Integratsiya - ta'lim jarayonini optimallashtirish vositasi Reja: 1 Integrallashgan ta'lim afzalliklari. 2. Ta'lim integratsiyasi yo'nalishlari. 3. O'quv fanlararo bog'lanishni ta'minlash. 4. Ta'limni psixologik muhofaza qilish. Asosiy tushunchalar: integrallashgan ta'lim, yo'nalish, o'quv fani, fanlararo bog'lanish, integrasiyaning darajalari. Davlat ta'lim standartlari qabul qilingach ta'lim mazmunini qisman yangilanadi. Davlat ta'lim standarti talabalari asosida yangi o'quv dasturlari va darsliklar ishlab chiqildi. Lekin kuzatishlar shuni ko'rsatadiki o'quv rejasida o'quv predmetlarining soni ortib ketgan. Bugungi kunga esa o'quv rejasida 27 ta o'quv fani mavjud. Shu o'rinda bir savol tug'iladi. O'quv fanlari miqdorini ko'paytirish orqali o'quvchining bilim darajasini oshirishga erishilayaptimi? Yo'q albatta! O'quv fani ko'paygan sari o'quvchilarga taqdim etiladigan bilimlar maydalashib bormoqda. O'quv darsliklarda takror materallarning miqdori ortmoqda. O'quvchining ijtimoiy tajribasida kirmay qolayotgan bilim va tushunchalar ko'paymoqda. DTS lari bilan o'quv dasturlari orasida nomunofiqlik vujudga kelmoqda. 5. DTSda 4ta ta'lim sohasi ya'ni ona tili, matematika, tabiat, inson va jamiyat ta'lim sohalari berilgan bugungi kunda o'quv rejasi 10ta o'quv predmeti mavjud. Singapur ta'lim tizimida boshlang'ich siniflar uchun 4ta o'quv predmeti mavjud ekan. Ular ona tili, matematika, estetika, hamda jismoniy tarbiya. Ta'lim jarayonida muayyan o'quv fani ona tili, tarix, adabiyot kabilarga oid bilimlar bilan xalqning ijtimoiy tajribasi, til boyligi, ma'naviy, ma'naviy qadriyati bilim va tushunchalar shaklida o'rnatilishi lozim. Amaldagi ta'lim jarayonini tahlil qilish natijalari shuni kursatadiki, u yoki bu o'quv fani mazmunida o'quvchining tajribasiga kirmay qolgan bilim va tushunchalar mavjud. Buning asosiy sababi o'quv fanining mazmuni o'ta murakkab yoki soda ekanligidadir. Agar o'quv matereali murakkab bo'lsa, o'quvchi uni to'liq uzlashtirishga qiynaladi. Bugungi kunga kelib jahondagi mamlakatlarning 70% ta'lim tizimida entigrativ xarakterdagi o'quv dasturlari va darsliklardan foydalanib kelmoqda. Har bir mamlakat ayni shu davlatning ta'lim tizimiga quyilgan buyurtmaning tabiatdan kelib chiqqan holda joriy qilib kelmoqda. Buyuk Biritaniya ta'lim tizimida entigratik fanlar joriy qilingan bo'lsa, Koreya va Shveytsariyada entegratsiyalashgan fanlar yoki alohida o'quv predmetlari kong va Germaniyada ham alohida fanlar, Vengriyada madaniy yo'nalishdagi o'quv predmetlari, inson va tabiat entegratik fanlar Niderlandiyada alohida o'quv predmetlari mujassamlashtirilgan holda o'qitiladi. DTSona tili, matematika, tabiat, inson va jamiyat ta'lim sohalari belgilab berilgan. Ta'lim jarayonini intigartiv dasturlar va darsliklar asosida tashkil etish orqali o'quv- biluv jarayoni natijasida samaradorlikka erishish nazarda tutiladi. Intigratsiyaning turli darajalarda foydalanish maqsadga muofiqdir. 1. Mavzularni ketma- ket taqdim etish asosidagi intigratsiya. Bunda o'quv matereallarini bayon qilishda konsentrizim prinsipiga amal qilinadi, ya'ni oldingi o'quv matereali keyingisini to'ldiradi. 2. O'quv dasturlarida o'zaro uyg'unlashgan nuqtalarni vujudga keltirishga asoslangan integratsiya. Bunda ham takror tarzda beriladigan taftalogiya asosidagi o'quv materiallarining oldini olish uchun dasturlarda mavzular aro uyg'unlikni ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:22:37
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.36 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:22 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.36 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:06 ]
Arxiv ichida: doc