Ijtimoiy pedagogikaning metod va shakllari

Ijtimoiy pedagogikaning metod va shakllari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ijtimoiy pedagogikaning metod va shakllari - rasmi

Material tavsifi

Ijtimoiy pedagogikaning metod va shakllari Reja: 1. Metodlar haqida tushuncha. 2. Ijtimoiy pedagogikaning metodlari. Metodlar -o'rganilayotgan obyektning mohiyati va qonuniyatlaridan kelib chiqib, borliqni amaliy va nazariy o'zlashtirish usullaridir ijtimoiy pedagogika esa pedagogikaning bir sohasi bo'lib, uning metodlari ni pedagogikada qo'llanadigan tarbiyalash va o'qitishning an'anaviy metodlariga tayanamiz, boshqa tomondan ijtimoiy ta'lim va ijtimoiy tarbiyaning ijtimoiy pedagogika va ijtimoiy faoliyat bilan o'zarib bormokda. Yana shuni yodda tutish kerakki, buning diqqat markazimizda bola va uni o'rab turgan ijtimoiy muhit turadi ijtimoiy pedagog esa bolaga muammolarni uni ijtimoiylashish jarayon hal qilishga yordam beradi . Ijtimoiy pedagogika bola bilan bevosiga yoki bilvosita -oila, do'stlari, bolalar jamoasi orqali ta'sir o'tkazadi. U qandaydir qisqa muddatli vazifalarni bajarilishi yoki, bola bilan uzoq vaqt davomida ishlashi mumkin.oqliqligini hisobga olamiz. Ijtimoiy pedagog metodlar orqali bolaning ongi , xulqi his-tuyqulariga maqsadga muvofiq ta'sir o'tkazilish hamda uni o'rab turgan ijtimoiy muhitga ta'sir o'tkazilishi mumkin. Metodlar - bolaning ijtimoiylashilishi va tiklashda hamkorlik qiluvchi, pozitiv ijtimoiy tajriba to'plashida yordam beruvchi ijtimoiy pedagog va bolaning o'zaro boqliq xatti- harakatlari usullaridir . Ijtimoiy pedagogika ham pedagogikaning eng yangi sohalaridan biri bo'lib, ijtimoiy - pedagogik faoliyat yangi shakllanayotgani uchun uning metodlar tizimi haqida gapirish juda erta. Shuning uchun ijtimoiy pedagog o'z amaliy faoliyatida pedagogika, psixologiya va ijtimoiy ishdagi metodlardan keng foydalanadi. U shakllanishi bosqichida o'z kasbiy faoliyatni bajarish uchun ijtimoiy pedagog alohida usullardan tashkil topgan metodlarni egallashin kerak. Metodlar, usullar va vositalar shu tariqa bir-birlari bilan boqliqki, metodlar va usullar holat da vositalar rolini bajarishi mumkin. Ijtimoiy pedagogik faoliyatda ishontirish va mashq qilishi metodlari keng qo'llaniladi, Bu metodni qo'llashning xususiyati shundan iboratki, ijtimoiy pedagog qaysidir sabablarga ko'ra odob - axloqning umum qabul qilingan me'yorlari shakllanmagan yoki noto'g'ri shakllangan bola bilan ish olib boradilar. Shu jamiyatga qabul qilishgan hayot me'yorlari, ular to'g'risidagi to'g'ri va aniq tasavvo'rning yuzaga kelishi, oxir - oqibatda shaxsning ishonchi uning hayotdagi o'rnini shakllantiradi, bilim va ular haqidagi tasavvur bilan boqliq. Ishontirish metodi jamiyatda qabul qilingan me'yorlarni bola xulqi va faoliyoti motivlariga ko'chirishga yordam berib, e'tiqodni shakllantiradi. e'tiqod-bu bolaning ma'naviy bilimlarining haqiqiyligi va adolatliliga qatiy ishonch bo'lib, u shaxsning axloqiy faoliyatga va harakatiga ichki xoxishdir. e'tiqod - bu muayyan harakatning zarurligi va to'g'riligi tushuntirish va isbotlashdir. Ishontirish jarayonida ijtimoiy pedagog bolaning ongli, his - tuyqulari va irodasiga ta'sir o'tkazadi. Ishontirish metodi maqsadga erishishi uchun bolalarning psixologik xususiyatlari, ularning xulqi, qiziqishlari, shaxsiy tojribasini hisobga olish zarur. Ishontirishning asosiy qismi talab qilishdir. Uning asosiy vazifasi shundan iboratki, bolalar oldiga vazifa qo'yilib, axloq - odob qoidalarining mazmunini ularning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.69 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:04 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.69 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga