Maktab kutubxonasi hujjatlarini yuritish tartibi

Maktab kutubxonasi hujjatlarini yuritish tartibi

O'quvchilarga / Pedagogika
Maktab kutubxonasi hujjatlarini yuritish tartibi - rasmi

Material tavsifi

Maktab kutubxonasi hujjatlarini yuritish tartibi Reja: Maktab kutubxonasining hujjatlari Kutubxona jamg'armasidagi darsliklarning jamlangan holda hisobga olish. Kutubxonadagi barcha adabiyotlarni hisobyuga olish hujjatlari. Umumiy o'rta ta'lim maktablari kutubxonalari hujjatlari O'zbekiston Respublikasi Xalq ta'limi vazirligining 2001 yil 5 deabrdagi 178-sonli buyrug'i bilan tasdiqlangan «Umumiy o'rta ta'lim maktablari hujjatlarini yuritish bo'yicha yo'riqnoma»ning 12- band asosida yuritiladi. Maktab kutubxonasining hujjatlari. Maktab kutubxonasida mavjud adabiyotlar ikki xil tartibda hisobiga olinadi: jamlangan holda va yakka tartibda. Jamlangan holda hisobga olishning maqsadi adabiyotlarning umumiy miqdorini, bahosini hamda bilim sohalari bo'yicha tartibini belgilashdir. Jamlangan holda hisobg olish daftarlari maktab jamg'armasidagi darsliklar va badiiy adabiyotlar uchun alohida-alohida tutiladi. O'quv yili ohirida ushbu daftarlarda yakun chiqariladi. Darsliklar hisob-kitobi quyidagitartibda amalga oshiriladi: Jamlangan holda hisobga olish daftarida olingan barcha darsliklarning umumiy miqdori, ularning hisobidan chiqarilishii va yakunlari qayd etiladi.(7-ilovada berilgan). Ikkinchi daftarda malum bir sinf bo'yicha mavjud har bir darsliklarning nomi a miqdori qayd etiladi. Badiiy, ilmiy -ommabob, metodik adabiyotlar, lug'atlar va boshqa kitoblar (Darsliklardan tashqari) hisob kitobini amalga oshirish uchun «Jamlangan holda hisobga olish» va «Inventar daftar»yuritiladi (8-ilovada ko'rsatilgan) Kutubxonaning har kunlik faoliyati hisobg olish uchun «Bolalar kutubxonasi kunlaligi»nomli kitob tutiladi. Kundalik uch qisimdan iborat bo'lib, birinchi qisimda kitobxonlar davomati, ikkinchi qismida kitobxonlarga berilayogan adabiyotlar, uchunchi qisimda amalga oshirilayotgan tarbiyaviy ishlar (adabiy o'qishlar, adabiy kechalar, konferensiyalar va boshqalar) hisobga olinadi. Kitobxonlar tomonidan yo'qotilgan adabiyotlar o'rniga topshirilgan kitoblarni ro'yxatga olish uchun maxsus yurtiladi (9-ilovada ko'rsatilgan). Daftarda kitob yo'qotgan kitobning familyasi va isim, yo'qolgan kitob haqida ma'lumot, uning o'rniga topshirilgan kitob haqida ma'lumot qayd etiladi. Kutubxona hujjatlari tarkibiga kitobxon formuyari, gazetalar va jurnallarni hisobga olish krtochkalari ham kiritiladi. 7 ilova Kutubxona jamg'armasidagi darsliklarning jamdlangan holda hisobga olish daftarining shakli. 8-ilova Kutubxonadagi barcha adabiyotlarni hisobga olish hujjatlari Inventar daftar shakli. 9-ilova. Yo'qolgan kitoblar adabiyotlarni hisobga olish daftari shakli. Mavzu: kitoblarni joylashtirish. Bolalar kutubxonasi klassifikatsiyasi. (2 soatlik ma'ruza) Maqsad: Kutubxonadagi kitoblarni joylashtirshda o'quvchilarnin yoki xususiyatlariga etibor berishi va kutubxona bibliografik klassifikatsiyasini tuzilishi haqida ma'lumot berish. Kutilayotgan natija: Kitoblarni joylashtirishda kichik yoshlilar va yuqori sinf o'quvchilariga mo'ljallangan adabiyotlr qanday joylashtirilish va bibliografik klassifikatsiyasi haqida ma'lumot berish. Ko'rgazmali qurol: Kitoblar aks etgan rasmlar. Reja: 1. Maktab kutubxonalarida kitob jamg'armalari to'g'ri jolylashtirishning asosiy talablari . ma'lumotnoma -bibliografik 2. Kichik yoshdagi o'quvchilarga mo'ljallangan adabiyotlarning joylashtirilishi. 3. Fondni extiyot qilib saqlash. 4. Kllassifikatsiyaning asosiy bo'limlari. Maktab kutubxonalarida maktab jamg'armalari to'g'ri joylashtirishning asmosiy talablari. Hozir mamlakatimiz barcha kutubxonalarida, jumladan bizning jumxuryatimizda ham kitob jamg'armalaridan ochiq foydalanish usuli qo'llanilmoqda.Kitobxon-o'quvchilar uchun tashkil etiladigan ochiq jamg'arma adabiyotlarning yaxshi targ'ib qilinishini ta'minlaydi, bolalarlardagi qiziqishni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.85 KB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:18 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.85 KB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga