Inklyuziv ta'limning huquqiy - me'yoriy asoslari

Inklyuziv ta'limning huquqiy - me'yoriy asoslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Inklyuziv ta'limning huquqiy - me'yoriy asoslari - rasmi

Material tavsifi

Inklyuziv ta'limning huquqiy-me'yoriy asoslari Reja: Imkoniyati cheklangan bolalarni o'qitishning huquqiy asoslari Imkoniyati cheklangan bolalar ta'limini tashkil etish Bugungi kunda Respublika bo'yicha jismoniy yoki ruhiy rivojlanishida nuqsoni bo'lgan bolalar uchun jami 86 ta ixtisoslashtirilgan maktab va maktab-internatlarda 21,2 ming nafar, 21 ta sanatoriy turidagi maktab-internatlarda 6,1 ming nafar o'quvchilar ta'lim-tarbiya oladi. Shuningdek, uzoq muddat davolanishga muhtoj bo'lgan 13,3 ming nafar o'quvchilar uyda yakka tartibda o'qitiladi. 150 nafardan ortiq tibbiy-psixologik-pedagogik komissiya va 1,3 ming nafardan ortiq pedagog xodimlar inklyuziv ta'lim xizmatlariga o'qitildi; Pedagog xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo'yicha ta'lim muassasalarining o'quv rejalariga ta'lim tizimiga inklyuziv amaliyotni tatbiq etishga doir 3 ta o'qitish moduli kiritildi; 2 ming nafardan ortiq alohida ta'lim ehtiyojlari bo'lgan bolalar va ularning ota-onalariga inklyuziv ta'lim xizmatlari tashkil etildi; Toshkent, Samarqand, Namangan, Xorazm va Surxondaryo viloyatlarida 5 ta tajriba-resurs markazi hamda 15 ta tajriba maktablari tashkil etilib, ularga 800 nafardan ortiq bolalar qamrab olindi. Ta'lim tizimini joriy etish har doim ma'lum bir qonun-qoidalarga, tamoyillarga va asoslarga tayanishi lozim. Ta'lim to'g'risidagi qonunning yangi tahririga ko'ra, qonunga har bir bolaning ta'lim olishdagi teng huquqliligini ta'minlash, har qanday diskriminatsiya va kamsitishlarning oldini olishga qaratilgan inklyuziv ta'lim tushunchasi ham kiritildi. (2020-y) Профессор в.б. Ф.У.Қодирова 01 02 03 04 O'zbekiston Respublikasi ta'lim to'g'risidagi qonunning 55-moddasida rivojlanishda jismoniy yoki psixik kamchiliklarga ega bo'lgan bolalar ta'lim olish huquqiga egadirlar deyiladi. Inklyuziv ta'lim - (inklyuziya - inglizcha inclusion- uyg'unlashish) degan ma'noni anglatadi Inklyuziv ta'limning siyosati turli xil ehtiyojli bolalarni ta'lim olishini qo'llab, yaxshi hayot ko'rinishiga imkon yaratadi. Barcha o'quvchilar uchun maxsus ta'lim ehtiyojlari va individual imkoniyatlarning farqliligini inobatga olgan holda ta'lim muassasalarida ilm olishda teng huquqlilikni ta'minlashga hizmat qiladi, Nogironlarni umumta'lim tizimida o'qitish masalalariga e'tibor berish Respublikamizda 1996 yilda O'zbekiston Respublikasi Xalq Ta'limi Vazirligi, Respublika ta'lim markazi va YuNESKO tashkiloti bilan hamkorlikda respublika seminari o'tkazilishi bilan islohotlar amalga oshirila boshladi. Shu davrdan boshlab olimlar, maxsus ta'lim tizimidagi rahbar xodimlari, pedagoglar, umumta'lim mussasalarining rahbarlari va nodavlat jamoa tashkilotlarining nogironlar ta'limi ehtiyojini qondirishga qaratilgan munosabatlari o'zgara boshladi. Inklyuziv talimning huquqiy asoslari Jahon miqyosida: Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasi(1948yil) Bolalar huquqlari to'g'risidagi konvensiya (1989 yil) Nogironlar huquqlari to'g'risidagi deklaratsiya (1975 yil) Ta'lim hamma uchun umumjahon deklaratsiyasi (1990 yil) Salamanka Bayonoti (1994 yil) Dakar deklaratsiyasi (200 yil) O'zbekiston miqyosida: Nogironlarni ijtimoiy himoya qilish to'g'risidagi Qonun (1991 yil) O'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi (1992yil) Talim to'g'risidagi Qonun (2020yil) Ta'lim hamma uchun Milliy dastur rejasi (2003yil) Imkoniyati cheklangan bolalar va o'smirlar uchun inklyuziv talim muvaqqat Nizomi (2005 yil) Ijtimoiy himoya yili Davlat dasturi (2007yil) O'zbekiston ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.31 MB
Ko'rishlar soni 124 marta
Ko'chirishlar soni 15 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:06 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.31 MB
Ko'rishlar soni 124 marta
Ko'chirishlar soni 15 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga