Hozirgi tarixiy ta'lim tizimi. Tarix kurslarining ta'lim-tarbiyaviy

Hozirgi tarixiy ta'lim tizimi. Tarix kurslarining ta'lim-tarbiyaviy

O'quvchilarga / Pedagogika
Hozirgi tarixiy ta'lim tizimi. Tarix kurslarining ta'lim-tarbiyaviy - rasmi

Material tavsifi

Hozirgi tarixiy ta'lim tizimi. Tarix kurslarining ta'lim-tarbiyaviy vazifalari. Maktab tarix kursi darsliklari va dasturlari Reja: 1. Tarixiy ta'lim tizimidagi o'zgarishlar 11 yillik ta'lim maktablari uchun tarix bo'yicha dasturlar. Vatan tarixini o'rganishga etiborning kuchaytirilish ahamiyati. 2. Tarix kurslarining ta'lim-tarbiyaviy vazifalari. 3. Maktab tarix darsliklari mazmuni va tuzilishi. 1914 yili umum ta'lim maktab islohatiga muvofiq 11 yillik ta'lim kirgizilib, bu tarixiy ta'lim tizimida ham o'zgarishlarga olib keldi: V sinfda : SSR tirixi bo'yicha epizodik hikoyalar haptasiga 2 soat, jami 6i soat; VI sinfda: Umumiy tarix :I bo'lim. Qadimgi dune tarixi:- haptasiga 2 soat, jami 6i soat: VII sinfda: Umumiy tarix II bo'lim: O'rta asrlar tarixi-haptasiga 2 soat, jami 6i soat. VII sinfda: Qadimgi davrdan XVII arning oxirigacha bo'lgan SSR tarixi-haptasiga 2 soat, jami 6i soat. IX sinfda Umumiy tarix II-bo'lim. Angliya burjua inqilobidan (XVII asr) Parij kommunasigacha; XIX asrdan boshlab XIX asrning oxirigacha bo'lgan SSR tarixi-haptasiga 3 soat, jami 102 soat. X sinfda: Umumiy tarix II bo'lim Parij Kommunasidan 1-jahon urushining tugatilishiga qadar; XX asrning oshidan 193i yilga qadar SSR tarixi; Umumiy tarix IV bo'lim 1917-yildan boshlab 2-jahon urushiga qadar chet el eng yangi tarixi-haptasiga 4 soat, jami 136 s). XI sinfda: q0-yillarning oxiridan bizning kunlarimizga qadar SSR tarixi; Umumiy tarix IV bo'lim 1939 yildan bizning kunlarimizga qadar chet ellar eng yangi tarix.-haptasiga 3 soat, jami 104 soat. Umum ta'lim maktablarda (11 yillik) tarixini o'rganish uchun haptasiga 1i soat, yiliga 612 soat ajratildi. Shuni ham aytish kerakki, sobiq ittiyoq tarkibiga kirgan Respublikalar tarixini o'rganish 50 soatdan oshmasligi kerak edi. Faqat mustaqqil marofati bilan tarixiy ta'lim sohasida o'zgarishlar bo'ldi. Prezidentimiz Tafakkur jurnaliga bergan intervyusida Abdulla Avloniyning Tarbiya biz uchun e haet-e mamot, e noxot-e haloqat, e saodat-e faloqat masalasidir degan fikrini keltirip o'tadi. Sababi bu so'zlar bugun ham dolzarbdir. Prezidentimiz takidlaganidek, Fikr qaramligi, tafakkur qulligi-har qanday iqtisodiy eki siyosiy qaramlikdan ham ko'ra dahshatlidur, oyaga qarshi faqat g'oya, fikrga qarshi faqat fikr, jaholatga qarshi faqat ma'rifat bilan bahsga kirishish, olishish mumkin. Chor Rossiyasi mustamlakachiligi davrida ildiz otgan Turkiston jadidlari eshlarning milliy tafakkurini o'stirish, duneviy ilimlarni egallash uchun jon uydirishdi. Bolsheviklar imperiyasi davrida yagona ideologiya g'oya asosida ta'lim-tarbiya sohasida milliy mentolitet bir tomonda qolib ketdi. Fikr qoromligi esa yuqorida u1090 takidlaganimizdek hammasidan ham dahshatli. Mustaqilligimiz ana shu hislotlarga tarbiyalaydigan, yani eshlarimizning yetuk milliy tariximizni, an'analarimizni zur qiziqish bilan egallashlari uchun sharoit berdi. Shu asosda O'zbekiston tarixini o'qitish bo'yicha konsepsiya ishlab chiqildi. Yangi dasturlar vujudga keldi. Bu dasturlarda vatan tarixini o'rganisha katta etibor berilgan. Nafaqat yangi ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.67 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:02 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.67 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga