Ko'p xonali sonlarni ko'paytirish va bo'lishni o'rganish metodikasi

Ko'p xonali sonlarni ko'paytirish va bo'lishni o'rganish metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Ko'p xonali sonlarni ko'paytirish va bo'lishni o'rganish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

ko'p xonali sonlarni ko'paytirish va bo'lishni o'rganish metodikasi Reja: 1. Bir xonali songa ko'paytirish, bo'lish. 2. Xona sonlariga ko'paytirish, bo'lish. 3. Ikki xonali va uch xonali sonlarga ko'paytirish va bo'lish. Tayanch iboralar: bir xonali songa ko'paytirish, bo'lish, xona sonlariga ko'paytirish, bo'lish, ikki, uch xonali sonlarga ko'paytirish, bo'lish, tuliksiz kupaytma, tuliksiz bo'linuvchi. ko'p xonali sonlarni ko'paytirish va bo'lish usullari bir-biridan tubdan farq qiluvchi uch bosqichda urgatiladi. I-bosqich. Bir xonali songa ko'paytirish va bo'lish. Bu bosqicha katta etibor beriladi, chunki bunda olingan ko'nikma va uch xonali songa ko'paytirish va bo'lishni uzlashtirish uchun asos bo'ladi. Bir xonali songa yozma ko'paytirishni o'rganishga tayrlash maqsadlarida bolalarning ko'paytirish amali bir xil kushiluvchilarni qo'shish ekanligini haqidagi bilimlar umumlashtirishdan, yani a sonini b soniga ko'paytirish, a sonini b marta kushiluvchi qilib olish, demakdir. Shu munosabat bilan 1 ni ko'paytirish, 1 ga ko'paytirish nolga va nolgi ko'paytirish xollari kiritiladi va tegishli xulosalar ifodalanadi. Agar kupaytuvchilardan biri 1 ga teng bulsa, u holda kupaytma ikkinchi kupaytuvchiga teng bo'ladi. Agar kupaytuvchilardan biri nolga teng bulsa kupaytma nolga teng bo'ladi, yani 1*a=a, a*1=a, 0*a=0, b*0=0. yozma ko'paytirish usulini ochib berishga tayyorlash maqsadida yig'indida songa ko'paytirish qoidasini va ikki xonali sonni bir xonali songa ko'paytirish usulini takrorlash kerak, uch, turt va undan ortik sonlar yig'indisini xam har xil usullar bilan songa ko'paytirish mumkinligini ko'rsatish kerak. ko'paytirishning taqsimot xossasini o'quvchilar ko'p xonali sonni bir xonali songa og'zaki ko'paytirishga tatbik kila oladilar. Masalan:234*3=(200+30+4)*3=200*3+30*3+4*3=600+90+12=702 Shundan sung o'quvchilarni bir xonali sonlarga yozma ko'paytirish bilan tanishtiriladi. Yozuvni ustun qilib yozilishini kursatadi va shu misolning echilishini tulik tushuntirish beriladi. 324 ni 3 ga ko'paytirish kerak. Ikkinchi kupaytuvchini birinchi kupaytuvchining birlari tagiga yozamiz, chiziq chizamiz. Chap tomonga ko'paytirish belgisini yozamiz. Yozma ko'paytirishni birliklardan boshlaymiz. 4 birlikni 3 birlikka kupaytiramiz. 12 birlik hosil buladibu 1 unlik va 2 birlik. 2 birlikni birliklar tagiga yozamiz. 1 unlikni dilda saklaymiz. 2 unlikni 3 ga kupaytiramiz. 6 unlik hosil bo'ladi. 6 un va 1 un 7 unlik hosil kilamiz. Uni unliklar tagiga yozamiz. 3 yuzlikni 3 ga kupaytiramiz. 9 yuzi hosil kilamiz. 9 ni yuzliklar tagiga yozamiz. Kupaytma 972. Tulik tushuntirishlardan keyin qisqa tushuntirishlarga utiladi. o'quvchilar bundan keyin xam hisoblashlarning og'zaki usullarini unutib yubormasliklari uchun ko'p xonali sonni bir xonali songa og'zaki va yozma ko'paytirish usullarini taqqoslashga doir misollar berish maqsadga muvofikdir. 387*6, 260*3. o'quvchilarnng uzlari bu misollardan kaysinisini og'zaki va kaysinisini yozma yechish maqsadga muvofik ekanini aniklaydilar. Yechib bo'lganidan keyin yechish usullari taqqoslanadi, ularning o'xshash va farqli tomonlari takidlanadi. o'quvchilar ko'p xonali sonni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 29.17 KB
Ko'rishlar soni 73 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:14 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 29.17 KB
Ko'rishlar soni 73 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga