Maxsus fanlar bo'yicha o'qitishning tashkil qilish va o'tkazish usuli Reja: 1. Pedagogika va kasb hunar kollejlarida maxsus fanlarni o'qitishning o'ziga xos xususiyatlari. 2. Pedagogik kollejlarda maxsus fanlarning o'qitishning qonuniyatlari. 3. Pedagogika kollejlarida maxsus fanlarning o'qitishning maxsus usul va uslublari. TAYaNCh TUShUNChALAR. o'qitish usuli, ko'rgazmali metod. Pedagogika va kasb hunar kollejlarida maxsus fanlarni o'qitishdagi bugungi kun muammolarini aniklang? Xususiy metodika kasbiy fanlari mustaqil faoliyat 1.o'qitish usullari va ularni qo'yiladigan talablar. Ushbu mavzu pedagogika fanlarini o'qitish uslubiyati kursida markaziy urinlarda turadi. Chunki pedagogika va kasb hunar kollejlarida o'quvchilarga chuqur bilim berish va ularni tarbiyachilik kasbiga puxta tayyolash ko'p jihatdan mashg'ulotlarni , uslibiy jihatdan maqsadga muvofikdir. Mazkur fanlarni o'qitish usullari o'rganish talabalardan umumiy pedagogika kursalarida olgan bilimlarini qayta esga tushirishni nazariy va uslubiy adabiyotlar bilan chuqur tanishlikni shu bilan birga, pedagogika va kasb hunar kollejlarida o'qituvchilar darslarini diqqat bilan kuzatish va tahlil qilishni talab etadi. Maxsus fanlar o'qitishda usul tanlashda va ularni klassifekattsiya qilish didaetika prisnseflaridan kelib chikadi. Bular kuyidagilar: -ta'limni tarbiyalovchi xarakteri va limiylik prensepi, bilimlarini ongli va mustaqil uzlashtirish prensipi, materialni muntazam va ketma-ketligi asosida o'rganish prensepini moslik, bilimlarini hayotga va amaliyot bilan bog'lash kabilar. Lekin didektiv prensiplarini klassifekattsiya qilishda pedagoglar o'rtasida munozara ketayotganini, a yori muomalalar dedaktiv prensipi 5 ta deb talqin kilinsa boshqalri 7 yoki 8 ta deb tushuntirishga urinadilar. bo'lajak ukiuvchilar dedaktiv prensiplar mohiyati umumiy va bolalar psixologiyasi, xususiy uslubiyat fanlarini o'qitish vazifalariga mos ravishda chuqur tushunib va uzlashtirib olishlari zarur. Bundan tashqari dedaktiv prenseplar pedagogik jarayonning qonuniyatlarini belgilashi, yangi shuning uchun ulardan birortasini xam kamsitishni mumkin emasligini talabalar ongiga etkazishi mumkin. Ukitigsh usuli - bu o'quvchilarga chuqur va mustahkam bilimlar berishi ularda ilmiy dunyo qarashini shakllantirishi ko'nikma va malakalar hosil qilishi shu bilan birga ularning bilim va ijodiy kobilyatlarini o'stirishni ta'minlash va ijodiy kobilyatlarini o'stirishni ta'minlash, o'qituvchining dars jarayonida o'quvchilar bilan ishlash yo'lidir. Zamonaviy darsni tashkil etishda qanday usullardan foydalanish mumkin? 2.o'qitish usullarining tavsifi. Pedagogika va kasb-hunar kollejlarida mutaxasislar fanlarini o'qitish jarayonida kullniladigan usullar xilma xildir.Ularning eng muxumlari kuyidagilardan iborat. 1) o'qitishning og'zaki metodlari. Bunga o'qituvchining ma'ruzasi, hikoyasi va suhbat usullari kiradi. Bu usullar asosan yangi materialni bayon qilish jarayonida kullaniladi. Bu usullarni qo'llashdan maqsad o'quvchilar tasavvurining aniq vatafakkurining chuqur, esda olib qolishning mustahkam bo'lishini ta'minlashdir. Bunga erishish uchun esa o'qituvchi o'quvchilardagimavjud hayotiy tajriba, bilimlariga suyanadi. ko'rgazmali qurollarva o'qitishning tashqi vositalaridan foydalanadi. ma'ruza pedagogika va kasb-hunar kollejlarida maxsus fanlarni o'qitish jarayonida eng ko'p qo'llaniladiganmetodlardan biri bo'lib, bu metod bilan kuprok nazariy masalalar yoritiladi. ma'ruza usuli o'qituvchidan juda ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.64 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:22
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.64 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:22 ]
Arxiv ichida: doc