Ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari jarayonida fuqarolik madaniyatini shakllantirish

Ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari jarayonida fuqarolik madaniyatini shakllantirish

O'quvchilarga / Pedagogika
Ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari jarayonida fuqarolik madaniyatini shakllantirish - rasmi

Material tavsifi

ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari jarayonida fuqarolik madaniyatini shakllantirish RYeJA: ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari bo'lajak mutaxasisni yetuk shaxs bo'lib shakllanishiga qaratilgan pedagogik hodisa. ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlarining vazifalari va ularning oliygoh ma'naviy-ma'rifiy ishlar bloklar bo'yicha faoliyatning yo'lga qo'yilishi. Auditoriyadan tashqarii ma'naviy-ma'rifiy ishlar tizimi. Mazkur tizimning talabalar fuqarolik madaniyatini shakllantirishdagi faoliyat yo'nalishlari. ma'naviy-ma'rifiy tarbiya tizimidagi bloklar faoliyatini amalga oshirish bosqichlari. Kursning oldingi mavzularida ko'rib o'tkanimizdek,talabalarda fuqarolik madaniyatini shakillantirishda o'quv mashg'ulotlari muhim omil rolini o'taydi.Biroq,talaba-yoshlarning qiziqishi,ehtiyoji,talablarinig ortib borishi,ilmiy-texnikaviy taraqqiyot jarayonida axborotlarning keskin kengayib borayotgani,buzg'unchi kuchlarning yoshlar ongini egallab,unga millatimiz ma'naviyatiga zid bo'lgan g'oyalarni singdirishga bo'layotgan harakatlar,qolaversa kadrlar tayyorlash milliy dasturidabo'lajak mutaxassislarni har tomonlama barkamol shaxs va tadbirkor xodim qilib tayyorlash uchun xalqning boy milliy madaniy-tarixiy an'analariga,urf-odatlari hamda qadiryatlariga asoslangan tashkiliy,pedagogik shakil va vositalari ishlab chiqilib amaliyotga joriy etiladi.(37,55) deb takidlanadi. Darhaqiqat oliy o'quv yurtlarida auditoriyadan tashqari ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlarini takomillashtirish talabalar ongiga milliy istiqlol g'oyasini singdirish,ularni barkamol mutaxassislar qilib tarbiyalash hamda ularda fuqarolik madaniyati asoslarini shakillantirishning asosiy negizini tashkil etadi.Chunki ma'naviy ishlar jarayonida talabaning mehr-muruvati,adolat,to'g'rilik,sofdillik,vijdon,or-nomus,vatanparvarlik,go'zallikni sevish,undan zavqlanish,yovuzlikka nafrat iroda,matonat va shu kabi ko'plab xislatlar fazilatlar uzviy birlik,mushtarak holda shakillantirilsa,ma'rifat-esa ularning ongiga muayyan bilimlar,g'oyalar,e'tiqod vaiymon,axloq va odob normalarini singdiradi,ta'lim-tarbiya ishlarini takomillashtiradi,milliy va umuminsoniy qadryatlarga sadoqat ruhini tarkib toptiradi.Tarbiya jarayonida talaba ijtimoiy-iqtisodiy tajribalarini chuqur o'rganadi. Shunday qilib ma'naviy-ma'rifiy tarbiya jarayonlari talaba qalbida insoniy fazilatlarni kamol toptirish bilan birga,hayot va turmush uchun zarur bo'lgan iqtisodiy,siyosiy,madaniy bilimlar bo'yicha to'plagan tajribalarni o'rganishga,undan saboq olish xususiyatlarini o'rgatadi.Demak auditoriyadan tashqari,ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari ijtimoiy-iqtisodiy,siyosiy-madaniy bilimlarni va talaba faolyatini samarodorligini oshirishda muhim ahamiyat kab etadi. Zero,ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlarini amalga oshirishda professor-o'qituvchilar bilan bir qatorda guruh murabbiylari,oliygoh jamoa tashkilotlari,ota-onalar,mahalla,davlatva nodavlat jamg'armalarining ishtiroki ta'minlanadi.Tajriba va tadqiqotimiz natijalari shundan dalolat bermoqdaki,maqsadli,pedagogik nuqtai nazardan samarali tashkil etilgan auditoriyadan tashqari ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlari talaba-yoshlarning fan asoslarini chuqur va mukammal o'zlashtirish,ijtimoiy-iqtisodiy,madaniy-siyosiy ma'lumotlarni kengaytirish bilan birga,uning hayotga bo'lgan munosabatini,o'quv mashg'ulotlarida olgan ma'lumotlarni turmush va taraqqiyot hodisalari bilan taqqoslash tasavurlarini kengaytirishiga,mustaqil xulosa chiqarishga,topshiriqlarni aniq va mustahkam yakunlashga,yordam beradi.Shuningdek yoshlar faolligini oshirishga amaliy yordam ko'rsatadi va ularning fuqarolik madaniyatini shakillanishiga poydevor quyadi. Shuning uchun ham talabalar dunyoqarashini kengaytirish,savodxonligini oshirish,bilim olishga qiziqish,fan asoslarini egallashga intilishni orttirish,shu asosda fuqarolik madaniyatini shakillantirishda muhim rol o'ynaydi.Shunga ko'ra oliygohlarning professor-o'qituvchilar,gurih murabbiylari va ma'naviy-ma'rifiy ishlar bo'yicha mutasadilar talabalarni barkamol inson qilib tarbiyalash,ularda mustaqil dunyoqarash hamda fuqarolik madaniyatini tashkil toptirish bilan birga,o'quv mashg'ulotlari jarayonida olgan bilim va ma'lumotlarni chuqurlashtirish va bo'sh vaqtlarni mazmunli,quvnoq o'tkazishga,talabalarni mustaqilikka,faollikka o'rgatish vayuksak ma'naviy-axloqiy salohiyat,aqliy zakovatini rivojlantirishga auditoriyadan tashqari ma'naviy-ma'rifiy tarbiya ishlarini kuchaytirishlari talabga maqsadga muvofiqdir.Buning uchun ma'naviy-ma'rifiy ishlarning ommaviy,jamoaviy,gurihiy,yakka tartibda (individual turi)dagi shakillaridan foydalanib,davra suhbatlari,bahs-munozara kechalari,fan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.05 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:17 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.05 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga