Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning pedagogik-psixologik aspektlari

Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning pedagogik-psixologik aspektlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning pedagogik-psixologik aspektlari - rasmi

Material tavsifi

«Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning pedagogik-psixologik aspektlari» MUNDARIJA K I R I Sh3 I BOB. MAKTABGACHA TA'LIM YOSHIDAGI BOLALARNI UMUMINSONIY QADRIYATLAR ASOSIDA TARBIYALASHNING ILMIY-NAZARIY ASOSLARI 1.1.Umuminsoniy qadriyatlarning mohiyati, jamiyatdagi o'rnini pedagogika-psixologiyada o'rganilishi…… 1.2. Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning prinsiplari va usullari……11 II BOB. MAKTABGACHA TA'LIM YOSHIDAGI BOLALARNI UMUMINSONIY QADRIYATLAR ASOSIDA TARBIYALASHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK SHART - SHAROITLARI. 2.1. Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashning o'ziga xos psixologik xususiyatlari…… 18 2.2. Tajriba- sinov natijalari 37 XULOSA VA METODIK TAVSIYALAR 51 FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO'YXATI57 Kirish Muammoning dolzarbligi. O'zbekiston Respublikasi mustaqillikka erishgandan keyin mamlakatimizda huquqiy demokratik davlat qurish va jahon hamjamiyati tomonidan rivojlangan davlat sifatida o'rin olish vazifasi qo'yildi. Albatta yurtimizda jahon talablariga mos keladigan, har tomonlama rivojlangan, o'z kasbini puxta egallagan, vatanparvar fidoiy insonlarni tarbiyalab yetishtirishda ta'lim muassasalarida o'qitishni yanada yuksak bosqichga ko'tarish, uning tarbiya bilan uyg'unligini ta'minlash katta ahamiyatga ega. Shu sababli Prezidentimiz Islom Karimov ta'limdagi islohotlarga katta e'tibor bilan qaradi. Shu o'rinda haqli savol tug'iladi, - degan edi yurtboshimiz, bizning o'rta, o'rta maxsus va oliy maktabgacha ta'lim muassasasilarimiz kasb mahorati va ma'naviy-ma'rifiy, umumbashariy jihatdan ana shunday zamonaviy sohalarda ishlaydigan yoshlarni tayyorlashga qodirmi ? Menimcha unchalik tayyor emas. Xalq ta'limi yangicha sharoitlarda o'z ishini nihoyatda sekinlik bilan qayta qurmoqda. Jahon bozoridagi integratsiya, ilmiy-texnikaviy taraqqiyot sur'atlari xalq ta'limining barcha bo'g'inlari o'rtasidagi o'zaro aloqalarni mustahkamlashni talab etmoqda. Binobarin, bu hol tarbiya, ta'lim, siyosiy va kasbiy tayyorgarlik masalalarini hal etishga kompleks yondashishni taqozo etmoqda. Barkamol insonni tarbiyalashda umumbashariy qadriyatlarimiz, ma'naviyat sohasida belgilangan maqsadlarni amalga oshirish uchun o'tgan davr ichida mamlakatmiz rahbariyati tomonidan juda katta ishlar amalga oshirildi va oshirilmoqda. Jumladan 1994 yilda Prezidentimizning Istiqlol va ma'naviyat to'plami chop etildi. 1994 yil 23 aprelda Prezident tomonidan Ma'naviyat va ma'rifat jamoatchilik markazini tashkil etish to'g'risidagi, oradan ikki yil o'tgach, ya'ni 1996 yil 9 sentabrda Ma'naviyat va ma'rifat jamoatchilik markazi faoliyatini yanada takomillashtirish va samaradorligini oshirish to'g'risidagi Farmonlar e'lon qilindi. 1997 yil 29 avgustda O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining IX-sessiyasida qabul qilingan Ta'lim to'g'risida gi Qonun va Kadrlar tayyorlash milliy dasturi da xalqimizning umumbashariy qadriyatlari, ma'naviyati masalasiga, yoshlarni milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashga juda katta ahamiyat berilgan. Shuningdek Kadrlar tayyorlash milliy dasturi dagi uzluksiz ta'limni isloh qilish yo'nalishlarida Milliy mustaqillik prinsiplari va xalqning boy intellektual merosi hamda umumbashariy qadriyatlarning ustuvorligi asosida ta'limning barcha darajalari va bo'g'inlarida ta'lim oluvchilarning ma'naviy va axloqiy fazilatlarini rivojlantirish alohida belgilab qo'yilgan. Bu hujjatlarga binoan Respublika oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi 1997 yildan boshlab barcha Oliy ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 64.44 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:19 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 64.44 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga