Harakat ko'nikma, malaka va harakat faoliyatlariga o'rgatish jarayonining tuzilishi, vazifalari, bosqichlari hamda ularga umumiy xarakteristika

Harakat ko'nikma, malaka va harakat faoliyatlariga o'rgatish jarayonining tuzilishi, vazifalari, bosqichlari hamda ularga umumiy xarakteristika

O'quvchilarga / Pedagogika
Harakat ko'nikma, malaka va harakat faoliyatlariga o'rgatish jarayonining tuzilishi, vazifalari, bosqichlari hamda ularga umumiy xarakteristika - rasmi

Material tavsifi

harakat ko'nikma, malaka va harakat faoliyatlariga o'rgatish jarayonining tuzilishi, vazifalari, bosqichlari hamda ularga umumiy xarakteristika Reja: O'rgatish jismoniy tarbiya jarayonining bir tomonidir. harakat ko'nikmalari va malakalari. harakat malakalarini rivojlanish o'qitish jarayonlarini tashkil etish uchun ahamiyati. O'rgatish jarayonining tuzilishda harakat malakalari hosil bo'lish qonuniya- larning ahamiyati. O'rgatish bosqichlarining vazifalari va uning metodik xususiyatlari. a) dastlabki o'rgatish bosqichi; b) chuqurlashtirilgan o'rgatish bosqichi; v) o'rganilgan mashqlarni mustahkamlash va takomillashtirish. o'rgatish jismoniy tarbiya jarayonining bir tomonidir Jismoniy tarbiya jarayonida o'rgatishning asosiy vazifasi harakat ko'nikma- lari va maxsus bilimlarni egallashdir. Jismoniy tarbiya jarayonida xam ta'lim xam tarbiya amalga oshiriladi. Bunda o'rgatishning asosiy predmeti bo'lib o'zaro boglangan harakat tizimini o'z ichiga oluvchi oqilona harakat faoliyatlari hisoblanadi. Biror bir harakatga o'rgatish shugullanuvchilarning jismoniy rivojlanishi, funksional imkonyaitlarni oshirish va rivojlantirish sog'liqni mustahkamlash va xklar bilan bog'liqdir, hamda jismoniy sifatlarini oshirish sodir bo'ladi. harakat faoliyatlariga turli va konkret vazifalarni xal etgan holda o'rgati- ladi. Ko'pgina holda kuyidagilarga olib kelinadi: harakatning dastlabki maktabini ta'minlash, yani harakat faoliyatini murakkab shakillari uchun dastlabki bazani yaratgan harakat apparatining asosiy bo'ginlarida oddiy harakatlarni boshqarishga o'rgatish; Misol: yuqori startdan chiqish. Yordamchi mashqlar yangi eki ayrim jismoniy sifatlar qobiliyatlarni rivojlanishiga ta'sir etuvchi vositalar sifatida foydalaniladigan harakatlarga o'rgatish; Masalan: perekidnoy usulida sakrash, plankasiz oyoqlarni har xil ketma-ketligi harakatlari. 3. Kundalik hayotda, faoliyatning mehnat, sport va boshqa sohalarda zarur bo'lgan asosiy harakat ko'nikma va malakalarni shakillantirish hamda takomi lashtiruvning kerakli darajagacha olib borish: Misol: har xil sport turlarida. Bu vazifalarning xarakteriga va o'rganilayotgan harakat faoliyatlarining xususiyatlariga bog'liq holda o'qitish jarayoni bir kator xususiyatlariga bog'liq holda o'qitish jarayoni bir kator xususiyatlariga egadir. Malumki, vazifalarning qiyinligiga karab ularga sarf bo'ladigan vaqtlar xam turlichadir. Masalan: bir-ikki bo'ginli gimnastika harakatlariga o'rgatish malum holatlarda nisbatan tezrok bo'ladi, lekin ularni o'zlashtirish hamda murakkab harakat faoliyatlarni yuqori darajaga oshirishga bazan yillar vaqtlar ketadi. (shest bilan sakrash). Bunday holda o'rgatish metodikasi xam farq qiladi. harakat faoliyatining tuzilish murukkabligi malum darajaga harakatga dastlabki harakatda asosiy metodlarni tanlashni oldindan aniklaydi. Oddiy harakatlarga o'rgatishda butunlicha o'rgatish ko'lanilsa, murakkab mashqlarda esa kismlab o'rgatish ko'llaniladi. harakatning tayyorlov, asosiy, yakuniy vazifalari orasida bog'lanish muhim ahamiyatga va xususiyatlarga egadir. Bazan xollarda o'rgatishning asosiy fazalaridan foydalanilsa (masalan, balandlikka sakrashda, depsinish), boshqa xollarda esa tayyorlov fazalaridan foydalaniladi. (masalan tebranish va engashgan holda tayanch holatiga o'tish), ayrim xollarda yakuniy fazasidan o'rgatish lozim (Masalan: bolalarga sakrashda yumshoq ko'nishni o'rgatish). harakatlarga o'rgatish umumiy didaktik prinsipilariga asoslanadi, bu prinsiplar j.t. sohasida o'z spetsfik ifodasini topadi. Bu spetsifika harakati ko'nikmalari va malakalarini hosil qilish qonuniyatlaridan kelib chikadi. harakat ko'nikmalari va ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.9 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:01 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.9 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga