Ijtimoiy pedagog va uning kasbiy sifati Reja 1. Ijtimoiy pedagog ta'lim tizimida 2. Ijtimoiy pedagog kasbiy faoliyatining xususiyatlari 3. Ijtimoiy pedagogik faoliyat 4. Ijtimoiy pedagog vazifalari 5. Ijtimoiy pedagoglarning kasbiy majburiyatlari Ijtimoiy pedagoglarni kasbiy tayyorlash uzluksnz ta'lim tizimida amalga oshiriladi. Ijtimoiy pedagoglarni kasbiy tayyorlash ikki turdagi o'quv yurtlarida olib boriladi: o'rta kasbiy ta'lim muassasalari (litsey va kollejlar) va oliy kasbiy ta'lim maktablari (Institut va universitetlar). O'rta kasbiy ta'lim muassasalarida kichik sinflarla va maktabgacha tarbiya muassasalarida tarbiyalanuvchi bolalar bilan ishlovchi pedagoglar tayyorlanadi. O'rta ma'lumotli pedagoglarning asosiy vazifasi bolalarga qiyin vaziyatlarpi singab o'tishda yordam beradi, bolalarning ishonishiga ko'maklashuvchi faoliyat turlarini tashkillashtirish. Bolalarning rivojlanishi uchun zarur shart-sharoitlar yaratish, ularning ota-onalari bilai hamkorlik qilish, o'z malakasini oshirish maqsadida mustaqil ravishda o'qib borishdan iboratdir. O'rta kasbiy ta'lim bilim yurtini tugatgach, ular oliy ta'lim muassasida o'z o'qishini davom ettirishi mumkin. Ijtimoiy pedagog faqat o'qituvchi emas, bola qanday o'qiyotganini va rivojlanayotganini tushunadigan va his etadigan shaxsdir. U bola hayotini, kechinmalarini xuddi o'zinikidagidek tushunadigan va uning ma'naviy, madaniy, axloqiy rivojlanishida yo'llanmalar bera oladigan mutaxassis bo'lmogi kerak. Shuning uchun haqiqiy pedagog faqat o'z fanini bilibgina kolmay, ayni vaqtda bolalar va kattalar bilan ijodiy muloqot qila oladigan, o'z ustida ishlaydigan inson bo'lishi muhim ahamiyatga ega. Ta'lim jarayonini ijtimoiylashtirish natijasida o'quvchi inson mohiyatini anglaydi. O'z hayoti dovomida inson to'g'risida hosil qilingan tushunchalar asosida, shaxs haqiqiy fuqaro bo'lib yetishadi. Insonparvarlikka asoslangan ta'lim - ijtimoiy fanlar va yondosh fanlarning funksiyalarini kengaytiradi, ta'lim jarayonini, mutaxassis shaxsi va uning dunyoqarashi yaxlitligini ta'minlaydi. Ta'limni insonparvarlashtirishdan ko'zlangan asosiy maqsad yoshlarga tegishli bilim, ko'nikma, malaka, malaka berish, ularning insoniy dunyoqarashini shakllantirishdan iborat. U bo'lajak fuqarolar tomonidan insonlar faoliyatining turli sohalarida insonparvarlik g'oyasi va qadriyatlarini amalga oshirishning asosi bo'lib xizmat qiladi. Ta'limda metodologik hayot tajribasiga ziddiyatli holatlarda ijtimoiy moslashuv modelini ishlab chiqishni taqozo etadi: - ijtimoiy-shaxsiy hayot tajribasiga asoslangan muntazam davom etadigan jarayon hisoblanadi; - real vaziyatdan kelib chiqib, ziddiyatli holatlarida ijtimoiy moslashuv modelini ishlab chiqishni takozo etadi; - mavjud amaldagi holatga doim moslashish jarayoni hisoblanadi; - shaxslararo aloqalarni kamrab oladi; - shaxsning shakllanish jarayonini yunaltiradi. Ijtimoiy pedagog kasbiy faoliyatining xususiyatlari - Ijtimoiy pedagog mutaxassisi pedagog so'zidap olingan bo'lib, avvalo o'qituvchi ma'nosini anglatadi. Shu bois mazkur lavozimning joriy etilganidan sung aynan o'qituvchilarning birinchi ijtimoiy psdagoglar bo'lgani ajablanarli emas. Ijtimoiy pedagoglarni qayta tayerlash bo'yicha kurslar tinglovchilarinipg aksariyat k;ismini dam o'qituvchilar tatiqil etadi. Yana shuni ta'kidlamok. joizki, ijtimoiy psdagoglarnipg kasbiy taysrgarligi kam pedagogik oliy o'quv yurtlarida amalga oshiriladi. Darhaqiqat, pedagog na o'qituvchining kasbiy faoliyatida ko'pgina umumiyliklar mavjud. Bu ikkala kasbning ham ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:22:37
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
53.49 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:03
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:22 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
53.49 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:03 ]
Arxiv ichida: doc