Maktabgacha yoshdagi bolalarning ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablari

Maktabgacha yoshdagi bolalarning ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablari

O'quvchilarga / Pedagogika
Maktabgacha yoshdagi bolalarning ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablari - rasmi

Material tavsifi

Maktabgacha yoshdagi bolalarning ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablari Reja: 1. Maktabgacha yoshdagi bolalarga beriadigan ta'lim-tarbiyaning maqsad va vazifalari. 2. ta'lim -tarbiya mazmuning asosiy yo'nalishlari. 3. Bolalarning maktabga tayyorlik darajasiga qo'yiladigan minimal talablar. 4. Davlat talablarini amaliyotga joriy etish. O'zbekiston Respublikasining «ta'lim to'g'risada»gi qonuni va Kadrlar tayyorlash milliy dasturi talablari asosida maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning asosiy maqsadi yosh avlodn istiqlol mafkurasi asosida sog'lom, xar tomonlama rivojlangan shaxs sifatida tarbiyalash va maktab ta'limiga tayyorlashdan iboratdir. Maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishnng asosiy vazifalari bolalarni jismoniy, aqliy va ma'naviy jihatdan rivojlantirishdan, ularning tugma layokati, kizikishi, ehtiyoji va imkoniyatlarini hisobga olgan holda, milliy va umuminsoniy qadriyatlar asosida muntazam taxlim olishga (maktabga) tayyorlashdan iborat. Maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash jaryoni oldiga qo'yilgan maqsad va vazifalaning bajarilishi ushbu XMaktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablariX orqali nazorat kilinadi. Davlat talablarida maktabgacha yoshdagi bolalarga beriladigan ta'lim-tarbiya mazmunining asosiy yo'nalishlari hamda ularning maktabga tayyorlik darajasiga qo'yiladigan minimal talaplar belgilab berilgan bo'lib, u davlat hujjati sifatda etirof etladi. Davlat talablari ko'rsatkichlarini belgilashda davlat va jamiyatning ijtimoiy buyurtmasi, maktabgacha yoshdagi bolalarning jismonan sog'lomligi, qobiliyati, ehtiyoj va imkoniyatlari , yani bola shaxsining ustuvorligidan kelib chikildi. Maktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga kuyildigan davlat talablarini bajarish O'zbekiston Respublikasi hududida faoliyat kursatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy buysinishidan katiy nazar barcha ta'lim muassasalar uchun majburiydir. ta'lim-tarbiya mazmuning asosiy yo'nalishlari uchta bo'lib, ular kuydagilar; 1. Bolalarni bolalarni jismoniy rivojlantirish. Bolalarning maktabga tayyorligini belgilovchi muhim kursatkishlardan biri ularning jismoniy jihatdan rivojlanganlik darajasidir. Bolalar o'z yoshlariga mos bo'lgan harakatli, shu jumladan milliy o'yinlar nomlarini qoidalarni bilishi va ularda faol ishtirok eta olishi, yugurish va sakrash, yoshiga mos xalda belgilangan normativlarni bajarishi, saflanishi, chakkon harakat qilish, chiniktirish mashqlarini bajarishi kabilarga o'rgatish maktabgacha yoshdagi bolalarning jismoniy rivojlanishi taminlovchi ta'lim-tarbiya mazmunining asosini tashkil etadi. g. Bolalarning nutqi va tafakkurini rivojlantirish. Maktabgacha yoshdagi bolalarning nutqi va taffakurining rivojlantirish uchun beriladigan ta'lim-tarbiya mazmuni uzida quyidagi uch yo'nalishlarni rivojlanganligi, so'z boyligi, ilk matematik tasavvurlar hamda tabiatga oid bilimlar. nutqi va taffakurning rivojlanganligi, so'z boyligiga oid belgilangan talablarga erishish bolalarni atrof-muhit bilan tanishtirib borish, ularga ertak va hikoyalar aytib yaki ukib berish, sherlarni yod oldirish, ta'limiy o'yinlar vositasida tafakkurni peshlash kabi faoliyatlar orqali amalga oshiriladi. Tevarak-atrofdagi narsa va hayotda yuz beradigan hodisalar bola nutqi va tafakkuri mazmunining asosini tashkil qiladi. Bola atrofda sodir bo'lgan hodisalar bilan tanishish jarayonida zarur bilimlarni egallash bilan bir vaqtda, ularning nomi, vazifasi, xususiyatlararini bildiruvchi so'zlarni uzlashtirib boradi. Kattalar, tarbiyachilar va tengdoshlari bilan mulokatda shu so'zlardan foydalanib o'z fikrni ifodalaydi. Bolalarning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.8 KB
Ko'rishlar soni 49 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:20 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.8 KB
Ko'rishlar soni 49 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga