Iogani Genrix Pestalotstsining pedagogik nazariyasi R Ye J A 1. Pestalotstsining hayoti, ijtimoiy falsafiy qarashlari 2. Iogann Genrix Pestalotstsi yaratgan maktab 1. I.G.Pestalotstsining hayoti, ijtimoiy falsafiy qarashlari I.G.Pestalotstsi Shveytsariyada Tsyurixda, vrach oilasida tugildi. Pestalotstsining otasi u kichiklikgida ulgan edi, shuning uchun xam uni onasi hamda oddiy dehqon ael-ularning sobiq xizmatchisi tarbiyalash ustirdi. Pestalotstsi avval boshlang'ich maktabda, sungra lotin maktabida ukib ilm oldi. Pestalotstsi o'rta maktabni tamomladi. Kuprok gumanitar fanlar ukitiladigan oliy o'quv yurtiga - kollegiumga, uning filologiya va falsafa bo'limlariga kirib ukidi. Pestallotstsi kollegiumni tamomlamay turib. xalqning ahvolini yaxshilash to'g'risida uzining azaldan orzu qilib kelgan niyatini amalga oshirishga karor kildi. 1767 yilda Pestalotstsi uzining ijtimoiy tajribasini boshladi. U pul kara olib, kichikrok kurgon va ersotib oldi, bu yerda Neygof (Yangi kurgon) deb nom berdi va tevarak atrofdagi dehqonlarga o'z xo'jaliklarini unumdor xujallikka aylantirishni o'rgatish maqsadida, bu yerda namunali yerda tashkil kilmokchi buldi. Tajribasiz va xo'jalik ishlaridan bexabar bo'lgan Pestallotstsi oradan ko'p utmay sindi va xalq foydasiga safrlamokchi bo'lgan o'z kuchlarini ishlatmok uchun yangi yullar kidirishga majbur buldi. U 1974 yilda Naygofda Kambagallar muassasi ochib etim va boskimsiz bolalardan 50 ga yaqin kishini shu muassasaga tupladi. Pastelotstsining fikricha, bolalarning uzlari ishlab topgan pullari shu etimxonaning xarajatini koplash kerak edi. Yetimxonada tarbiyalanayotgan bolalar dalada ishlar, shuningdek, to'quv va yigiruv dastgoxlarida ip yigrib, mato tukir edilar. Pastellotstsining o'zi bolalarga o'qish yozish va hisob krgatar, ularni tarbiyalash bilan shugullanar edi. hunarmand ustalar esa bolalarga ip yigirish va to'qishni urgatardilar. Shu tarikka Pastalotstsi o'z muassasasida bolalarni o'qitishni ularni unumli mehnatga o'rgatish bilan kushib olib borishga urindi. Rastalotstsi boshlagan ish tezda barbod buldi, chunki siyosiy hokimiyot va moddiy mablaglarning egalari uni kullab quvvatlamadilar. Bolalar ming mashakkat bilan mehnat qilish tufayligigina uzlari yashab-ishlab turgan etimxona xarajalarini kutara olar edilar, lekin gumanist va demokrat Pestaldotstsi o'zi tarbiyalaetgan bolalarni ekspluatatsiya qilishni istamas edi va bunga yul kuya olmas edi. U bolalar mehnatini avvalo, bolalarning jsimoniy kuchlarini okiy va axloqiy kobilatlarini o'stirish vositasi deb bildi. U bolalarga fakat hunar urgatibgina kolmay balki ularni keng ravishda mehnatga o'rgatishga intildi. Pastalotstsi Neygofda o'tkazgan tajribaning pedagogika uchun mablag bo'lmaganligi sababli oradan ko'p vaqt utmay etimxonani yopishga majbur buldi. Lekin bu mavaffakiyatsizliklar uni, xalqka yordam berish maqsadida kuzlab topgan bu yo'lim to'g'ri yul, degan fikrdan qaytarmadi. Keyingi un sakkiz yil davomida Pestalotstsi usha davrning eng muhim masalasini dehqon xo'jaliklarini qanday qilib tiklash, ularning turmushini qanday qilib yolchitish, mehnatkashlarning axloqiy va okiy holatini qanday qilib yaxshilash masalasi xol qilishga jamoatchilik etiborini tortishga intilib adabiy faoliyat ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:22:37
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.42 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:07
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:22 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.42 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:07 ]
Arxiv ichida: doc