Innovatsion pedagogik texnologiyalarning asosiy prinsip va qoidalari

Innovatsion pedagogik texnologiyalarning asosiy prinsip va qoidalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Innovatsion pedagogik texnologiyalarning asosiy prinsip va qoidalari - rasmi

Material tavsifi

Innovatsion pedagogik texnologiyalarning asosiy prinsip va qoidalari Innovatsion pedagogik texnologiyalarni ta'lim-tarbiya jarayoniga joriy etish malum qonuniyatlarga, prinsiplarga asoslana-di. prinsip - lotincha principium so'zidan olingan bo'lib, asos, dastlabki holat, boshqaruvchi g'oya, umumlashgan talab kabi manolarni anglatadi. Pedagogik texnologiyalar prinsiplari - loyihalangan o'quv-tarbiyaviy jarayonni amalga oshirishda yuqori natijalarga erishish uchun rioya qilinadigan umumiy me'yorlar va talablardir. Ularni aniqlashda quyidagi holatlar etiborga oli-nadi: 1) mavjud jamiyat talablariga moe keladigan ta'lim-tarbiya maqsadi; 2) didaktik jarayonning obyektiv qonuniyatlari; 3) ta'lim-tarbiya jarayonini amalga oshiradigan shart-sharoitlar (N. Said-ahmedov. Yangi pedagopgk texnologiyalar, 2003 y, 82-92-betlar). Pedagogik texnologiyaning yaxlitlik prinsipi. Bu prinsip texnologiya loyihasi yaratilayotganda pedagogik tizimining barcha elementlari o'zaro ta'sir ostida bo'lishini va o'zaro bog'likdigini etiborga olishni taqozo etadi. yani, ta'lim maqsadining qat-iyan aniqlanishi (nega va nima uchun?), o'quv jarayoni mazmuni (nima?), tashkshshy shakllarini (qa1shay?), o'qitish metodlari va vositalarini (nima yordamida?) saralash va tanlashga kumaklashi-shi, shuningdek, o'qituvchining mahorat darajasiga bog'liq holda didaktik jarayon samarasini aniqlashga imkon berishi kerak. Yaxlitlik prinsipi pedagogik texnologiyani tashkil etuvchi elementlardan birini yangilab yoki o'zgartirib, qolganlariga teg-maslikni, qayta qurmaslikni inkor etadi. Misol uchun, ta'lim maqsadini o'zgartirib, uning mazmunini yoki o'qitish jarayonini eskicha qoddirish mumkin emas. Bugungi kunda Respublika xalq ta'limi tizimida chuqur o'zgarishlar va islohotlar amalga oshiri-lyapti. Birinchidan, ta'lim-tarbiya maqsadi yangilandi - erkin fikrlaydigan fuqaroni, barkamol inson shaxeini shakllantirish zarur. Ikkinchidan, bu ijtimoiy buyurtma o'z navbatida ta'lim mazmunini tubdan qayta qurishni, yangi o'quv dareliklari va dasturlarini yaratishni keltirib chiqaradi. Uchinchidan, tapim-tarbiyaning yangi mazmuni axborotlarni o'quvchi (talaba) larga malum vaqt doirasida yetkazish jarayonini tezlashtiruvchi vosita-larni talab etadi. Ana shu vajdan yangi pedagogik va axborot texnologiyalarini yaratish olimlar oldiga ko'ndalang vazifa qilib quyilyapti. Pedagogik faoliyat yurgizastgan har bir shaxe bu mu-ammolarni to'g'ri anglashi va ta'lim-tarbiya jarayoniga ijodiy yondashishlari zarur. Pedagogik texnologiyalar o'quv-tarbiyaviy jarayonini oldindan loyihalash va keyingi bosqichda bu loyihani sinf (auditoriya)da amalga oshirishni ko'zda tutadi. Shu boisdan pedagogik texnologiyalarning muhim prinsipi - bo'lajak o'quv tarbiyaviy jarayonni oldindan loynhalash prinsipidir. Bu esa, tabiiy-ki, o'qituvchidan ijodiy faoliyatni talab etadi. Loyihalangan texnologiya dare mavzuiga ajratilgan vaqt doirasida joriy etilishi lozim. O'quv vaqti pedagogik texnologiyani oldindan qurishda muhim ko'rsatkich hisoblanadi va o'qituvchi uni hisobga olishi shart. Loyihalanayot-gan didaktik jarayon sinf o'quvchilarining uzlashtirish darajasiga moe kelishi, hamma uchun tushunarli bo'lishi juda muhim. Shundagina yakuniy natija qo'lga kiritiladi. Yakunin natijaning kafolatlanishi pedagogik texnologiyaning yana bir muhim prinsipidir. Bu tushuncha aspida nisbiy xarakterga ega, chunki tuzilgan texnologiya amalga oshirilgach, muayyan nati-jalar bo'lishi - o'quvchilarning o'quv matsrialini turli da-rajada o'zlashtirib olishi, tabiiy. Pedagogik texnologiyaning muhim prinsiplaridan yana biri tugallanganlik prinsipidir. o'quvchining uzlashtirish sifati ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 17.27 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:06 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 17.27 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga