Maxsus maktablarda oila va maktab hamkorligi Reja: Maxsus maktablarda oila va maktab hamkorligi Oila bilan maktab hamkorlikning mazmuni va ish shakllari. Ota-onalar bilan shaxsiy suhbatlar 4. Tarbiya jarayonida maktab va oila birligini nazariy va amaliy ahamiyati Mamlakatimiz mustaqilligi jamiyatimizning barcha javxalarida shu jumladan oila uning iqtisodiy ma'naviy manfaatlarini himoya qilish. sog'lom avlodni tarbiyalash oilada sharqona tarbiyani tiklash kabi bir kator muammolarni xal etishga imkon berdi. Oila bolaning shaxsni to'g'ri yulga soluvchi muhim omildir bolani jismoniy tarbiyalash bular axloq va mehnat tarbiyasini berish oilada shakllanadi, bolaning tafakkur oilada rivojlana boshlanadi. Bizning davlatimizda bola tarbiyasida maktab bilan oilaning maqsadi bitta. O'zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasining 64 moddasida Ota-onalar o'z farzandlarini voyaga etgunlariga qadar bokish va tarbiyalashga majbur deyiladi. Ota-ona farzand oldidagi burchini bajarmogi kerak, degan edi. Ota-ona burchining asosiy yo'nalishlari. Oilaviy shart-sharoit va axil hamjamiyat oilani yaratish. Oilada farzand tug'ilishi orzusi Bilan yashash. Bola tarbiyasida tug'ilgan kunni nishonlashning ahamiyati. Islomiy va dunyoviy ilm olishga shart-sharoit yaratish. Farzandning ichki dunyosi: orzu, uy-xayollari, kuvonch va muvaffakiyatsizligiga sherik bo'lish. mehnatga xurmat va kuvonch xissini tarbiyalash. Bolalarga xamfikr hamdard bo'luvchi ustoz mehnatini ardoklash. Ona Vatanimiz ijtimoiy hayotning posboni. Xar bir inson shu Vatanda ulgayadi, voyaga etadi, uzining ma'naviy,aqliy, oilaviy majburiyatlarini anglab voyaga etadiyu anna shunday insoniy majburiyatlardan biri Vatan tizimidagi kata va kichik jamoalarni o'zaro hamkorligidir. Oila bilan maktab hamkorlikning mazmuni va ish shakllari. Oila bilan maktab hamkorligi barkamol inson tarbiyasidagi muhim omillardan biridir, maktabdagi o'quv tarbiya ishlarining yuqori saviyada bo'lishi o'quvchilarni tarbiyalangan darajasi ota-onalariga bog'liqdir. Maxsus maktablarning oila bilan ishlash tizimida aniq maqsad, mazmun bo'lishi kerak. Ota-onalar bilan hamkorlik borasida avval erishilgan yutuk va tajribalarning natijalarini tahlil qilib, xilma-xil va o'zaro bog'liq bo'lgan shakl va usullar yordamida rejali va izchil ishlar olib borish maqsadga muvofik bo'ladi. Bolalarni xar kuni kuzatuvchi, ularning rivojlanishida ijobiy va salbiy tomonlarini sezuvchi va ota-onalarga bolaga ta'sir qilishning eng samarali ussularini maslahat beruvchi tarbiyachilar oila bilan juda ko'p xilma-xil ishlarni olib boradilar. Maxsus maktab muassalarining ota-onalar bilan ishlashining jamoa tarzida va yakkama-yakka holda ishlash shakllarini moxirlik bilan kushib olib borish tufayli bolalarni taribiyalashda ijobiy natijalarga erishish mumkin. Maxsus maktab xodimlarining ota-onalar va oila bilan hamkorlikdagi ishlarining eng keng tarkalgan shakl va usullaridan bir nechalarini keltiramiz: a) Ota-ona va oila bilan yakkama-yakka ishlash. ilg'or pedagogik tajribalarning ko'rsatishicha, ishning bu turi katta ahamiyatga ega va kutilgan samaralarni beradi. Bunda o'qituvchi oila va bolaning shaxsiy xususiyatlarini urganib, ularni uzining tarbiyaviy ishida hisobga oladi. Buning natijasida tarbiyachi bilan oila o'rtasida dustlik munosabatlari, o'zaro xurmat va ishonch tezrok ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:29:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.6 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:23
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:29 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.6 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:23 ]
Arxiv ichida: doc