Kasbiy ta'lim mazmuni, o'quv rejalari, dasturi, darsliklariga talablar Reja: 1. ta'lim mazmuni haqida tushuncha 2. o'qitishni tashkil etish shakllari kakida tushuncha. 3. Darsga bo'lgan talablar, dars turlari va ularning tuzilishi. 4. Oliy o'quv yurtlarida o'qitishning tashkiliy shakllari. 1. ta'lim mazmuni haqida tushuncha ta'limning mazmuni uning maqsadidan kelib chikadi. ta'limning mazmuni deganda, o' k uvchilarning bilish jarayonida egallab olishi lozim bo'lgan kamda tizimga solingan bilim, malaka va ko'nikmalarning aniq belgilangan doirasi tushuniladi. ta'limning mazmuni bir kator e k tiyojlarni kisobga olish bilan belgilanadi: a) ijtimoiy ishlab chiqarishning eng zarur e k tiyojlari, ijtimoiy tuzumning xususiyatlari; b) davlatning xalq ta'limi va muayyan turdagi o' k uv yurti oldiga ko'yadigan maqsad va vazifalari; v) o' k itish qoidalaridan kelib chikadigan va o' k uvchilarning imkoniyatlarini (yosh imkoniyatlari va boshqalar) etiborga oluvchi didaktik talablar. Maktablarda beriladigan ta'limning mazmuni tarixiy va sinfiy xususiyatga egadir. Jamiyat tarixiy taraqqiyotining kamma bosqichlarida maktablarda yoshlarga beriladigan ta'limning mazmuni, kajmi o'sha ijtimoiy tizimning i k tisodiy talab va e k tiyojlari, fan va texnika taraqqiyoti darajasi bilan belgilab kelingan. ta'lim jarayon sifatida bilimlar, ko'nikmalar va malakalarning malum yig'indisini faoliyat va munosabatlarining tegishli tajribasini o'zlashtirishga qaratilgan maxsus ishlarning tashkil qilinishidir. ta'lim natijasi sifatida bilimlarni, faoliyat va munosabatlar tajribasini o'zlashtirishda erishilgan darajadir. ta'lim tizimi sifatida - davlat muassasalari va boshqarish organlarining majmuasi bo'lib ular doirasida insonni tarbiyalash jarayoni amalga oshiriladi. Shu tarika ta'lim doimo bir yula tarbiyalash jarayonini kam, o'qitish jarayonini kam ifodalaydi. XIX asrning ikkinchi yarmi va XX asrning boshlariga kelib, pedagogika tarixida «maktabda beriladigan ma'lumotning mazmunini bola xokishiga bo'ysundirish» ga qaratilgan nazariya keng yoyildi. Mazkur nazariyaning ko'zga ko'ringan vakili Amerikalik faylasuf -pedagog Jon Dyudir. Uning qarashicha maktab azaldan mavjud bo'lgan tabiiy layokatlarni, kizikish va odatlarni rivojlantirishga xizmat kilmogi lozim. Shunday ekan, maktablarda kamma o' k uvchilar uchun umumiy bo'lgan o' k uv rejasi va dasturlarning bo'lishi kam shart emas, balki alokida-alokida shaxslar layokatiga moslangan ma'lumotlar berilishi lozim. Oktyabr to'ntarilishigacha bo'lgan davrda O'zbekiston kududida VII-VII asrlardan beri davom etib kelgan eski - «usuli kadmiya», XIX asrning oxiri va XX asr boshlarida paydo bo'lgan «usuli savtiya» maktablari, xat -savod o'rgatadigan diniy maktablar bo'lgan. 1905 yildan so'ng, o'lkaning bazi shakarlarida «jadid» maktablari paydo bo'la boshladi. Shunday qilib, maktablarning kammasi o'sha ijtimoiy tuzum-mukit talablaridan kelib chikdi va shu davr iqtisodiy, ma'naviy maqsadlari uchun xizmat kildi. Kozirgi zamon maktablarida ta'limning mazmuni umuminsoniy fazilatlarga ega bo'lgan iymonli, e'tiqodli, bilimli yoshlarni tarbiyalab berishdan iboratdir. ta'lim mazmuni o'quv rejasi, dasturi va darsliklarda ifodalangan. o'quv rejasi - davlat kujjatidir. ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:25:49
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.94 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:13
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:25 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.94 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:13 ]
Arxiv ichida: doc