Mamlakatimizda xotin-qizlarning ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirishda ta'lim va tarbiyaning o'rni

Mamlakatimizda xotin-qizlarning ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirishda ta'lim va tarbiyaning o'rni

O'quvchilarga / Pedagogika
Mamlakatimizda xotin-qizlarning ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirishda ta'lim va tarbiyaning o'rni - rasmi

Material tavsifi

MAMLAKATIMIZDA XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI Xotin-qizlarning davlat va jamiyat qurilishi va boshqaruvidagi rolini kuchaytirish, ularning siyosiy huquqlarini oshirishga alohida etibor qaratilayotgani tufayli ularning jamiyatdagi tutgan o'rni yuksaldi. Buni o'zbek ayoli ismi-sharifi yoniga O'zbekiston Qahramoni, deputat, senator, akademik, olima, tadbirkor, direktor atamalari qo'shib aytilishidan ham his qilish mumkin. XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI Asosiy qonunimiz - Konstitutsiyada xotin-qizlarning barcha sohalarda teng huquqli ekanligi etirof etilgan. 46-modda. Xotin-qizlar va erkaklar teng huquqlidirlar. XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI Xotin-qizlarimizning ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirishda etibor kuchaytirilayotgan jihatlar: huquqiy madaniyat va huquqiy savodxonlikni oshirish, iqtisodiy faoliyatga keng yo'l ochib berish; ijtimoiy himoya tizimini takomillashtirish kabi masalalar davlatning muhim maqsadlari qatoridan joy oldi. Bu borada amalga oshirilayotgan islohotlar ta'lim va tarbiyaga etiborning kuchaytirilishi bilan yanada mustahkamlandi. Xotin-qizlarining ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirishda ta'lim va tarbiyaning quyidagi bosqichlarni ko'rsatib o'tish mumkin: Birinchidan, oilada ota-onalar tomonidan farzandlarga tarbiya berish jarayonida milliy va umuminsoniy qadriyatlar qatorida, ijtimoiy-siyosiy qadriyatlar xususida tushunchalar berib borish; Ikkinchidan, maktabgacha ta'lim muassasalarida tarbiyalanuvchilar mamlakat siyosiy hayotining bo'lajak ishtirokchilari ekanligi xissini uyg'otuvchi uslublarning zamonaviy vositalaridan foydalanish; Uchinchidan, umumiy o'rta ta'lim maktablarida o'quvchilarning ijtimoiy-siyosiy bilimlarga bo'lgan ehtiyojini oshirishga yo'naltirilgan fanlardan tahsil olish; XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI To'rtinchidan, oliy ta'lim va undan keyingi bosqichlarda siyosiy va huquqiy madaniyatni tadqiq etishda ilmiy-nazariy va amaliy faoliyatga rag'bat berish, bunda ta'lim muassasalari va davlat tashkilotlari o'rtasidagi hamkorlikni keng yo'lga qo'yish; Beshinchidan, yosh qizlarning ma'naviy dunyoqarashini shakllantirishda madaniyat obyektlari (kino, teatr, muzey va hk.) bilan cheklanib qolmasdan, ijtimoiy-siyosiy ko'rsatuvlarda ishtirokini ko'paytirish, ushbu yo'nalishlardagi munozara-debatlardagi faolligini oshirish lozim. Oltinchidan, xotin-qizlarning jamiyatda sodir bo'layotgan voqea-hodisalarga dahdorlik tuyg'usini shakllantirish ham muhim vazifalardan biri hisoblanadi. XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI Tarbiyani tug'ilgan kundan boshlamoq, vujudimizni quvvatlantirmoq, axloqimizni kuchlantirmoq kerak, zehnimizni esa ravshanlantirmoq lozim. (Abdulla Avloniy) Tarbiyani kim qilur? Qanday qilinur?degan savol keladi. Bu savolga birinchi uy tarbiyasi - ona vazifasidir. Ikkinchi maktab va madrasa tarbiyasi - bu ota, muallim, mudarris va hukumat vazifasidir, - degan javob bersak. (Abdulla Avloniy) XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI Oilada farzandga berilayotgan tarbiya uning kelgusida kim bo'lib etishishini ta'minlaydi. Oiladagi tarbiya farzandning yo komil shaxs, yo ijtimoiy-siyosiy yetuk farzand, yo xudbin inson bo'lib shakllanishiga o'z ta'sirini o'tkazadi. XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI XOTIN-QIZLARNING IJTIMOIY-SIYoSIY FAOLLIGINI OShIRIShDA TA'LIM VA TARBIYaNING O'RNI XIX-asrning 70-yillarida Fransiya etnograf olima, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.32 MB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:21 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.32 MB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga