Malaka oshirish tizimida OO'Y o'qituvchilarining kasb bilimlari va ko'nikmalarini yangi pedagogik texnologiyalar yordamida oshirish

Malaka oshirish tizimida OO'Y o'qituvchilarining kasb bilimlari va ko'nikmalarini yangi pedagogik texnologiyalar yordamida oshirish

O'quvchilarga / Pedagogika
Malaka oshirish tizimida OO'Y o'qituvchilarining kasb bilimlari va ko'nikmalarini yangi pedagogik texnologiyalar yordamida oshirish - rasmi

Material tavsifi

Malaka oshirish tizimida OUYu o'qituvchilarining kasb bilimlari va ko'nikmalarini yangi pedagogik texnologiyalar asosida takomillashtirish Reja: Malaka oshirish tizimida OUYu o'qituvchilarining kasb bilimlari va ko'nikmalarini yangi pedagogik texnologiyalar asosida takomillashtirish Aksiomatik yondashuv (Monoxov V.M.) Muammoli- modulli o'qitish texnologiyasi (Choshanov M.A.) Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim texnologiyasi O'zbekistonda Kadrlar tayyorlash milliy dasturi asosida jamiyatning potentsial imkoniyatlarini yuzaga chiqarish, kuchli intellektual va ma'naviy salohiyatni shakllantirish jarayoni bosqichma-bosqich amalga oshirilmokda. fuqarolik jamiyatini barpo etish konsepsiyasi bevosita ta'lim-tarbiya tizimini rivojlantirish, yangi texnologiyalarni loyihalash va pedagogik amaliyotga tadbiq etish bilan uzviy bog'liqdir. Respublikamiz Prezidenti Oliy Majlisning XIV sessiyasida yangi darsliklarni, zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalarini o'z vaqtida ishlab chiqish va joriy etishni ta'minlashni nazorat ostiga olish zarurligini alohida takidladilar. Bugun olimlar va o'qituvchilar ilg'or pedagogik texnologiyalarni ishlab chiqishga astoydil kirishishlari shart va ular bu ishga masuldirlar. Bu sohaga yaqin xorijiy davlatlarda xam etibor kuchaytirilmokda. Malaka oshirish instituti tinglovchilari - oliy o'quv yurti o'qituvchilarini yangi pedagogik texnologiya sohasidagi bilimlarini chuqurlashtirish maqsadida institut o'quv rejasiga «Yangi pedagogik texnologiyalar nazariyasi va amaliyoti» maxsus kurs 8 soat xajmida Davlat talablari asosida kiritildi va bu pedagogik innovatsion yo'nalish sifatida etirof etildi1-ilova. Kuyida keyingi yillarda ta'lim jarayoniga singdirilgan yangi pedagogik texnologiyalar mazmuni yoritiladi. Muallifning fikricha, pedagogika fani azal-azaldan aksiomalardan foydalanib keladi. Malumki, isbot talab kilinmaydigan holat aksioma deyiladi. Bunday holatlarni pedagogik jarayonda kuplab uchratish mumkin: sinf-dars tizimi, 45 minutlik dars, mavzuli reja va boshqa. Keyingi yillarda biz ta'lim fazosini standartlashtirish jarayonining guvoxi bulyapmiz. Bu ish ancha murakkab va bajaruvchilar uchun kutilmagan holat buldi. ta'lim standartlarining yuzaga kelishi mavjud vaziyatni birmuncha qiyinlashtirib yubordi, chunki standartning shartsiz bajarilishini kafolatlaydigan va pedagogik amaliyotga joriy etiladigan texnologiyalar ishlab chikilmagan edi. xar bir talaba(talaba) ta'lim standarti darajasiga erishishi uchun o'quv yurtlaridagi mavjud an'anaviy metodikalar o'rniga yangi pedagogik qurollar zarur bo'ladi. o'quv jarayoni loyihasini texnologiya darajasiga chiqarish va bu loyihaning joriy etilishi o'qituvchini yuqori malakali mutaxassisga aylantirish bilan birgalikda o'rganuvchining mavkeini xam kuchaytiradi va ijodiy hamkorlikning yangi ufklarini ochadi. Endi o'qituvchi loyiha muallifi bo'lib oladi, bu esa yangi vazifadir. Muallif aksiomalar tizimini uch guruhga ajratadi. Birinchisi - pedagogik texnologiyalarni bir butun ta'limiy kenglikka qo'shish aksiomalari, ikkinchisi - o'quv jarayonini modellashtirish aksiomalari, uchinchisi - o'quv jarayonini me'yorlash aksiomalari. O'z navbatida ularning xar biri uzida uchtadan aksiomalarni birlashtiradi. Birinchisi (A1) - pedagogik texnologiyaning ta'lim makoniga talab kuyish aksiomasi; A2 - pedagogik texnologiyaning o'qituvchi tizimiga moslik aksiomasi; A3 - pedagogik texnologiyaning predmet metodikasi tizimiga nisbatan universallik aksiomasi. Ikkinchi guruhga (A4) pedagogik texnologiya asosini tashkil etuvchi o'quv jarayoni modelini loyihalash aksiomasi kiritiladi. Bu axborotli ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.24 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:21 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.24 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga