Umumiy o'rta ta'lim maktablarida o'quvchilar ta'lim tayyorgarligi darajasi reytingini joriy etish bo'yicha olib borilayotgan ishlarni yanada takomillashtirish Reja: O'zbekiston Respublikasi «Ta'lim to'g'risida»gi qonuni, «Kadrlar tayyorlash milliy Dasturi»va Vazirlar Mahkamasining 1998 yil 13 maydagi «Umumiy o'rta ta'limni tashkil etish to'g'risida» gi 203 -sonli qarorini bajara borib Xalq ta'limi tizimida olib borilgan ishlar. Maktab o'quvchilari ta'lim tayyorgarligi darajasi reyting tizimi modelining o'ziga xos xususiyatlari. Umumiy o'rta ta'lim maktablari o'quvchilarining ta'lim tayyorgarligi darajasi reytinggi to'g'risida Nizomning tajriba- sinov varianti haqida. Reyting afzalliklari: Reyting inglizcha so'z bo'lib, uning lug'aviy ma'nosi faoliyatidagi ijodiy va salbiy tomonlariga o'zgarishlarini anglatadi. Reyting tizimi o'quvchilar bilimi sifatini nazorat qilish turi, usuli va shakli bo'lib, uning yordamida o'quv fani ta'oim standartining barcha imkoniyatlari bo'yicha o'zlashtirgan bilimlar sifatini baholash jarayonini ta'minlab beradi. DTS da belgilangan majburiy ta'lim minumimlarini o'quvchilar tomonidan o'zlashtirilishini darajasini aniq o'lchash, hisobga olish va xolisoni baholashga yo'naltirilganligidir. O'quvchilar bilimidagi mavjud kamchiliklarni aniq hisobga olish hamda shu asosda ular tomonidan o'zlashtirilmagan bilim va ko'nikma-malakalarini har bir elementi bo'yicha to'ldirish malakalarini mexanizmining mavjudligi. O'quvchilarni DTSda belgilangan majburiy ta'lim minimumlarining yuqori bo'lgan bilimlarini aniqlashga va qayt etishga mo'ljallanganligi. O'quvchilarni ijodiy qobiliyatlarini aniqlash rivojlanish mexanizmini mavjudligi. O'quvchilarning ixtiyoriy ta'lim faolligini, mustaqil bilim olish ko'nikmalarini shakllantirish va rag'batlantirish, ta'lim olishga qiziqishini uyg'otishga yo'naltirilganligi va boshqa bir qator o'ziga xos xususiyatlarini mavjudligi O'zbekiston Resspublikasi xalq taa'limi vazirligining Umumiy o'rta ta'lim maktablarida o'o'o'quvchilar ta'lim tayyorgarligi darajasi reytingini joriy etish olib borilayotgan ishlarni yanada takomillashtirish haqidagi 14-sentabr 2001 yil 133-son buyrug'i Ma'rifatdaagi 13.10.2001 y gazetasida bayon qilindi. Ushbu buyruqqa asosan Nizomning olimlar, metodistlar, amaliyotchi o'qituvchilar takliflari asosida takomillashtirilgan eksperimental varianti tajriba sinov maydonchalarida taadqiqodlar olib borish hamda hududiy tayanch maktablarida sinovdan o'tkazish uchun tavsiya etildi. 2001 -2002 o'quv yilining 20 sentabrigacha o'quvchilar ta'lim tayyorgarligi darajasi reyting tizimining tajriba-sinov maydonchalarini 2 tadan hududiy maktablarini belgilash ko'o'zda tutilgan. 200 yil 31 iyuldagi o'quvchilar bilim darajasini nazorat qilishning reyting tizimi to'g'risidagi muvaqqat Nizomni tasdiqlash xaaqidagi 145-sonli buyruqlari o'z kuchini yo'qotgan va nazoratdan chiqarildi. Tavsiya etiliayotgan reyting modeli, uzluksiz ta'lim jarayoni- ning uzviy qismi bo'lib, o'quvchilar bilim darajasini ko'o'p balli tizimda baholash, o'qishda erishgan yutuqlari asosida saralash, tabaqalashtirish va nazorat qilib borishning yagona tizimidir. Uning asosiy g'oyalari bu borada bir qator rivojlangan mamlakatlarda to'plangan tajribalarni o'rganish, shuningdek, Respublikadagi o'quv muassasalarda tajriba sinov tariqasida qo'llanilayotgan bir qator reyting moldellarini har tomonlama diag- nostik tahlili asosida shakllangan. Reyting modelining uslubiy - yo'riqnoma ta'minotini asosan o'quv rejadagi barcha fanlar bo'yicha ishlab chiqilgan majburiy stan- dartli tekshiruv ishlari (MSTI) ning komplektlari kiradi. MSTI komplektlari ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.83 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:21
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.83 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:21 ]
Arxiv ichida: doc