Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarda o'yin faoliyati

Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarda o'yin faoliyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarda o'yin faoliyati - rasmi

Material tavsifi

Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarda o'yin faoliyati Kichik maktab yoshidagi o'quvchi faoliyatida o'yinning o'rni muhimdir. O'yin butun atrof muhitidagi munosabatlarni harakatda ko'rsatadi va bular o'quvchining butun psixik rivojlanishini yuzaga chiqaradi. O'quvchi o'yin faoliyati bilan shug'ullanar ekan, u bir muncha vazifalar qo'yishda mustaqil, harakatlarni tanlashda faol bo'lib boraveradi. Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarning o'yin faoliyatini, o'quvchilarni jipslashtirishda, biror narsani tashkil qilishda va o'quv jarayonini engillashtirishda qo'llash mumkin. Dars jarayonida o'yinning bazi elementlari (qismlari) bilan shugullanish o'quvchilarda yuqori his-tuyg'ularni yuzaga keltiradi, ularning faoliyatini oshirishda katta rol uynaydi. Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarning mehnat faoliyatini tashkil qilishda xam o'yin faoliyatining o'ziga xos o'rni bor. Bolalar o'yin faoliyati bilan bog'liq bo'lgan vazifalarni oson va kizikish bilan bajaradilar. (Masalan: karovchisi yuk bo'lgan kariyalardan xabar olish, ularga yordam ko'rsatish uchun tuzilgan guruhlar). Ular mazmunli, manoli o'yinlarga juda kizikib, kirishib ishtirok etishadi: (Masalan: tabiat manzarasiga tamoshaga chiqish va shu joyda o'yin bilan shugullanish). bog'cha yoshidagi bolaning o'yinidan farq kilgan bu o'yinlarda mazmun va xarakter, munosabat boshqacha bo'ladi. o'quvchilarda o'yin faoliyati uydagi o'yinlarda ishlab chiqarish ongini rivojlantirish mazmuniga ega bo'lgan o'yinlarga rivojlanib boradi, ular jamiyatda bulayotgan siyosiy jarayonlarni xam yuzaga chikaradi, bu esa o'quvchining aklini rivojlantiradi, hayotdagi o'rnini mustahkamlashga yordam beradi. 1 sinf o'quvchilari o'yin jarayonida asosan maktab va o'qish bilanbog'liq bo'lgan o'yinlar bilan ko'p shugullanadi. Masalan: bir birini kitadi, kugirchokni maktabga tayyorlaydi, bog'cha yoshidagi bolani dars tayyorlashga urgatadi. Ular uzlarining o'yinlarida maktab hayoti bilan bog'liq bo'lgan hodisalarni, o'qish paytida paydo bo'lgan yangi munosabatlarni ko'rsatishadi. Mana shunday maktab, o'qish, yangi tanishlar bilan bo'lgan o'yinlar 2 sinfda xam davom etadi. 3 sinfga kelib o'quvchilarning maktab mavzusi bilan bog'liq bo'lgan o'yinlar yukoladi. Shu davrda o'quvchilarda biror bir yangi narsani bilishga kizikin paydo bo'ladi va u o'yincha o'zi kitobdan ukigan, radiodan eshitgan manbalarini qo'shishga erishadi. o'quvchilar kitob, kitno kaxramonlarini uynashadi. (Masalan: Olmos botir, Otabek, Kumish). Mana shu o'yinlarda ular asosan insonlar o'rtasidagi munosabatga ularning his-tuyg'ulariga, boshidan kechirganlariga, gam-gussalariga asosiy etiborni karatadi va shularni o'z o'yinlarida kursatib beradi. Kichik maktab yoshidagi o'quvchilarning hayotida rolli va syujetli o'yinlar bilan birgalikda harakatli o'yinlar xam o'z o'rnini saklab koladi. Chunki bolaning usayotgan organizmi harakatni talab qiladi. Kichik maktab yoshidagi, II sinf o'quvchilarini asosan sakrashdan, yugurish, urmalash, tirmashish bilan bog'liq bo'lgan o'yinlar kiziktiradi. Bazan dars jarayonida o'quvchilarda tormozlanishi paydo bo'ladi, manashu paytda o'quvchilar uchun tanaffus paytida harakatli o'yinlarni tashkil qilib berish lozim. Bu esa o'quvchini tormozlanishidan saklab koladi. 3 va 4 sinflarda sport o'yinlarining o'rni ortib boradi. Bu o'yinlar uzining qonun-qoidasiga, chegarasiga ega bo'lishiga qaramasdan, o'quvchining tashabbuskorligini yuzaga chiqarishga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 45.17 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:14 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 45.17 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga