Innovatsion ta'lim texnologiyalari oliy ta'limni modernizatsiyalash omili sifatida

Innovatsion ta'lim texnologiyalari oliy ta'limni modernizatsiyalash omili sifatida

O'quvchilarga / Pedagogika
Innovatsion ta'lim texnologiyalari oliy ta'limni modernizatsiyalash omili sifatida - rasmi

Material tavsifi

INNOVATSION TA'LIM TYeXNOLOGIYaLARI OLIY TA'LIMNI MODYeRNIZATSIYALASh OMILI SIFATIDA ASOSIY TUShUNChALARNING IZOHLI LUG'ATI Pedagogik texnologiya - bu muayyan loyiha asosida tashkil etiladigan, aniq maqcadga yo'naltipilgan hamda yshby maqcadning natijalanishini kafolatlovchi pedagogik faoliyat japayonining mazmynidip. O'qitish texnologiyasi - o'quv mashg'ulotining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirish, har bosqichda qo'llaniladigan shakl, metod va vositalarini oqilona tanlab olish, professor-o'qituvchi va talabaning vazifalarini oydinlashtirish qaratilgan algoritmik ketma-ketlik. Tarbiya texnologiyasi - tarbiya natijalariga asoslanib, tarbiyaning maqsad va vazifalarini oydinlashtirish, tarbiya jarayonining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, tarbiyaning shakl, metod va vositalarini aniq belgilab olishga qaratilgan tizimli jarayon. ASOSIY TUShUNChALAR IZOHLI LUG'ATI Identiv o'quv maqsadi - texnologik jarayonning asosiy komponenti bo'lib, kutiladigan natijaga aynan mos keladigan o'quv maqsadi. Identiv o'quv maqsadi o'z navbatida o'quv vazifalariga aylantiriladi. Mazkur harakatni amalga oshirishda keng ommalashgan B.Blum taksonomiyasidan foydalaniladi. Interfaol metod - o'quv jarayonining tarkibiy qismi bo'lib, bir vaqtning o'zida ham professor-o'qituvchi, ham talabani faollashtirishga yo'naltirilgan o'qitish usullari majmui. Grafik organayzerlar - o'quv jarayonida qo'yilgan maqsadga erishishda yordam beruvchi chizma, jadval, grafiklar majmui. Agar grafik organayzerlarni o'qituvchi tayyor (to'ldirilgan) holda qo'llasa vosita vazifasini, talabalarning mashg'ulot mavzusiga doir bilimlarini mustahkamlash va fikrlashini rivojlantirish maqsadida ishlatilsa, metod vazifasini bajaradi. TA'LIM AMALIYoTIDA PYeDAGOGIK TYeXNOLOGIYa TUShUNChASI UCh DARAJADA QO'LLANILADI: Umumpedagogik (makro) daraja. Mazkur darajaga muvofiq keladigan texnologiyalar yaxlit pedagogik jarayonga tegishli bo'lib, ta'lim tizimining barcha turlarida qo'llash imkonini beradi. Xususiy-metodik (mezo) daraja. Ushbu daraja o'zida malum bir o'quv fani, alohida ta'lim oluvchilar guruhi, malum ixtisoslikka mansub pedagoglarga yo'nalganlikni aks ettiradi. Lokal daraja (mikro). Mazkur darajaga tegishli texnologiyalar o'quv-tarbiya jarayonining alohida tarkibiy qismi, alohida shaxs sifatlarini shakllantirish, maxsus o'quv ko'nikma va malakalarini tarkib toptirishga xizmat qiladi. O'QITISh Pedagogning talabaga munosabati O'qitish natijalari OLIY TA'LIM O'QUV JARAYoNIGA TYeXNOLOGIK YoNDAShUVNI TATBIQ ETIShNING UMUMIY TAVSIFI Texnologik jarayonning mazmuni va mohiyati O'quv jarayoni maqsadi va vazifalarini oydinlashtirish O'quv jarayonini texnologiyalash-tirishning tayanch asoslari O'qitish shakl, metod va vositalarini oqilona tanlab olish Kutiladigan natijalarni aniq belgilab olish Amalga oshiriladigan o'quv jarayonining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash O'QUV JARAYoNINI TYeXNOLOGIYaLAShTIRISh BOSQIChLARI LOYIHALASh RYeJALAShTIRISh O'QUV MAShG'ULOTI MAQSAD VA VAZIFALARINI ANIQLAShTIRISh MAShG'ULOT BOSQIChLARI VA VAQTNI TAQSIMLASh KUTILADIGAN NATIJALARNI OYDINLAShTIRISh PROFYeSSOR-O'QITUVChINING VAZIFALARI ShAKL, MYeTOD VA VOSITALARNI TANLAB OLISh TALABANING O'QUV IShI TARTIBI NAZORAT VA BAHOLASh TARTIBINI BYeLGILASh O'QUV MATYeRIALLARI MAJMUI O'QUV MAShG'ULOTI MAQSAD VA VAZIFALARINI ANIQLAShTIRISh ta'lim maqsadlari - diagnostik, o'qish-o'qitish qayta ishlab chiqiladigan - takrorlanadigan bo'lishi uchun har bir maqsad yeri-shiladigan bo'lishi lozim, yani ta'lim maqsadi shunday ifoda-lanishi lozimki, unga erishilgani haqida aynan bir xil hukm chiqarish mumkin bo'lsin. Talabani o'rganish natijasini ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 278.34 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:06 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 278.34 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga