shakllantirishning cng zamonaviy va qulay yo'nalishlarini topib joriy etishga bog'liq. Ushbu konsepsiya ham huddi shu maqsadda, shaxs kamoloti bosqichlarini belgilab olishga yo'naltirilgan. Tarbiyaviy ishlarni davr talabiga javob beradigan holga keltirish uchun tarbiyaning asosi bo'lgan barcha g'oyalar qaytadan ko'rib chiqilishi, asosiy e'tibor bola shaxsiga qaratilishi, yillar davomida to'plangan ijobiy tajribadan unumli foydalanish zarurligini taqozo etadi. Tarbiyaviy ishlar huquq-tartibot organlari, ijodiy uyushmalar, Davlat va nodavlat jamg'armalar, qo'mitalar va tashkilotlar bilan hamkorlikda olib boriladi. Tarbiyaviy ishi.arning asosiy yo'nalishlari, maqsad va vazifalari lnson sliahsining kamol topishi juda murakkab va uzluksizjarayon davomida shakllanadi. Uning tarbiyasiga ota-onasi, o'quv yurti, mahalla, do'stlari, jamoat tashkilotlari, atrof-muhit, ommaviy ahborot vositalari, san'at, adabiyot, tabiat va hoka'zolar bevosita ta'sir ko'rsatadi. Yuqoridagi barcha hayotiy ehtiyojlarni vujudga keltirishda o'zaro hamkorlikning ta'sir doirasi orqali shaxsni tarbiyalash va tarbiyaning birligini ta'minlagan holda, uni shaxs sifatida shakllanishiga salbiy ta'sir korsatadigan muhitdan himoya qilish. Tarbiyaning bosh maqsadi-yosh avlodni ma'naviy-axloqiy tarbiyalashda halqning boy milliy, ma'naviy-tarihiy an'analarga, urf-odatlari hamda umumbashariy qadriyatlarga asoslangan samarali tashkiliy, pcdagogik shakl va vositalami ishlab chiqib amalga joriy etishdir. Tarbiyaning asosiy vazifasi - shaxsning aqliy, axloqiy, erkin fikrlovchi va jismoniy rivojlanishi, lining qobiliyatlarini hartomonlamaochish uchun imkoniyatyaratishdir. Buning uchun: - yoshlarni erkin fikrlashga tayyorlash, hayot mazmunini tushunib olishiga ko'maklashish, o'z-o'zini idora va nazorat qila bilishini shakllantirish, o'z shaxsiy turmushiga maqsadli yondashuv, ularda reja va amal birligi hissini uyg'otish; o'quvchilarni milliy, umuminsoniy qadriyatlar, Vatanimizning boy ma'naviy merosi bilan tanishtirisli, madaniy hamda dunyoviy bilimlarni egallashga bo'lgan talablarini shakllantirish, maiaka hosil qildirish, tobora o'stirib-boyitib borish va estetik tushunchalarini shakllantirish; - liar bir o'smiming bilimdonligini va ijodiy imkoniyatlarini aniqlab, uiarni rivojlantirish. Inson ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.59 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:01 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.59 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga