Maktab boshqaruvi RYeJA: 1.Maktab boshqaruvini takomillashtirishning ijtimoiy zarurati. 2.Maktab boshqaruvidagi asosiy omillar. 3.Maktab bokaruvining kontseptual modeli va uning tarkibiy qismlari. «Kadrlar tayerlash milliy dasturi» va ta'lim to'g'risida qonun turli darajadagi boshqaruv xodimlari, olimlar va amalietchilar oldiga maktabni boshqarishning kulay jihatini kidirish va ta'minlash vazifasini kuydi. Bu o'z navbatida maktab ta'limi jaraenining -maqsad, imkoniyat va natijasini tahlil etish vaqo'llash imkoniyatini beradi. Shuni xam nazarda tutish lozimki, bu «uch jihat» fakatgina xaeliy tasavvurimizda emas, balki jamiyat va ayrim shaxslarningn ijtimoiy belgilangan, rejalashtirilgan talabi doirasida mavjud. Mazkur endashuv turli darajadagi boshqaruvchiga maktab ta'limini maxsus jaraen sifatida kabul qilishni, uning holatini tahlil etish, kelajagini rejalashtirish imkonini beradi.Bularning barchasi maktab ta'limi tizimida kasbiy pedagogik boshqaruv faoliyatinikeng tadbiq etish va boshqaruvning turli jihatlari (ijtimoiy,huquqiy, iqtisodiy va boshqaruvlar)dan foydalanib, maktab ta'limi muhitini bir butunlikcha yangi sifat darajasiga ko'tarish imkonini beradi. Yani bir so'z bilan aytganda, bunga ijtimoiy pedagogik boshqaruvning yangi talablar darajasiga ko'tarish asosida erishish mumkin. Ijtimoiy -pedagogik boshqaruvni faoliyat sifatida ko'rishning asosiy maqsadlari nimadan iborat? Birinchidan,ijtimoiy pedagogik boshqaruv real jaraen bilan bog'liq bo'lib, tarkibidagi mallak boshqaruv doirasida o'quv tarbiya jaraenidan ajralgan emas. Ikkinchidan, ijtimoiy pedagogik boshqaruv ishini shunday tashkil etish kerakki, barcha bosqichdagi boshqaruvchi boshqaruv obyektiga bir butunlik sifatida qarashi lozim: uning o'ziga xos jihati farq qiluvchi tuzilishi va vazifalari,maktab ta'limi muhitida yuz beradigan holatlarni tahlil kila olishi, zarur holda tegishli boshqaruv karorlarini kabul qilish lozim bo'ladi. Uchinchidan, ijtimoiy pedagogik boshqaruv faoliyati demokratlashtirish asosida amalga oshirilishi lozim, u o'z navbatida boshqaruv darajasini kengaytirib-davlat darajasidan shaxs darajasiga olib keladi. Ijtimoiy - pedagogik boshqaruvning kontseptual modeli: Jadvalda gorizantal holatda malum mantikiy ketma-ketlikda ijtimoiy pedagogik boshqaruvning aspektlari, vertikal bUylab esa boshqaruv darajasi berilgan, Kesma gorizantal va vertikallar bo'yicha esa tushuncha-ramzlar berilgan. Shunday qilib,boshqaruvning ijtimoiy jihati uzining mazmun-mohiyati bilan kuyidagilarda ifodalanadi: davlat darajasida maktab ta'limi sohasining ijtimoiy xak - huquqini belgilash; tarmoq darajasida maktab ta'limi muhiti va davlat ta'limi standartlarini bashoratli konsepsiya ishlanmasi darajasida aniqlash; shaxs darajasida pedagog, tarbiyachi, direktorning o'quv - tarbiyaviy ishlar bo'yicha muovini, direktorga ixtisosini chuqurlashtirish, malakasini oshirish bo'yicha kasbiy talabni urnatish va ijrosiga erishish. huquqiy jihati uzida kuyidagilarni mujassamlashtiradi: davlat darajasida- qonun chikaruvchi hokimiyat organlari tomonidan maktab ta'limi sohasiga oid qonunchilik faoliyatini tashkil etish va yulga kuyish; tarmoq darajasida -tashkiliy-ijrochilik faoliyatini maktab ta'limini rivojlantirish va ta'lim standartlarini ishlab chiqish, joriy etish esh avlodning rivojlanishiga ulush kushaetgan subyektlarning huquq va burchlarini bajarilishini ta'minlash; shaxs darajasida -maktab ta'limi tizimida professional faoliyat uchun huquqiy kafolatni amalga oshirish. iqtisodiy jihatdan kuyidagilarni o'z ichiga oladi: davlat darajasida - maktab ta'limi tizimini ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.35 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:18
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.35 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:18 ]
Arxiv ichida: doc