Kasbga yo'naltirishning tarbiyaviy yo'nalishi

Kasbga yo'naltirishning tarbiyaviy yo'nalishi

O'quvchilarga / Pedagogika
Kasbga yo'naltirishning tarbiyaviy yo'nalishi - rasmi

Material tavsifi

Kasbga yo'naltirishning tarbiyaviy yo'nalishi V-IX o'quvchilarini kasb tanlashga, mutakil hayot yo'lini tanlashgan tayerlash kerakmi? Un besh- un olti eshli o'smir hisoblangan tukkizinchi sinf o'quvchisi o'z mayllarini va mehnatga bo'lgan kizikishini ozmi-kupmi aniq belgilab olishi lozim. Maktab esh avlodga barvaqt kasb hunar o'rganish prinsipini rad etib, o'quvchilarning shaxsiy istedod nisxonalari va kizikishlarini xar tomonlama rivojlantirishga intiladi, maktab o'quvchilarida jamiyatga naf keltiradigan faoliyatga kizikishni , kasb tanlashga tayerlashga uchun negiz bo'lib xizmat kiladigan kizikishni tarbiyalaydi. Bu esa mehnat tarbiyasining muxm vazifalaridan biridir. Maktab o'quvchilariga fan asoslaridan mustahkam bilm berishi, ularda dune qarashni hamda ish harakat va xulk-atvor umuminsoniy yo'nalishlarni shakllantirishi lozim. Darxakikat, o'smirlarning shaxsiy kizikishlari, istedod kurtaklari va qobiliyatlarini shakllantirishga karatilag xilma-xil ishlarini tashkil qilib, bola shaxsini xar bir tomonlama rivojlantirishga kumaklashadi, sevimli ishni aniq olishga olishga erdam beradi. Xush, maktab o'quvchilarining kasbkorlar masalasini muvofakkiyatli xal qilish uchun barcha zarur ma'lumotlar bera oladimi. Xar bir o'quvchida kasb tanlash muammosiga puxta uylab munosabatda bo'lish his-tuyg'usini tarbiyalay oladimi, shu muammoni xal qilishning to'g'ri yo'llarini kursata bera biladimi? Afsuski, hozirgi vaqtda kupgina maktablar ana shu vazifani eplay olmayaptilar. Sakkizinchi sinflarning o'quvchilarigina emas, balki bundan yuqori sinflarning o'quvchilari xam kasb tanlash masalasiga kupincha chuqur uylab, jiddiy munosabatda bulmayaptilar. Kupgina maktablarda men kim bulmokchiman mavzusida o'tkazilgan anketa va ruznoma sahifalarida hamda boshqa vositalarida istedod mavzusida davom etaetgan munozara shundan dalolat bermokda. o'quvchilarning qaytargan javoblarini tahlil qilish kursatadiki. Ularning kelgusida egallashi mumkin bo'lgan kasblari sinfdan - sinfga utishlari bilan uzgarib turadi. Kupincha o'quvchi uzining fiziologik, psixologik eki aqliy imkoniyatlariga tamomila mos bo'lgan kasb to'g'risida orzu qiladi. Shunday xollar xam buladiki (bunday xollar kam emas), maktab o'quvchisi kelgusida kim bo'lishini umuman bilmaydi, oldindan uylab xam kurmagan. Birok, o'smirlarning Men kim bo'lishni xoxlayman degan savolga qaytargan javoblari kanchalik xilma-xil bulmasin boshqa bir narsa orzu kilinaetgan kasblar to'g'risida ularning noanik tasavvurlari va kelgusidagi mehnat faoliyatiga taergarlik ko'rish munosabati bilan o'z burchlari haqida muayyan tasavvurga ega emasliklari fikr yuritishga majbuor etmokda. Kupgina o'quvchilar o'z ishlarida bulgusi kasbga tayergarlik ko'rish borasida hozircha xech bir ish kilmaetganliklari oshkora ezmokdalar. Ularning bazilari u eki bu kasbga tayergarlik ko'rish uchun umuman nima qilish kerakligini aytib utishga urinadilar-u, lekin uzlari nima kilaetganlari haqida lom-mim demaydilar. Odatda javoblar kuyidagichadir: Shifokorning irodali bo'lishi, kullari yumshoq va muloyim bo'lishi lozim, men esa shifokor bo'lishim uchun ko'p narsani bilishim va xamma narsani kila olishim kerak; o'qituvchi, shifokor eki injener bo'lish uchun yaxshi o'qish, boadab, halol, intizomli bo'lish kerak, biz xammamiz bunga erishishimiz zarur. Bundan xam umumiy tarzdagi javoblar bor. Bu javoblarda ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.56 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:12 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.56 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga