Ilg'or pedagogik texnologiya

Ilg'or pedagogik texnologiya

O'quvchilarga / Pedagogika
Ilg'or pedagogik texnologiya - rasmi

Material tavsifi

Ilg'or pedagogik texnologiya (II sinfda matematikadan ertak-dars) Mavzu: «Bo'lish va ko'paytirishga doir mustahkamlash uchun mashqlar». 1-8-misol va masalalar. Darsning jihozi: raqamli kartochkalar, masala sharti yozilgan lavha, jadval, testlar, kitob, magnitofon, «LETI - 200» apparati. Dars turi: noan'anaviy. Darsning borishi: Tashkiliy qism o'tkazilib, navbatchining axboroti tinglanadi. Darsga «Matematika» kitobi kirib keladi. - Assalomu-alaykum, bolajonlar. Meni tanidingizmi? - Mening ishim - hisob-kitob Hamda berish nurioftob. Ishlamasam agar bir кип, Dunyo bo'arzim-ziyo tun. O'rgan meni erta-yu kech, «Yomon» baho olmagin hech. Kimki bilsa meni a'lo, U bilimli hamda do no. «Matematika» kitobi o'quvchilarga test topshiriqlari tarqatadi. (Shu choq eshik taqillab, ertakchi momo kirib keladi). Ertakchi momo: - Assalomu-alaykum, bolajonlar. Kichkintoylar huzurida bolib, biroz kechikdim, buning uchun uzr. Bolalar: - Ayni vaqtida keldingiz. Qani, marhamat! Ertakchi momo:- Bolalarim, ertak eshitishga tayyormisizlar? Bo4masa, quloq solinglar. Qadim zamonda, tog'lar ortida, dengiz tomonda, raqamiar mamlakati bo'lgan ekan. Unda juda ham inoq sonlar yashagan ekan. Kunlardan bir kuni, ular uzoq bir yurtda Matematika mamlakati va uning odil shohi borligini eshitib qolishibdi. Shoh o'z xizmatiga barcha raqamlarni taklif etibdi. Raqamlarning hammasi shoh xizmatini bajarishga rozi bo'libdi. Raqamiar mamlakati bilan Matematika shohi davlati orasida juda katta vodiy bor ekan. Bu vodiyda esa 4 ta daryo bo'lib, ularning nomi «Qo'shish», «Ayirish», «Ko'paytirish» va «Bo'lish» ekan. Raqamiar qanday qilib Matematika shohi mamlakatiga borishni maslahatlashishibdi. Ular hammalari birgalikda borishga qaror qilibdilar, chunki shunday qilinsa, har qanday qiyinchilikni oson yengish mumkin, ekan-da. Ertalab quyosh o'zining zarrin nurlarini yerga sochib, atrof yorisha boshlaganda raqamiar yo'lga chiqishibdi. Ular uzoq yurishibdi va, nihoyat, «Qo'shish» daryosi bo'yiga yetib kelishibdi. Barcha raqamiar daryo bo'yiga yig'ilishibdi, daryo suvidan ichib, chanqoglni bosmoqchi bo4ishibdi, ammo «Qo'shish» daryosi ularga suv bermabdi. «Аgаг suv ichmoqchi bo'lsangiz, avval, mening quyidagi shartimni bajarishingiz lozim. Juft-juft bo'lib saflaning va qo'shiling, shundagina suv ichasizlar», debdi. Qolgan o'quvchilar bilan qo'shishga doir «Son ketidan son kelar» o'yini ovnaladi. Bu o'yinda bir o'quvchi qo'shishga doir misol aytadi, javobi necha chiqsa, boshqa o'quvchi o'sha javobdan boshlab yana misol aytishda davom etadi. Masalan : 15+32=47 47+23=70 70 + 20 = 90 va hokazo. Ertakchi momo:- Bolalar, matematik diktantni ham tog'ri bajara olsak, «Qo'shish» daryosi raqamlarga suv beradi. 38 ni 22 ta orttiring va 50 taga kamaytiring; 80 ni 50 ta kamaytiring va 30 ta orttiring. - Raqamiar suv ichib, yo'lga tushishibdi. Quyosh yana ham qattiqroq qizdiribdi, raqamiar horib-tolib, zo'rg'a «Ayirish» daryosi bo'yiga yetib kelishibdi. Bu daryo ham chanqagan raqamlarga o'z shartini qoVibdi. Ayirishga doir misollarni to'gri yechsangiz, suv beraman, debdi u. Topshiriq bajarilgach, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 879.43 KB
Ko'rishlar soni 53 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:04 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 879.43 KB
Ko'rishlar soni 53 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga