Maxsus maktabda mehnat tarbiyasini berish metodikasi

Maxsus maktabda mehnat tarbiyasini berish metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Maxsus maktabda mehnat tarbiyasini berish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

Maxsus maktabda mehnat tarbiyasini berish metodikasi Reja: mehnat tarbiyasi. Psixo-fizik nuqsonlarini tuzatishda mehnat tarbiyasining ahamiyati. mehnat tarbiyasi vositalari. mehnat va inson bir-biri bilan chambarchas boglangan. mehnat insonni o'zini yaratadi. K.D. Ushinskiy bunday deb yozgan «Tarbiyaning o'zi, agar u kishining baxtiyor bo'lishini istar ekan, uni baxt uchun tarbiyalash kerak emas, balki turmush mehnatiga tayyorlash lozim». mehnat faoliyati bolaning tevarak atrofidagi muhitni, real buyumlarni anglab, bilib olishning mustahkam vositasi bo'lib unga nazariy bilimlarni kullanish imkoniyatini yaratib beradi. Uning ongini xissini tasavvurlar bilan boyitadi, ularni aniklaydi. mehnat faoliyatini tayyorlash, biron-bir kasb bo'yicha malaka va ko'nikmalar hosil qilish, yani mehnat adaptatsiyasiga erishish lozim. Bu vazifa alohida yordamga muhtoj bolalarga ishlab chiqarish korxonalariga mumkin qadar moslashgan sharoitlarda bilim berish orqali amalga oshiriladi mehnat tarbiyasida o'qituvchi umumiy talablarga rioya qilishi kerak. topshiriqlar bola yoshiga mos bo'lishi kerak. Malum bir turini tanlashda bolaning psixofizik xususiyatlari uning imkoniyatlariga individual munosabatda bo'lish. Ijtimoiy foydali mehnatni tashkil etishda o'quvchilarga to'g'ri instruksiya berish, tushuntirish, ko'rsatma berish. Xar bir mashg'ulot turini topshirishda bolaga rahbarlik qilish, nazorat qilish ragbarlantirish va jaxolash metodlaridan unumli foydalanish. Dulnev tomonidan mehnat ta'limi va tarbiyasi nazariyasini rivojlantirish maxsus maktab mehnat o'qituvchilariga muhim metodologik qo'llanma sifatida katta yordam beradi. Maxsus maktabning o'quv rejasida eng ko'p vaqt mehnat darsiga ajratiladi. mehnat insonni jismoniy, aqliy axloqiy jihatdan to'g'ri rivojlanishning sharoitidir. mehnat tarbiyasi shaxsning butun ma'naviy yo'nalishini belgilaydi. alohida yordamga muhtoj o'quvchilarning mehnat jarayonida ishtirok etishlari orqali o'zaro yordam, umumiy muvaffakiyatdan kuvonish, o'zi va urtogi mehnatining natijasini obyektiv baholash kabi axloqiy fazilatlar shakllanadi. mehnat bolan shakllantirish vositasi xamdir. mehnat jarayonida bola o'z aklini irodasini hissiyotini xarakterini rivojlantirish shaxsini shakllantirish mumkin. Shu jihatdan mehnatning korreksion ahamiyati bekiyosdir. o'quvchilarni mehnatga tarbiyalash dastlab oilada, maktabda, o'quv tarbiya ishlarining butun sistemasida, bolalar tashkiloti faoliyatida, ishlab chiqarish jarayonida amalga oshadi. mehnat tarbiyasi keng tushuncha bo'lib, maxsus maktab o'quvchilarini mustaqil hayotga, mehnatga tayyorlash ularni kasb hunar o'rgatish mehnat faoliyatida zarur bo'lgan intellektual jismoniy, axloqiy, bilim, ko'nikma va malakalari bilan qurollantirish va malakalar bilan qurollantirish o'z ichiga kamrab olgan, jamoa bo'lib mehnat qilishi asosida o'quvchilar aqliy, estetik jismoniy rivojlanib ularning dunyoqarashlari axloqiy sifatlari xarakteri shakllanib boradi. alohida yordamga muhtoj bolalarni mehnat tarbiyasini amalga oshirishda mehnat haqida suhbatlar, ayrim mehnat jamoalari haqida hikoya qilib berish mashxur, ilg'or kishilar to'g'risida ma'lumot berish, qishloq mehnatkashlari haqida savol-javoblar tashkil etish yaxshi natijalar beradi. Maxsus maktablardagi mehnat tarbiyasini amalga oshirishda kul mehnati xam muhim ahamiyatga ega. o'quvchilarda umumiy ish madaniyati, o'z ish o'rnini tashkil eta bilish, qurollarni hamisha tartibli, ozoda holda saqlash , ish vaqti ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.57 KB
Ko'rishlar soni 54 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:22 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.57 KB
Ko'rishlar soni 54 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga