Ijtimoiy - pedagogik jarayon

Ijtimoiy - pedagogik jarayon

O'quvchilarga / Pedagogika
Ijtimoiy - pedagogik jarayon - rasmi

Material tavsifi

Ijtimoiy - pedagogik jarayon Reja: Markaziy Osiyo xalqlarining ijtimoiy-pedagogik an'analari. Oilaga ijtimoiy-pedagogik yordam shakllari. Asrab olingan oila bilan ijgimoiy-pedagogik faoliyat. Oilanint tipologiyalari mavjud bo'ladi: psixologik, pedagogik sotsiologik. Ijtimoiy pedagogning faoliyati vazifalariga kompleks tipologiyasi javob beradi, u jamiyatda ijtimoiy moslashuvi darajasi bo'yicha farq qo'yiladigan oilaning to'rt kategoriyadagi tiplarini ajratishni ko'zda tutadi: 1. Yuqori darajasi-mustahkam oilalar. 2. O'rtacha darajasi-xavfi bor oilalar guruhi. 3. Past darajasi-notinch (baxtsiz) oila. 4. Juda past darajasi-assotsional oilalar. 1.Tinch baxtli oilalar o'z vazifalarini bajara oladilar. Ijtimoiy pedagok yordamiga deyarli muhtoj emas. Bunday oilalar moslashish qobiliyatlari hisobiga, yani moddiy, psixologik va boshqa ichki imkoniyatlarga asoslangan qobiliyati hisobiga o'z bolasining talab-ehtiyojlariga tezlikda moslashib oladi va uni tarbiyalash, rivojlantirish masalalarini muvaffaqiyatli hal etadi. Manolar paydo bo'lgan hollarda ularga ijtimoiy pedagogning bir martalik yordami (maslahati) etarli bo'ladi. 2. Xavfi bor guruhi oilalar qoidalaridan bir qancha chetlanishi bilan ifodalanadi (to'da bo'lmagan oila, kam ta'minlangan oila va shu kabilar). Bular oilaning moslashish qobiliyatini pasaytiradi. Ular bolalarni tarbiyalash vazifalarini o'zlarining ko'p kuchlarini ishlatib bajaradilar, shuning uchun ijtimoiy pedagog oila holatini kuzatib borishi kerak va kerak bo'lganda o'z vaqtida yordamini taklif etishi zarur. 3. Notinch oilalar. Bu hayot faoliyati biror bir sohasida yoki bir vaqtda bir nechtasidan past ijtimoiy mavqega ega bo'lgan oilalar masalan oila daromadi past darajada yomon psixologik muhit, madaniyat darajasi past. Bunday oilalar ularga yuklatilgan vazifalarni bajara olmaydilar, ularning moslashish qobiliyatlari past, oilani tarbiyalash jarayoni katta qiyinchiliklar bilan o'tadi, natijasi kam bo'ladi. Bunday turlari oila uchun ijtimoiy pedagog tomonidan faol davomiy yordam kerak bo'ladi. 4. Assotsional oilalar. Ota-onalar xulqi yomon, qonunga hilof ravishda hayot kechirayotgan oilalar va bu oilalarda yashash-turmush sharoitlarn eng oddiy sanitar gigiyenik talablarga javob bermaydi. Bunday oilalarda odatda bolalar tarbiyasi bilan hech kim shug'ullanmaydi, bolalar qarovsiz qoladilar, yarim och bo'lib rivojlanishda ortda qoladilar, ota-onalar, boshqalar tomonidan ham jabrlanadilar, ijtimoiy pedagoglarning bunday oilalar bilan ishlashlari, huquqni himoya qilish organlari bilan birgalikda hamda vasiylik qilish organlari bilan hamkorlikda olib borilishi kerak. Oilaga ijtimoiy-pedagogik yordam shakllari. Chet el amaliyotida muhtojlariga uzoq vaqtli va xorijiy vakil ishlar shakllardan foydalanib ijtimoiy pedagogik yordam ko'rsatish boy tajribalar to'plangan. Qisqa vaqtli shakllari orasida olimlar krizisintervent va muammoli-yo'naltirilgan modelni o'zaro aloqalarini ko'rsatadilar. Krizisintervent modeli oila bilan ishlashda bevosita krizisli va ziddiyatlarda yordam ko'rsatishni ko'zda tutadi. Bunda vaziyatlar oilaning kundalik hayoti davomida yuzaga kelishi mumkin yoki tasodifiy zarar etkazuvchi holat bo'lishi mumkin. Bunday noqulay davrlar bolaning yoshi krizisi bilan bog'liq. Bunda oilada psixologik-pedagogik muammolar kuchayadi. Uch yoshli davr krizisi shaxsning asosiy individual-psixologik sifatlari shakllanishi jarayoni bilan va ijtimoiy ma'naviy ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.76 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:03 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.76 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga