Ilg'or tajribalarni o'rganish va ommalashtirish Tayanch tushunchalar Pedagogik tajriba amaliy-ijodiy izlanish o'ziga xoslik va yangilik turli metodlardan samarali foydalanish yuqori natijalarga erishish pedagogik mehnat ilg'or pedagogik tajriba IPTni aniqlash mezonlari tajribaning vaqt sinovidan o'tganligi tajribani ommalashtirish qiyinchiliklar, ziddiyatlar pedagogik tajriba tarkibi pedagogik tajriba ko'rinishlari PTni shakllantirish bosqichlari Oltin qoidalar Mashg'ulot rejasi: Pedagogik tajriba va ilg'or tajriba tushunchasi talqini. Pedagogik tajribani shakllantirish va pedagogik tajriba bilan ishlash jarayonidagi qiyinchiliklar. O'z pedagogik faoliyatini tahlil qilish asosida shaxsiy tajribani to'plash. Pedagogik tajriba - bu amaliy-ijodiy izlanishga asoslangan samarali tajriba; bu o'qituvchi mahoratidagi o'ziga xoslik va yangilik; bu mavzuning dolzarbligi va istiqbolliligi; bu vaqtdan, turli metodlardan samarali foydalangan holda, o'quv-tarbiya jarayonida yuqori natijalarga erishishni ta'minlaydigan pedagogik mehnat. Pedagogik tajriba tushunchasi talqini Yaxshi ishning alo darajadagi namunasi. Ilmiy tadqiqotlar natijasida chiqarilgan xulosalarga asoslangan faoliyat, shuningdek, samarali texnologiyalarni qo'llash. Ilg'or tajriba, yani yangi pedagogik bilimlarni kashf etishga xizmat qila oladigan shaxsiy pedagogik topilmalar. Pedagogik tajribaning mavjudligi quyidagilarga imkon beradi: o'quv predmeti bo'yicha muayyan xatti-harakatlar algoritmini yaratish; dars texnologiyasi yoki uning elementlarini ko'rsatish; mualliflik dasturini yaratish (o'quv kursining); metodik usullarni tizimlashtirish; ta'lim vositalari samaradorligini sezilarli darajada oshirish; ta'limning ijodiylik, qulaylik, variantlilik va sh.k. prinsiplarini amalga oshirish; bilimlar tizimini bir muncha samaraliroq baholash. Ilg'or pedagogik tajriba xususiy va qatiy manoda, eng avvalo, o'zida ijodiy izlanish, yangilik, va originallik, yani o'ziga xoslik, boshqacha aytganda, novatorlik xususiyatlarini mujassamlashtirgan amaliyot Ilg'or pedagogik tajribani aniqlash mezonlari birinchi mezoni - bu uning jamiyat taraqqiyoti tendensiyalari va ijtimoiy buyurtma mazmuniga mosligi. ikkinchi mezoni - bu pedagogik faoliyatning yuqori natijaviyligi va samaradorligi. uchinchi mezoni - ta'lim, tarbiya va rivojlantirishda barqaror natijalarga erishish uchun o'qituvchi va o'quvchilar tomonidan kuch va vositalarning optimal qo'llanilishi. davomi to'rtinchi mezoni - bu o'quv-tarbiya jarayoni natijalarining barqarorligi. beshinchi mezoni - unda yangilik elementlarining mavjudligi. oltinchi mezoni - bu uning dolzarbligi va istiqboliligidir. ettinchi mezoni - bu uning reprezentativligidir. Reprezentativlik - bu: tajribaning vaqt sinovidan o'tganligi; ijobiy natijalarning nafaqat bir o'qituvchi yoki tarbiyachi ishida, balki shu tajribani qurol qilib olgan barcha pedagog-tarbiyachilar faoliyatida ham qo'lga kiritilganligi; bir o'qituvchi tajribasining boshqalar tomonidan takrorlash va ijodiy qo'llash mumkinligi hamda shu tajribaning ommalashtirilishidir. Ilg'or pedagogik tajribani aniqlash mezonlari sakkizinchi mezoni - uning zamonaviy pedagogika va metodika yutuqlariga mos kelishi, uning ilmiy asoslanganligi. pedagogik tajribaning quyidagi ko'rinishlarini ajratish mumkin: shaxsiy tajriba; ommaviy tajriba; ilg'or tajriba; innovatsion tajriba. - Pedagogik tajriba turining o'qituvchi professional taraqqiyoti bosqichlari bilan bog'liqligi davomi davomi davomi Shaxsiy pedagogik tajribani to'plashdagi qiyinchiliklar Psixologik qiyinchiliklar Pedagogik tajriba bilan ishlash jarayonidagi qiyinchiliklar (aniqlash, o'rganish, umumlashtirish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:22:37
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
383.66 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:05
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:22 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
383.66 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:05 ]
Arxiv ichida: ppt