Imkoniyati cheklangan bolalarni umumta'lim maktablarida o'qitishda konseptual talablar

Imkoniyati cheklangan bolalarni umumta'lim maktablarida o'qitishda konseptual talablar

O'quvchilarga / Pedagogika
Imkoniyati cheklangan bolalarni umumta'lim maktablarida o'qitishda konseptual talablar - rasmi

Material tavsifi

Shohimardonova Marjona Boshlang'ich ta'lim va gumanitar fanlar fakulteti Tarix yo'nalishi 2-kurs 215-guruh talabasi Imkoniyati cheklangan bolalarni umum Ta'lim maktablarida o'qitishda konseptual talablar REJA: Inklyuziv ta'limga jalb etiladigan bolalar. Inklyuziv ta'lim tizimida oquvtarbiya jarayonining tashkil etilishi Inklyuziv ta'limga jalb etiladigan bolalar ruhiy rivojlanishi sustlashgan bolalar;Harakat muaozanati buzilgan: Ozoziga xizmat qila oladigan debillik darajasidagi oligofren bolalar va osmirlar:Nutqida nuqsoni bolgan (muloqoti cheklanmaydigan darajadagi) bolalar:Zaif koruvchi bolalar va osmirlar:Zaif eshituvchi va kech (5 yoshdan keyin) kar bolgan bolalar:Kozi ojiz (brayl yozuvi va oqishni egallagan) bolalar va osmirlar:Zaif koruvchi korish qobiliyati (04darajagacha) bolgan bolalar:Kar (muloqot darajasida nutqi bolgan, oqish va yozishni egallagan) bolalar va osmirlar. Inklyuziv ta'lim metodik yordam turi, turli xil shakllarda bolib, ular kuyidagilarni oz ichiga oladi: - sinf oqituvchisiga maslahat va yordam berish; - maxsus o'qitish qo'llanmalari va yordamchi materiallar bilan ta'minlash; - ota onalar, kungillilar yoki katta oqituvchilar tomonidan mavjud bolgan yordamlarni ta'minlash;- oquv reja dars jadvali, baholash mezolariga moslashtirish va ozgarishlar bilan tanishtirish; - oqituvchilar bilim va malakalarini oshirish uchun sharoit yaratish; - faol qollab quvvatlovchi rahbar va shu kabilarni o'z imkoniyati cheklanganiga olgan ijobiy maktab muhitini tashkil etish va ta'lim jarayonida dostona munosabatni shakllantirish; ma'muriyatga bolalarning aniqlash va baholashda yordam korsatish; - ijtimoiy psixologik va sogliqni saqlash xizmatlarini muvofiqlashtirish kabi ishlarni amalga oshirishdan iborat.Inklyuziv ta'limda alohida ehtiyojli bolalarga ta'lim tarbiya berish bolaning nuqson turiga kora sinfni va dars jarayoinin moslashtirishni talab etadi. Inklyuziv ta'lim tashkil etilgan barcha umumta'lim maktablarda imkoniyati cheklangan bolalar va osmirlarga nisbatdan dostona munosabat ruhiy shakllanadi.Inklyuziv ta'limni amalga oshirayotgan umumta'lim maktablarida davlat ta'lim standartlariga ilova sifatida imkoniyati cheklangan bolalar va osmirlar uchun korreksion dasturlar ham inobatga olinadi, maxsus korreksion ishlarni amalga oshirish uchun shartsharoitlar yaratiladi (maxsus jihozlangan korreksion xonasi, maxsus texnik vositalar).Inklyuziv ta'limni amalga oshirayotgan umumta'lim maktablarida tayyorlov guruh va birinchi sinflarda 35 daqiqa, yuqori sinflarda 45 daqiqadan darslar olib boriladi.Imkoniyati cheklangan bolalar va osmirlarning bilimlari ularning shaxsiy xususiyatlari va qobiliyatlariga asoslangan holda belgilangan tartibda baholanadi. ta'lim jarayonida zamonaviy umumdidaktik tamoyillar bilan bir qatorda maxsus tamoyillar ham etiborga olinadi.Korreksion ta'lim oquvchilarning ehtiyojlariga kora tabaqalashtirilgan holda tashkil etiladi.Inklyuziv ta'lim amalga oshirayotgan umumta'lim maktabiga oquvchilar ota- onalarning arizasi hamda psixologopedagogik komissiyalar xulosalari asosida qabul qilinadi va ta'lim muassasalarining rahbarlarining buyruglari bilan tasdiqlanadi.Inklyuziv ta'lim amalga oshirayotgan umumta'lim maktabdagi sinflarda integratsiya qilingan oquvchilar soni 34 nafardan oshirilmaydi hamda oquvchilarning umumiy soni 25 nafargacha belgilanadi ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 234 KB
Ko'rishlar soni 85 marta
Ko'chirishlar soni 28 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:06 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 234 KB
Ko'rishlar soni 85 marta
Ko'chirishlar soni 28 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga