Maktabgacha taxlim muassasalarida bolalarning yosh guruhlari bo'yicha ta'lim-tarbiya jarayonini rejalashtirish R Ye J A 1. Uchinchi ming yillik dasturining mazmuni tamoyillari. 2. Xuchinchi ming yillikning bolasi dasturining yo'nalishlari. 3. Bolalarni rivojlagtirishi va maktobga tayyorlash davrlarining yoratilishi. 4. r. Taxlim tarbiya jarayonini rejalashtirish. Maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish jarayoni oldiga kuyilgn maqsad va vazifalarning bajarilishiga erishish Xuchinchi ming yilliknig bolasiX tayanch dasturi asosida amalga oshiriladi. Maktabgacha yoshdagi bolalarga taxlim tarbiya berishnig asosiy maqsad va vazifalari bolalarni jismoniy va akniy jihatdan rivojlantirish, ularning ruhiyat, maxsiy qobiliyatlari, intilishi va ehtiyojlarini kondirish milliy va umuminsoniy qadriyatlarga, mustaqillik g'oyalariga Sodiq holda voyaga etib borishini taxminlash, ularni maktabgacha yoshdagi bolalar taxlim tarbiyasiga kxyilgan davlat talablariga muvofik maktab taxlimiga tayyorlashdan iborat. Uchinchi ming yillikning bolasi dasturida bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash tizimi quyidagi omillarga tayanadi' davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo'lgan extiyyojining kuchayganligi milliy uzlikti anglash tuyg'usi rivojlanganligi milliy, umuminsoniy, tarixiy anxanalarga va o'zbek xalqining intellektual merosiga bo'lgan ijobiy munosabtning shakllanganligi. Bolalarni mujassam rivojlantirish asosida ularni maktabda taxlim olish va jamiyati axzolari bilan muloqotda bo'lish, moddiy borliqni anglash, hayotga ijtimoiy jihatdan moslashishga tayyorlash maqsadini amalga oshirish bu xar bir pedagogning amalga oshirishi lozim bo'lgan vazifasidir. Bu maqsadlarni xam qilishda quyidagi vazifalrni nazarda tutamiz. bolalarni jismoniy, aqliy hamda maxnaviy jihatdn kamol topshirish, ularning sogligini muhofaza qilish~ bolalarning ijodkorlik, mustaqillik, erkin fikrlash qobiliyatlrini rivojlantirish uchun shart-sharoitlar yaratish. Dasturning mazmuni kuyidgi tomoynlar asosida manlanadi maktabgacha taxlimining davlot va jamiyat talablriga mosligi maktabgacha taxlimining bolalarni sog'lomlshtirishg yo'naltirilganligi bolalarning qobiliyati, ehtiyoji imkoniyatiga mosligi~ maktabgacha taxlimd uyim faoliyatining etkchiligi~ maktabgacha taxlimning insonparvarligi~ maktabgacha taxlimning ijtimoiy turmush bilan mosligi~ maktabgacha taxlimning oila va boshlang'ich taxlim bilan uzviyligi maktabgacha taxlimning demokratligi. Bolalarni rivojlantirish va mktbg tayyorlash davrini shartli ravishda kuyidgi bosqichlarga bo'lish mumkin' Chakloklik (1 yoshgacha) Ilk yosh (1-3 yoshgacha) Kichik yosh (3-r yoshgacha) o'rta yosh (r-t yoshgacha) katta yosh (t-y yosh) Maktabga tayyorlov davri (y-u yosh) chaqaloqlik davrida bolaning rivojlanishi asosan oila muhimida bo'ladi. Bola bu davrd nutqga ega bulmasa xam nutqni tutunish, anglash harakatlarni idrok etish, oila axzolarini manshi imkoniyatiga ega bo'ladi. Shuning uchun xam chakloklik davridan boshlb uch yoshgacha bulgn davrda bolaning nutqi va tafakkuri jadal rivojlanadi. U bir yoshgacha bo'lgan dvrda dastlabki so'zlarni ayta boshlaydi. Ilk yosh guruhlarida mashg'ulotlar jadvalida nutq o'stirish va tevarak-atrof bilan tanishtirish xaftada uch marotaba bir yilda 2u marotaba, harakatlarni rivojlantirish xaftada ikki marta bir yilda un sakkiz marta, didaktik materiallar didktik o'yinchoqlar, mexnt asboblari, qurilish materiallari bilan kilinadigan harakatlar xaftasiga uch marta, bir yilda 2u marta, musiqa ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.29 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:19
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.29 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:19 ]
Arxiv ichida: doc