Hayotda har narsa va hodisaning yaxshi jihatini, go'zal tarafini ko'ra bilgan inson doimo yaxshi narsalarni fikrlaydi, ezgu narsalarni o'ylaydi va hayotidan zavq olib yashaydi. Kasb ta'limi metodikasi ta'lim jarayoni - pedagogning va u rahbarlik qilayotgan talabalarning bilim, ko'nikma hamda malakalar sistemalarini ongli ravishda va puxta o'zlashtirishga qaratilgan izchil harakatlari majmuidan iborat. O'qituvchi - talabalarning o'quv materialini o'zlashtirish jarayonining tashkilotchisi Talaba -o'quv materialini o'zlashtiruvchi A.Disterveg Yomon o'qituvchi haqi-qatni aytib berib qo'ya qoladi, yaxshi o'qituvchi esa haqiqatni topishga o'rgatadi. Buyuk Sadiy: Ishtiyoqsiz bo'lib o'qiy-digan o'quvchi qanotsiz qushdek degani K. Ushinskiy: Talaba bo'sh joyini to'ldirish kerak bo'lgan idish emas, u- yondirish kerak bo'lgan mashaldir ASOSIY G'OYa: an'anaviy ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim erkinlashtirilgan ta'lim Zamonaviy o'qitish texnologiyalari shaxsga yo'naltirilgan ta'limga asoslanadi va talabaning shaxsi-o'quv jarayonining markaziy figurasi hisoblanadi. ta'limning yangi paradigmasi ta'lim oluvchi o'quv adabiyotlari ta'lim beruvchi NAZARIY DARS TUShUNChASI Nazariy dars Nazariy dars - rejali tashkillashtirilgan, aniq maqsadga qaratilgan va o'qituvchi tomonidan boshqarib turiladigan ta'lim va tarbiya jarayonidir. Bu jarayonda malum bir maxsus soha bo'yicha nazariy bilimlar tizimli ravishda o'quvchilarga etkaziladi. AMALIY MAShG'ULOT TUShUNChASI Amaliy mashg'ulot Amaliy mashg'ulot - aniq maqsadga qaratilgan va ta'lim beruvchi tomonidan boshqarib turiladigan, aniq bir topshiriqni bajarish uchun kerakli nazariy darsda olingan maxsus bilimlar asosida malaka va ko'nikmalar shakllantirish maqsadida olib boriladigan rejali didaktik harakatga aytiladi. DIDAKTIK xatti - HARAKATLAR ta'lim beruvchining didaktik xatti- harakatlari O'QITISh JARAYoNI O'QUV MAQSADLARI O'quv maqsadlari - muayyan ta'lim jarayoni yakunida ta'lim oluvchi tomonidan o'zlashtirilishi, yangi hosil qilinishi lozim bo'lgan bilim, xatti-harakat bilan bog'liq bo'lgan amaliy topshiriqni uddalay olish mahorati, shaxsiy fazilatlar va xulqni belgilaydi. O'QUV MAQSADLARI TURLARI Rivojlanti- ruvchi TA'LIM VOSITALARI ta'lim vositalari -o'qitilishi va o'rganilishi lozim bo'lgan bilimlarni beruvchi har qanday axborot tashuvchi vositalardir. TA'LIM VOSITALARI TURLARI O'QUV MATYeRIALLARINI IShLAB ChIQISh BOSQIChLARI ta'lim beruvchi va ta'lim oluvchining muayyan maqsadga qaratilgan birgalikdagi faoliyatini tashkil qilishning tartibga solingan yo'llar yig'indisi. TA'LIM MYeTODLARI DIQQATNING VAQTGA NISBATAN O'ZGARIShI 100% 50% 0 20 40 60 80 (daqiqa) SYeZGI ORGANLARINI IShLATISh DARAJASI Ko'rish + eshitish + amalda bajarish Ko'rish + eshitish Eshitish MA'RUZA MYeTODI TO'RT POG'ONALI MYeTOD TO'RT POG'ONALI metod- amaliy ko'nikmalarni o'zlashtirish jarayonining to'rt pog'ona doirasida kechadigan metodidir. «AQLIY HUJUM» metodining tuzilmasi Aniq va to'g'ri javoblar tanlab olinadi KIChIK GURUHLARDA IShLASh KIChIK GURUHLARDA IShLASh metodi- ta'lim oluvchilarni faollashtirish maqsadida ularni kichik guruhlarga ajratgan holda o'quv materialini o'rganish yoki topshiriqni bajarishga qaratilgan darsdagi ijodiy ish. ROLLI O'YIN metodi- o'quvchilar tomonidan mavzu yuzasidan uchraydigan hayotiy vaziyatlarning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko'rsatib beruvchi metoddir. MUAMMOLI VAZIYaT metodi- ta'lim ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:25:49
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.04 MB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:11
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:25 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.04 MB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:11 ]
Arxiv ichida: ppt