Reja: 1. Matematika fanining fanlarga bog'lab o'tishda yangi pedagogik texnologiyalardan foydalanish. 2. Matematika darsliklarida didaktik yo'llardan foydalanish. 3. Matematika fanida o'z-o'zini baholash metodidan foydalanish. Boshlang'ich sinflarda matematika fani o'quvchilarga sanashni qo'shish va ayirish ko'paytirishni va bo'lishni, ,q belgilarini va barcha hisoblashlarni o'rgatadi. Matematika fanini barcha barcha fanlarga bog'lab o'tish mumkin. Masalan: ona tili darslarida mashq no'merlarini o'qish uchun matematika fani ishtirok etadi. Tabiatshunoslik fani orqali oylarni, haftalarni sanash uchun ham matematika fanidan foydalanamiz.Matematika fani va barcha fanlarni o'qitish jarayonida hozirgi zamon pedago-gik texnologiyalaridan foydalanib bilimlarni o'quvchilar oniga singdirishimiz kerak. Pedagogik texnologiya-o'quv jarayonini harakatlantiruvchi kuch va oldindan belgilab qo'yilgan aniq maqsad yo'lidan o'qituvchining kasbiy faoliyatini yangilovchi va ta'limda yakuniy natijani kafolatlaydigan tadbirlar majmuasi. O'qituvchi faoliyatidagi barcha jarayonlar pedagogik texnologiyalar deyiladi. Yangi pedagogik tehnologiyadan kutilgan maqsad nima, uning afzalliklari, darsning samaradorligini oshirish tamoyillari nimadan iborat degan savolga quyidagicha hosilalar asosida javob berish mumkin. 1.Yangi pedagogik tehnologiya eng qulay va soda usul. 2.Mustaqil fikrlashni o'rgatadi. 3.Ko'p tarmoqli. 4.Sodda, oson. 5.Esda qolishi kuchli. 6.Bilim boyligini oshiradi. 7.Vaqtdan yutamiz. 8.Qiziqarli o'tadi. 9.Darsning samaradorligini oshiradi. 10.Dunyoqarashni oshiradi. 11.Tafakkurni rivojlantiradi. 12.O'quvchilarni diqqat- e'tiborini tortadi. 13.Har bir o'quvchi bilan individual munosabat paydo bo'ladi. 14.Xotirani kuchaytiradi. 15.Izlanishga chorlaydi. 16.O'quvchilarni o'z ustida ishlashga da'vat etadi. Boshlanng'ich sinf o'qituvchilari matematika darslarini pedagogik tehnologiyalar asosida o'tish uchun didaktik o'yinlardan foydalahish mumkin. Didaktik o'yinlar boshlang'ich sinflarda ta'limning samarali bo'lishiga, o'quvchining o'quv-bilim faoliyatini muvoffaqiyatli boshqarishga matematikadan nazariy bilimlarni oson egallashlariga, ularning bilim olishga bo'lgan qiziqishlarini orttiradi. Bolalarga o'yinni o'rgatishidan muayyan ta'limiy maqsad nazarda tutiladi. O'yinning eng muhim ahamiyati ham ana shundadir. O'yin o'tkazilishi shakllaridan farq qiladi. Didaktik o'yinlar o'qitish vazifasiga xiamat qiladi va qiziqarli, maroqli, tushunarli darajaga olib boriladi. Bolalar g'olib chiqish maqsadida jondili bilan mashq qiladilar, natijada ularda didaktik topshiriqlarni bajarishga bo'lgan qiziqish orta boradi. Didaktik o'yinlar har bir darsning maqsadini har bir mashqning maqsad va vazifalarini yaxshiroq tushunib olishga yordam beradi. Didaktik o'yinlar ta'limning ko'rgazmaligini, o'quvchining nutqini va bolalar harakatini o'z ichiga oladi, buning natijasida (ko'rish, eshitish, teri sezgisi, belgilarida) birlik tug'iladi. Bu esa o'qituvchi aytganlarni ifodalab berishlariga, ya'ni didaktik o'yin qoidalarini o'zlari bajarishlariga undaydi. Didaktik o'yinlarning bu tarzda tuzilish xususiyatlari o'quvchilar faoliyatini tahlil qilish imkonini beradi. Didaktik o'yinlar bolaning his-tuyg'usiga ta'sir etib, unda o'qishga ijobiy munosabat va qiziqish xislatini tarkib toptiradi. O'quvchilarda o'yinda zo'r mamnuniyat bilan ishtirok etadilar. O'yin boshlanishi sabrsizlik bilan kutadilar, ularning ongiga beixtiyor ertangi o'quv kunining quvonchli manzarasi gavdalanadi. O'yinlar hamjihatlik va intizorlikni tarbiyalashga yordam beradi, chunki har bir o'yin g'alaba qozonishga intilish bilan bog'liq bo'lib, o'yin shartlari ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.17 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:22
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.17 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:22 ]
Arxiv ichida: doc