Ijtimoiy pedagogning maktab yoshidagi bolalar bilan ish yuritishi

Ijtimoiy pedagogning maktab yoshidagi bolalar bilan ish yuritishi

O'quvchilarga / Pedagogika
Ijtimoiy pedagogning maktab yoshidagi bolalar bilan ish yuritishi - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik ga pisixalogiya yo'nalishi 3kurs 3 22 guruh talabasi Suyunova Fazilat Ishtimoiy bedagogning maktab yoshidagi bolalar bilan ish yuritishi Reja Maktab-ochiq ijtimoiy pedagogik tizim sifatida Bolalarga qo'shimcha ta'lim berishning ijtimoiy-pedagogik modeli. Bolalarni ijtimoiy himoyalash mikromarkazlari ijtimoiy pedagogning maktab yoshidagi bolalar bilan ish yuritishi, tengqurlar jamoasi va bolalar submadaniyati. Sotsiumda insonparvarlik munosabatlarni shakllantirish ijtimoiy pedagogik faoliyatning asosiy maqsadi va ma'naviy axloqiy asosi hisoblanadi. Ko'pchilik mamlakatlarda shaxsning insonparvarlik g'oyalari asosida ijtimoiylashtirish konsepsiyasi asosida faoliyat yuritayotgan maktablar mavjud. Germaniyadagi xolistik maktablarning pedagogik konsepsiyasi, Shvettsiya va Amerikadagi hamda Rossiyadagi Kichik tumonlar maktabi (Maktab mikrarayon)shular insonparvarlik tizim sifatida namoyon bo'ladi. Ochiq maktablar ko'p qirralari vazifalarni bajarib, kun davomida bolalar va kattalar uchun faoliyat ko'rsatadi. Ular xohlagan vaqtlarida bu maktabga kelishlari mumkin. Bu maktablar oila, ma'naviy-ma'rifiy tashkilotlar, ish joylari, mahalliy hokimliklar, jamiyat tashkilotlari kabi ijtimoiy institutlar bilan hamkorlik qiladi. Eng asosiysi bolaning ta'lim va tarbiyasi ijodiy faoliyat asosida olib boriladi; maktab bolaning rivojlanishi uchun barcha sharoitlarni yaratib beradi. Ochiq maktablar strukturasida yangi tarbiyachi-ijtimoiy pedagoglar faoliyat ko'rsatadi. U shaxs va jamiyat o'rtasidagi vositachi rolini bajaradi. Bunday maktablar asosan; o'qituvchilarning pedagogik bilimini boyitish sotsiumning imkoniyatlarida foydalanib, ota-onalarning umummadaniyatini rivojlantirish: ijtimoiy foydali madaniy dam olishini tashkil etishga doir o'z faoliyatlarini olib boradi. Bolalarga qo'shimcha ta'lim berishning ijtimoiy-pedagogik modeli ijtimoiylashtirish va hayotga tayyorlash maqsadi ko'zlanadi. Undagi dasturlar tarbiyalanuvchilarning ijtimoiylashuviga, bugungi kunning dolzarb muammolarini tushunishga, muammolarni mustaqil tarzda qal etishga o'rgatishga, o'z bilimini oshirib borishga qaratilgandir. Bu tashkilotlarda ijtimoiy-pedagogik faoliyat jarayonida quyidagi tamoyillarga asoslanish maqsadga muvofiqdir: 1.Bolalarning yosh xususiyatlarini hisobga olgan holda yondoshish. 2.O'qituvchining shaxsiy professional yondashuvi. 3.Tabiatga mos yondashuv 4.Madaniy saloqiyatga mos yondashuv. Bu faoliyatlar jarayoni ijtimoiy pedagog ta'limiy faoliyat metodi, faoliyat va muloqatni o'zgartirish metodi, munosabatlarni o'zgartirish kabi metodlardan foydalanish mumkin. Xulosa qilib aytganda qo'shimcha ta'lim muassalarida ijtimoiy pedagogik faoliyati modeli quyidagi shakilda amalgam oshiriladi. Ishonchli ishtimoiy pedagog, maktabdagi yosh bolalar bilan ish yuritish ustidan katta mas'uliyatni o'zida soladi. Uning asosiy vazifasi yosh o'quvchilarni o'zlashtirish, ularning shaxsiy rivojlanishini chuqur oshirish va o'zaro hamkorlikni kuchaytirishdir. Bolalar bilan ish yuritishda, ishtimoiy pedagog murabbiylik san'ati va bolalarning individualligi va xilma-xilligi bilan tanishgan bo'lishi kerak. Uning umumiy bilim va tajribasi, yosh bolalarning tarbiyasida va o'rganish jarayonida mo'ljallangan bo'lishi muhimdir. Ishtimoiy pedagog, yosh bolalarni qiziqishlariga asoslangan darslar va o'yinlar orqali o'rganish bilan ta'limning samaradorligini oshiradi. Uning mavjud bilimi va innovativ pedagogik texnikalari bilan, o'quvchilar o'rtasidagi ta'limiy munosabatlarni kuchaytiradi, ijodiy va fikrlashga yo'l qo'yadi. Buning bilan birga, ishtimoiy pedagoglar o'quvchilar bilan muntazam muloqotda bo'lishadi, barcha o'quvchilarning qarorlari va istaklarini eshitib oladi va ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.39 MB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:04 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.39 MB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga