MUNDARIJA Kirish 1 Bob Maxsus maktabda sinf rahbari ish masalalari pedagogik muammo sifatida 1.1. Maxsus maktabda ta'lim-tarbiyaviy ishlar tizimida sinf rahbarining o'rni 2 Bob. Maxsus maktabda sinf rahbari faoliyati mazmun mohiyati 2.1. Maxsus maktabda sinf rahbari ishinining asosiy vazifalari 2.2. Sinf rahbari olib boradigan tarbiyaviy ishlar mazmuni, shakllari, metodlari 3 Bob. Maxsus maktabda sinf rahbari ish tizimi 3.2. Maxsus maktbada sinf rahbarining ota-onalar, jamoatchilik va mahalla bilan olib boradigan ish turlari 3.3. Sinf rahbari faoliyatini takomillashtirishda uslubiy birlashmaning o'rni Xulosa Foydalangan adabiyotlar ro'yhati K I R I SH Mavzuning dolzarbligi: Mamlakatimizda istiqlol yillarida erishgan yutuqlarimizning eng muhimlaridan biri jamoatchilik fikri, ijtimoiy fikrni azaliy qadriyatlarimiz bo'lgan bolalar ta'lim-tarbiyasiga, oilaga, nogironlarga nisbatan mehr-muruvatlilik, insonparvarlilik, kelajak avlodning sog'ligi uchun qayg'urish har birimiz, hammamizning ishimiz ekanligini anglashimiz bo'ldi, desak adashmaymiz. Fan va texnika taraqqiyotining jadal kechayotgani, axborot texnologiyalarining keng qo'llanilayotganligi, o'quvchilarga berilishi lozim bo'lgan bilimlar ko'lamini tobora oshib borayotganligi, ta'limni tubdan yaxshilanishi, fanlar bo'yicha milliy va mahalliy sharoitlarga mos keladigan hamda malakali mutaxassislarni tayyorlash imkonini beradigan dastur va darsliklar, ta'limning zamonaviy metodlarini ishlab chiqish davr talabidir. Jamiyatda o'qituvchi, birinchidan, o'sib kelayotgan avlodni tarbiyalash, mehnatkashlarga har tomonlama bilim berishdan iborat bo'lgan faxrli hamda ma'sul vazifalarni bajaradi. Bu vazifalarni ado etish pedagogning alohida ijtimoiy roli va uning jamiyatdagi faxrli o'rnini belgilaydi. Jamiyatda o'qituvchi faoliyati yuksak baholanmoqda va uning obro'si yuksaltirilmoqda. Inson asosan, ikki yo'l bilan tarbiyalanishi mumkin: birovlarning bevosita ta'siri, ya'ni o'rgatishi, shuningdek, donolar fikrlari, o'gitlari va asarlarini o'qish orqali, inson o'zining fikrlashi, odamlar xatti- harakatidan, qilgan va qilayotgan ishlaridan tegishli xulosa qilishning eng qudratlisi tafakkur vositasida tarbiyalanishi mumkin. Allomalarimizdan A.Avloniy «Agar kishiga hayotning o'zi berolmas ta'lim, unga ta'limni bera olmas hech bir muallim»deya nasihat qiladilar, bu iison o'z tafakkuri yordamida tarbiyalanishi deb axloq normalarini egalash, yashayotgan jamiyat, insongarchilik xulq-atvor o'zida jamlangan axloqiy ko'nikma va malakalarni mujassamlashtirishi lozimligini taqozo etadi. Ko'pchilik olimu-fo'zalolar tarbiya deganda faqat bolaga tarbiya berishni tushunadilar. Bizningcha bu tarbiyaga faqat bolalar emas, kattalar ham muhtojdirlar. Hozirgi davr yigit-qizlar, shuningdek yoshi ulardan ham ulug'lar odob-axloq aqidalariga zid ish tutadilar. Bunga dalillar ko'p topiladi. Demak, tarbiyashunoslik insonni go'dakligidan boshlab to umrining oxirigacha hayot va turmush odobiga o'rgatuvchi va shu narsalarni tahlil hamda tadqiq etuvchi fandir. Tarbiya va tarbiyashunoslik haqidagi bu ta'rif, ma'no va mazmuniga odamlarning butun umri davomidagi xulq-atvori, odob-axloqi, bu boradagi milliy an'analarga sadoqat va shularga tarbiyachi hamda tarbiyalanuvchining to'la amal qilishi, milliy qadriyat, ma'naviyat va ma'rifatga hurmat, iymon va vijdon singari go'zal fazilatlar singgan. O'n ikkinchi chaqiriq O'zbekiston Respublikasi Oliy kengashining o'n birinchi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
104.44 KB
Ko'rishlar soni
46 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:22
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
104.44 KB
Ko'rishlar soni
46 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:22 ]
Arxiv ichida: doc