Ma'naviy - axloqiy tarbiya

Ma'naviy - axloqiy tarbiya

O'quvchilarga / Pedagogika
Ma'naviy - axloqiy tarbiya - rasmi

Material tavsifi

Ma'naviy - axloqiy tarbiya Ma'naviy - axloqiy tarbiya 1. Axloqiy tarbiya to'g'risida tushuncha 2. Dunyoviy va diniy tarbiyada axloq tarbiyasining o'rni. 3. Axloqiy tarbiyalanganlikning me'zonlari. 4. Ma'naviy - axloqiy tarbiyada milliy o'yinlar, bayramlar va ma'rosimlarning o'rni. 5. Ma'naviy axloqiy tarbiyada ongli intizomni tarbiyalash. Bajardi: 18-09-MDIZ Oripova Nafisa Tekshirdi: Xasanova Z. REJA AXLOQ - IJTIMOIY ONG, INSON KAMOLOTINMG MUHIM TOMONI SIFATIDA. Axloq - ijtimoiy ong shakllaridan biri bo'lib, bu tartib qoida ijtimoiy hayotning barcha sohalarida kishilarning hatti - harakatini tartibga solish funktsiyasini bajaradi. Axloq bizning ongimizga ta'sir qilib yaxshilik, adolat va adolatsizlik, umuman ijobiy va salbiy hatti - harakatlami belgilab beradi. Axloq normalari inson hatti - harakatini boshqarib turadi. Inson jamiyatda yashar ekan u malum huquqiarga amal qiladi. Ana shu huquq normalariga zid hatti - harakat qilish axloqsizlik hatti - harakati deb ataladi. SHuni e'tiborga olish kerak - ki, huquqiy normalar majburiy bo'lib, axloqiy normalar bo'lsa ixtiyoriydir. Axloqiy tarbiyaning mohiyati, mamuni, funktsiyasi. Axloqiy tarbiya insonlarda ijobiy sifatlarni shakllantirishga yo'naltirish bilan bir qatorda, salbiy sifatlardan saqlanishga undaydi. Axloqiy tarbiyaning mazmuni sifatida quyidagilar qabul qilingan: 1. Jamiyatga, vatanga muhabbat va sadoqatni tarbiyalash; 2. Mehnatga axloqiy munosabatni tarbiyalash; 3. Atrofidagi kishilarga axloqiy munosabatni tarbiyalash; 4. SHaxsning o'z - o'ziga axloqiy munosabatni tarbiyalash. Axloqiy tarbiyada quyidagi jihatlarga e'tiborni qaratish lozim: 1. Axloqiy tarbiyani o'qitish jarayoni bilan ko'shib olib borish. «YAxshi o'qita bilgan o'qituvchi yaxshi tarbiyalaydi ham» (nemis pedagogi A.V. Disterverg). 2. O'qituvchi va o'quvchining hamkorlik faoliyatini to'g'ri tashkil qilish , ya'ni ahil, inoq jamoa tashkil qilish . 3. Tarbiyaviy ishlarni ma'lum reja asosida olib borish. 4. ljobiy emotsional sharoit yaratish, ya'ni, bayramlarni nishonlash. 5. Talabalarni qonun - qoidaga rioya qilishga o'rgatish. 6. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi tushuntirish, uqtirish, suhbat, munozara, ma'ruza, rag'batlantirish, jazolash usullaridan foydalanish. 7. Ijtimoiy axloqni shakllantirishda mashq, o'rnak usullaridan foydalanish. 8. Muloqot soatlari saviyasini oshirish. 9. Mehnat ilg'orlari, ilm - fan xodimlari, mehnat va urush faxriylari, vasiylar va homiylar bilan uchrashuvlar tashkil qilish . 10. Turli badiiy - adabiy kechalar, tadbirlar, bellashuvlar, olimpiadalar o'tkazish. 11. SHarq qadriyatlari va milliy an'analar aks etgan asarlarni muntazam ravishda mutoaala qilib , munozaralar o'tkazib turish. 2. O'tmish diniy va dunyoviy bilim egalari, axloqiy-ma'naviy tarbiya to'g'risida. Axloqiy - ma'naviy tarbiyaga SHarqda azaldan e'tibor qaratilgan. Fikrimizning dalili sifatida quyidagi misollarni keltiramiz: Axloq - odobga oid hadis namunalart: 1. limning ofati - esdan chiqarmoqlik va ilmga rag'bati bo'lmagan kishilarga o'rgatib, uni zoe ketkazmoqlikdir. 2. CHaqimchilik, nima, bilasizmi? U - odamlarning gaplarini (ularning o'zaro munosabatini buzish niyatida) bir-birlarigatashimoqlikdir. 3. Нагот narsalardan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 2.59 MB
Ko'rishlar soni 61 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:16 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 2.59 MB
Ko'rishlar soni 61 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga