Maktabda musiqa fanini rejalashtirishni o'ziga xos xususiyatlari

Maktabda musiqa fanini rejalashtirishni o'ziga xos xususiyatlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Maktabda musiqa fanini rejalashtirishni o'ziga xos xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

Maktabda musiqa fanini rejalashtirishni o'ziga xos xususiyatlari Reja: 1. Rejalashtirishni, dars samaradorligini oshirishdagi roli. 2. Rejalashtirishni sodda va murakkabligi. 3. Rejalashtirishda mavzularni sinflarga to'g'ri tanlay bilish 4. Xulosa Hayot, o'lim. Muhabbat, shafqat va ilxom hammasini musiqa aytadi, zotan biz musiqada eng olliy xurlik uchun ongimiz yorishgan zamonlardan boshlab butun tariximiz davomida kurashganimiz, lekin unga faqat musiqadagina komil bo'lganimiz. Faqat musiqagina barcha zamonlarning engib o'tib doimo kelajak sari unitiladi. Shuning uchun ham biz aytolmagan narsalarni u aytadi, u shunga chorlangan… (Chingiz Aytmatov) O'zbekiston mustaqillikka erishgach, turmushimiz tarzida qator o'zgarishlar yuzaga keldi. Jumladan, xaddan ziyoddabdabali bayramlar o'rniga xalqimizni urf-odatlarini, milliy qadriyatlarini, rasm-rusumlarini ulug'lovchi kunlarni nishonlash odat tusiga kirmoqda. O'zbek xalqining milliy bayramlaridan Navro'zi olam va hosil bayramlari - mehrjonning keng nishonlanayotgaligi bunga yorqin misol bo'la oladi. Xalqimizning qadimiy sayllaridan bo'lgan boychechak, qovun qush va gul sayllari qaytadan tiklanmoqda. Shulardan kelib chiqqan holda maktablarda ham mazkur tadbirlarni o'ikazish zarur. Bundan maqsad bolalarda milliy bayramlarga, ananva va urf-odatlarga nisbatan qiziqish va muhabbat xislarini uyg'otishdir. Bu musiqa muammosidan kattamehnat va ijodkorlikni talab qiladi. Xalq ta'limi tizimidagi musiqa ta'limining tarbiyasi O'zbekiston mustaqil bo'lganidan keyin o'z erkinligiga erishdi va o'ziuchun alohida yangi yo'llar bilan chiqishga keng yo'l ochib berdi. Bu hammasi O'zbekiston mustaqil bo'lib o'z tarixini va o'z musiqa mevasini, maktablarda musiqa fani orqali ham etkazishga harakat qilinmoqda. Bu ishni mutaxassislar, olimlar, metodistlar, amaliyotchi o'qituvchilar jamoatchilik madati va g'amxo'rligi bilan muvofaqqiyatli bajarishga bel bog'laganlar. Shu bilan birga biz musiqa tahlili va tarbiyasiga oid va eski va yangi dasturlarning birgalikda nashr etishni eski darsliklarni ko'rib chiqib o'quvchilarga qiyin bo'lmagan uslabda yangi darsliklar nashr etilsa, yaxshi bo'ladi va barcha joyda darsliklar bo'yicha ish reja tuzilardi. Vaholanki hozir hamma maktablarda ish rejasi har xil bolalarni sharoitdan kelib chiqib ishreja tuziladi. Musiqa muallimlari qo'shiq va kuylar to'plamlariga o'ta muhtojliklari hammaga ayondir. Bundan tashqari o'quvchilar musiqa tarbiyasiga doir o'quv metodik qo'llanmalar juda kam hisoblanadi. Hozirgi kunda o'rta maktablarda asosan 1,2,3,4,5,6,7,8-finyalarda haftasiga 1 soatdan dars to'iladi. Ana shu darslarni juda ta'sirli va o'quvchilar qalbini musiqa olamiga etaklay oladigan rejalashtirish kerak va zarurdir. Redalashtirishni, dars samaradorlogini oshirishdagi roliga qattiq etiborni qaratmoq har bir reja tuzuvchi musiqa muallimini vazifasidir. Har bir sinf darsini samarali, chiroyli va ta'sirli o'tishini o'qituvchi o'quvchilarda musiqalardan hissi ta'sirlanishni tarbiyalash musiqani diqqat bilan tinglash ko'nikmalarni hosil qilish. O'quvchilarni tovush balandligini va tembrlari turlicha bo'lgan musiqa asboblari bilan tanishtirish orqali sensor qobiliyatlarini shakllantirish. Kuylayotganda intonatsiyalarga oddiy ritm tarkibiga rioya etishni o'rgatishlarini hisobga olib dars rejasini mukammal bo'lishini ta'minlashdan iboratdir. Darsni yillik, oylik, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.17 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:18 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.17 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga