Maxsus maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yishning pedagogik-psixologik xususiyatlari

Maxsus maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yishning pedagogik-psixologik xususiyatlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Maxsus maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yishning pedagogik-psixologik xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

Mavzu: Maxsus maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yishning pedagogik-psixologik xususiyatlari Mundarija Kirish I Bob. Psixologik-pedagogik tashxis qo'yish muammolarining o'rganilishi. Psixologik-pedagogik tashxis qo'yishning nazariy o'rganilish tarixi 1.2. Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarda Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarda bilish jarayonlarining o'rganilishi II Bob. Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yish metodikalarining amaliy tahlili 2.1.Psixologik-pedagogik tashxis qo'yish tamoyillari va yo'nalishlari 2.2 Psixologik-pedagogik tashxis qo'yish metodikalarining qo'llanilish tartibi 2.3. Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga tashxis qo'yish metodikalarining amaliy tahlili Xulosalar Tavsiyalar Adabiyotlar Ilovalar I Bob. Psixologik-pedagogik-psixologik tashxis qo'yish muammolarining o'rganilishi Har bir yosh davrning psixologik xususiyatlarini hisobga olgan holda tarbiyaviy ta'sir o'tkazish insonda o'z vaqtida o'zini anglashni vujudga keltiradi. Bolada o'zini anglash tuyg'usi qancha erta uyg'onsa shaxsiy nuqtai nazar, o'z huquqini his etish, o'zining aqliy va jismoniy imkoniyatlarini baholash shunchalik tez paydo bo'ladi. Xuddi shu asnodainjjiqlik, o'jarlik va qaysarlik kabi illatlar tarkib topishiga ruhiy to'siq vujudga keladi. SHaxslararo munosabatdagi qarama-qarshilik, inqiroz rivojlanish qonunlariga loqayd qarashning oqibatidir. Inson psixikasidagi umidsizlik, ijtimoiy adaolat uchun kurashish ruhining o'zgarishi - nazariya bilan turmush munosibligining mahsulidir. Odamlarda e'tiqod dunyoqarash, ideal, umomala, muloqot mustaqil xulq-atvor samarali shakllantirish ko'proq yuqoridagi omillarga bog'liqdir. Kishidagi tashabbuskorlik hamda to'liqlarni engishga intilishni aniqlash va ularni yosh psixologiyasi xususiyatlaridan kelib chiqqan holda ruhiy turtki, berish maqsadga muvofiqdir. Ta'limning barcha bosqichlarida uning samaradorligini oshirish yosh psixologiyasining qonuniyatlariga suyanmog'i zarur. Bolalar jamoasi, oila muhiti, mehnat jamoalarida shaxslararo iliq munosabatni shakllantirish yosh davri xususiyatlarini inobatga olishning mahsuli sanaladi. Xatto kishining uzoq umr ko'rishi va unda ishchanlik qobiliyatining saqlanishi, istiqbol rejasi va maqsadi bilan yashashi ham yosh xususiyatlarini hisobga olib muloqotda bo'lishning mevasidir. Umaman ijtimoiy hayotning bircha jabhalarida oila, tarbiya muassasalari, ishlab chiqarish korxonasi va jamoat tashkilotlarida yosh psixologiyasidan foydalanish ta'lim va tarbiyaning shaxslararo ijobiy munosabatlar o'rgatishning, ishlab chiqarish samaradorligini oshirishning garovidir. Psixologik-pedagogik tashxis qo'yish muammosining nazariy o'rganilish tarixi ta'lim va tarbiyadagi qiyinchiliklar nima uchun va qanday qilib paydo bo'lishini tushunish uchun, u avvalo bola psixik taraqqiyotining asosiy qonuniyatlarini bilish va turli psixik holatlarini psixologik diagnostika metodlarini egallashi zarur. Tarbiyachining psixodiagnostik tadqiqot yoki doimiy kuzatish jarayonida olingan natijalarini bolalar bilan ishlashda qanchalik to'g'ri foydalana olishi ham muhim hisoblanadi. Psixologik diagnostika-psixologiyaning oralig'idagi zarur sohalaridan biri bo'lib, shaxsning individual psixologik xususiyatlarini o'lchash va aniqlashga doir metodlarni ishlab chiqadi. Tajribaga asoslangan psixologik diagnostika fan sifatida 19 asr oxirida vujudga keldi. Xuddi shu davrda psixologiyada o'lchash g'oyasi keng tarqaldi. Psixodiagnostikaning mustaqil fan sohasiga aylanishi olimlarning insonlar psixikasidagi individual farqlarga qiziqishning ortishi bilan bog'langan. Psixologik diagnostika diagnoz qo'yish haqidagi fandir. Bunda diagnoz ko'rsatkich va tavsifnomalarni birgalikda tahlil qilish asosida ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 93.19 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:23 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 93.19 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga