Maktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim tarbiyasiga o'yin va o'yinchoqlarning ahamiyati, amalda qo'llash uslublari Reja: 1. Maktabgacha yoshdagi bolalarning psixologik yosh xususiyatlari. 2. Bolalarni har xil narsalar bilan uynab o'rgatish. 3. o'yinchoqlar bilan uynashlarida ahamiyatli masalalar. 4. o'yinchoqlarning boshqa faoliyalar bilan bog'liqligi. Maktabgacha yoshdagi bolalar taolim tarbiyasiga o'yin va o'yinchoqlarning ahamiyati. Psixologiya tarixida bola faoliyatining bunday turiga kuplap tushunchalar berilgan. Psixologlarning bir guruhi, o'yin bu istedodning instinktiv rivojlanishi, kelgusi jiddiy funksiyaldarning anglanmagan mashg'ulotlari deb hisoblasa, boshqalari uni xursanchilikka etish bilan boglansa, uchinchilari bu kizginlikni tutirish usuli deyishsa, turtinchilari o'yin paytida olingan maolumotlarni tashlab yuborish jarayoni kechadi deb hisoblashadi. Bularning barchasi xakikat. o'yin-bu bolaning olami va adamlar munasobatini anglash negizida etgan narsalar faoliyatining uzgacha turi ekanligi xam xakikat. Agarda ikki va undan kattarok yoshdagi bola o'yinni sevmasa, uynay olmasa-bu kichkintoy rivojlanishida nuqson mavjudliligining ko'rsatkichidir, bolaning kasalmand holati yoki atrofidagi odamlar bilan mulokati nochorligining belgisidir. Amerikalik pisxolog B Uaytning maolumotigi kura bolada, «malakasi noanik xulk» ning yuqori foyzi bulsa, yaoni faktning xech bir harakatsiz o'tkazilishi bolalarning rifojlanishi nochorligi haqida xulosa beradi. Bunday lanjlik, sustlik o'z tengdoshlari va kattalar bilan kam mulokatda bo'lgan bolalarda uchraydi. Psixologlar 5-6 yoshdagi bolalar bilan kuydagi tajribani o'tkazadilar: mutlako bush xonalarga o'yinga urgatilgan va urgatilmagan bolalarni joylashtiradilar. Shundan sung ulardan uynashlarini surab, uzlari yashirin kuzatuv yuritadilar. Aniklashicha, urgatilmagan bolalar bush xonada bekor yurishadi yoki umuman harakat qilishmaydi. o'yin uynashini biluvchilar esa o'z navbatida nafatakat narsalarning, xatto o'yinchoqlarning umuman yukligiga xam qaramay ajoyib o'yinlar uynar edi, yolgondakam telefon orqali suhbatlashar, kasha kaynatishar, toshoyna oldida uzlariga aro berishar, uzlariga samolyot, mashina xaydashar va xakazo. Bundan biz xulosa chikaramiz, bolalarni har xil o'yinlar uynashga rugatish kerak. 1. haqiqiy o'yinchoqlar bilan o'yinlar ( kugirchoklar, mebellar, mashinalar bilan) g. o'rnini bosadiganlar bilan (yog'ochlar , tosh, temirchalar bilan) k. Tassavur qilishga asoslangan o'yinlar ( narsalarsiz) Kundalik hayotda bu o'zaro bog'liq holda bo'lishi mumkin. Ammo, dastlab bizga sharoitlar yaratish haqida uylamogimiz darkar, yaoni o'yin materillarining mavjudligini aniklashimiz kerak. ko'p o'yinchoqlarning xojati yuk, lekin bolalarning kizikishi va yoshlarga mos keladigan o'yinchiklar zarur. o'yinchoqlar bilan uynaganda bolalarning kizikishi va yoshi tadqiqot qilinishi kerak. g, k va undan katta yoshdagi bolaga quyidagi o'yinchoqlar maqsadga muvofik bo'ladi. kuirchokli aravachalar ip orqali tortib yurgizadigan o'yinchoqlar qattiq varakli kitoblar barcha o'lchovdagi tuplar odamlar va hayvonlar shaklidagi kubirchoklar va timsollar chelaklar, kumda uynaladigan to'plamlar mozaykalar plastmassali o'yinchoqlar va piramidalar o'yinchoq telefonlar har xil geometrik shakldagi teshiklari bo'lgan yog'och va plastmasa panellari(uch burchakli, o'tkir burchakli doira shakldagi) hamda ana shu shakldagi shakllar. turli ragdagi kubiklar ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.95 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:20
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.95 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:20 ]
Arxiv ichida: doc