Kasb pedagogikasida o'qitishning zamonaviy vositalari

Kasb pedagogikasida o'qitishning zamonaviy vositalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Kasb pedagogikasida o'qitishning zamonaviy vositalari - rasmi

Material tavsifi

Yo'naltiruvchi matn Yo'NALTIRUVChI MATN metodi- ta'lim oluvchilar mustaqil ravishda yo'naltiruvchi savollar yordamida ma'lumot yig'ish, rejalashtirish, amalga oshirish vazifalarini bajaradigan metoddir. Yo'NALTIRUVChI MATN metodi «Yo'NALTIRUVChI MATN» metodi bo'yicha faoliyat ko'rsatish MUHANDIS-PYeDAGOG FAOLIYaTI TA'LIM OLUVChI FAOLIYaTI O'quv materiallarini va yo'naltiruvchi savollarni berish Oldindan tayyorlangan rejalashtirishga oid varaqalarni tarqatish Takliflarni muhokama qilish Muammolarni muhokama qilish Baholash varaqalarini birgalikda ishlab chiqish Birgalikda xulosa chiqarish Mustaqil ravishda ma'lumot yig'ish Mustaqil ravishda reja tuzish Mustaqil ravishda qaror qabul qilish Mustaqil ravishda amalga oshirish Mustaqil ravishda tekshirish Mustaqil ravishda xulosa chiqarish «Yo'NALTIRUVChI MATN» metodi bo'yicha yuritiladigan hujjatlar Xotira bilish jarayoni va uning turlari Xotira bilish jarayoning ta'rifi. Xotira deb-«Xotira atrof-muhitdagi voqelik (narsa)ni bevo-sita va bilvosita, ixtiyoriy va ixtiyorsiz ravishda, passiv va aktiv (faol) holda reproduktiv va produktiv tarzda, verbal va noverbal shaklda, mantiqiy va mexanik yo'l bilan aks ettiruvchi esda olib qolish, esda saqlash, qaytadan esga tushirish, unutish hamda tanish, eslashdan iborat ruhiy jarayon alohida va umumiy namoyon qiluvchi hodisa, barcha taassurotlarni ijodiy qayta ishlashga yo'naltirilgan mnemik faoliyatdir». Xotiraning turlari: Xotira insonning hayoti va faoliyatining barcha sohalarida qat-nashishi tufayli uning namoyon bo'lish shakllari, holatlari, shart-sharoitlari, omillari ham xilma-xil ko'rinishga egadirlar. Odatda, xotiraning turlariga va ularni muayyan turlarga ajratishda eng mu-him asos qilib, uning xarakteristikasini esda olib qolish, esda saqlash, qayta esga tushirish, tanish singari jarayonlarni amalga oshiruvchi faoliyatningxususiyatlariga bog'liqligi olinadi. Umumiy psixologiyada xotira 5 ta muhim mezonga (bizningcha) muvofiq ra-vishda turlarga, ko'rinishlarga ajratiladi: I. Ruhiy faoliyatning faolligiga ko'ra xotira quyidagi turlarga bo'linadi: a) harakat yoki motor-harakat xotirasi; b) obrazli xotira; v) his-tuyg'u yoki hissiyot xotirasi; g) so'z-mantiq xotira. a) ixtiyorsiz, b) ixtiyoriy, v) mexanik. II. Ruhiy faoliyatning maqsadiga binoan; II. Ruhiy faoliyatning davomiyligiga ko'ra: a) qisqa muddatli xotira; b) uzoq muddatli; v) operativ (tezkor) xotira. IV. Ruhiy faoliyat qo'zg'atuvchisining sifatiga ko'ra: a) musiqiy, b) eshitish xotirasi. V. Ruhiy faoliyatning inson yo'nalishiga qarab a) fenomenal, b) kasbiy. Harakat xotirasi. Inson faoliyatining har bir turiga ruhiy fa-ollikning u yoki bu ko'rinishlari ustunlik qilishi kuzatiladi: ma-salan, harakat, hissiyot, idrok, aqd-zakovat kabi ruhiy faoliyatning ko'rinishlari mavjuddir. Ana shu ruhiy faollik turlarining har biri tegishli harakatlarda va ularning mahsulotlarida o'z ifodasi-ni topib, harakatlarda, hissiy kechinmalarda, tuyg'ularda, obrazlar-da, timsollarda fikr va mulohazalarda aks etadi. Bularning barchasiga xizmat qiluvchi xotiraning o'ziga xos turla-riga nisbatan psixologiya fanida ilmiy tushunchalar tariqasida nom berilgan: harakat, hissiyot, obrazli va so'z-mantiq xotira. His-tuyg'u yoki hissiy xotira. Bu xotira his-tuyg'ular, ruhiy ke-chinmalar, hissiyotlar bizning ehtiyojlarimiz va qiziqishlarimiz qanday qondirilayotganligidan, atrofimizdagi narsa va hodisalar-ning xususiyatiga nisbatan munosabatlarimiz qay ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 704.46 KB
Ko'rishlar soni 31 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:11 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 704.46 KB
Ko'rishlar soni 31 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga