Kichik maktab yoshidagi bolalarni rag'batlantirish va jazolash metodikasi RYeJA: Bolalarni tarbiyalashda rag'batlantirishning ahamiyati. Rag'batlantirish va jazolash usullari. Boshlang'ich maktab o'quvchilarini tarbiyalashda rag'batlantirish va jazolash metodikasi. Bolalarni tarbiyalashda rag'batlantirishning ahamiyati. Mustaqil O'zbekiston Respublikasida mafkuraning g'oyaviy maxnosi sifatida shaxslarda umum insoniy qadriyatlarni shakillantirish maqsad qilib qo'yilgan. Shuning uchun xam tarbiyadagi rag'batlantirish va jazolash usuli o'quvchilardagi ijobiy xislatlarni rivojlantirishda, ularning ijobiy fazilatlarini takomillashtirishda vosita bo'lmog'i lozim. Chunki rag'batlantirish bolaga ishonishga, unda bo'lgan ijobiy qobiliyat va fazilatlarni kuchini etirof etishga asoslangan. Rag'batlantirish o'quvchining ko'nglini ko'taradi, unga quvonch keltiradi. O'quvchi yanada yaxshiroq bo'lishga intilishga yordam beradi. Rag'batlantirish bu bolani xatti-harakati va faoliyatiga ijobiy baho berishdir. Jazolash esa-tarbiyalanuvining xatti-harakati va faoliyatiga salbiy baho berishdir. Rag'batlantirish va jazolash usullari qo'shimcha usullari bo'lib hisoblanadi, chunki ularni mustaqil qilib foydalanish mumkin emas, ularni faqat boshqa usul gurulari bilan uyg'unlashtirish mumkin Masalan, o'quvchi pedagog tomonidan bergan topshiriqni yaxshi, to'liq va to'g'ri qilib bajarib qo'yilsa, uni rag'batlantirish mumkin, agar bola bu topshiriqni butunlay bajaralmasa uni jazolash kerak. Rag'batlantirish va jazolash usullarining tarbiyaviy ahamiyati juda kattadir, ular orqali tarbiyachilar (o'qituvchi, ota-onalar va .k.) tarbiyalanuvchilarni xulq tajriba, ijtimoiy xulq atvor mezonlari bilan tanishib qo'ymoqdalar va shu bilan birgalikda o'quvchilarni mustaqil hayotga tayyorlabnib bormoqdalar. Rag'batlantirish va jazolash usullari Rag'batlantirish degan-stimul berish rag'bat ko'rsatish, kuzatishdir. O'qituvchi bolalarni rag'batlantirishda bu usulning psixologik asoslarini bilishi shart. Rag'bat sifatida eng tarqalgan narsa-pedagogik talab ekandir. Pedagogik ta'lim eng muhim usul bo'lib hisoblanadi. Talab bu tarbiyalanuvchining turli vazifalarni bajarish; ijtimoiy-xulq atvor mezonlarini ifodalashi; u yoki bu faoliyatini bajarilishi zarur bo'lgan aniq bir vazifa sifatida namoyon bo'lish; turli ko'rsatma sifatida namoyon bo'lishi, u yoki bu xarakterda rag'batlantiruvchi yoki uni to'xtatuvchi bo'lishi; oqilona harakatlarga undovchi bo'lishi mumkin. Pedagogik talab pedagogik ta'sirning tarkibiy qismi bo'lib u rag'batlantirishning asosi sifatida ishlatilmoqda. Bolalarni rag'batlantirish maqsadida ularga aniq va real istiqbol ko'rsatish usuli bor. Istiqbol ko'rsatish xam yakka bolaga, xam jamiyatga zarur. «Ertagi quvonch» sifatida qiziqarli joyga bolalarni olib borish, tsirk ko'rsatish, ajoyib sovg'a bilan rag'batlantirish va boshqa chora ko'rsatish mumkin. Boshlang'ich sinflarda musobaqa usuli xam tarqalgan usullaridan biridir. Uni nfaqat sport sohada, boshqa faoliyatlarda xam foydalanish mumkin, xususan mehnatda kim chiroyliroq rasm chizadi, pappemashedan choynak piyola yasati beradi, ijtimoiy faoliyatda (kim faolroq), ko'rik-tanlovda (kim yaxshiroq qo'shiq, shxer aytib beradi.) va boshqa ishlarda. Boshlang'ich sinf bolalarining faoliyatini to'g'ri yo'lga solish va ijtimoiy talablariga moslashtirish maqsadida ko'rgazma qurollar tizimi quyidagi usullardan iborat: Rag'batlantirish va jazolash usullari: Bu usullardan foydalanish xususiyatlariga alohida etibor berishi lozim. 3.Boshlang'ich maktab o'quvchilarini tarbiyalashda rag'batlantirish va jazolash metodikasi. O'quvchi bolalarning xar biri o'sib, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:25:49
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.12 KB
Ko'rishlar soni
56 marta
Ko'chirishlar soni
9 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:14
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:25 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.12 KB
Ko'rishlar soni
56 marta
Ko'chirishlar soni
9 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:14 ]
Arxiv ichida: doc