Maxsus maktablarda o'yinlarni tashkil qilish va o'tkazish

Maxsus maktablarda o'yinlarni tashkil qilish va o'tkazish

O'quvchilarga / Pedagogika
Maxsus maktablarda o'yinlarni tashkil qilish va o'tkazish - rasmi

Material tavsifi

Maxsus maktablarda o'yinlarni tashkil qilish va o'tkazish Reja: Maxsus maktablarda o'tkaziladigan o'yinlarni ahamiyati. Maxsus maktablarda o'tkaziladigan o'yinlar turlari. Maxsus maktablarda syujetli rolli o'yinlar. Maxsus maktablarda didaktik o'yinlar. Maxsus maktablarda harakatli o'yinlar. Rivojlanishida o'ziga xos xususiyatlariga xos bo'lgan xar bir rivojlanishida nuqsoni bor kichik maktab yoshidagi bolalarni tarbiyalashda tarbiya usulidan biri bo'lgan o'yinning ahamiyati kattadir. o'yinlar bolalarning jismoniy barkamol bo'lish uchungina emas, balki aqliy va axloqiy jihatdan tarbiyalash uchun muhim ahamiyatga ega. Rivojlanishida nuqsoni bor bolalar o'yinlarda uzlariga yaqin bo'lgan insonlarning fazilatlarini, holatlarini aks ettiradilar. Shu bilan birga o'yin o'quvchilarni rivojlanishi uchun sharoit yaratadi, yani o'yin jarayonida o'zaro munosabat malakalari paydo bo'ladi, murakkab axloqiy his-tuyg'ular shakllana boradi. Rivojlanishida nuqsoni bor bolalar uynash ko'nikmasini kechrok egallaydilar, shuning uchun bu bolalar o'yinlari o'ziga xos xarakterga ega. Pedagogning vazifasi - bolalarga o'yinning mazmunini tushuntirish va qoidasini o'rgatish, o'yinga kiziktirish va ular bilan birga uynash. Xar bir o'yin tarbiya vositasi bo'lib xizmat qilishi mumkin. o'yinda bola shaxsining xamma tomoni bir biriga o'zaro ta'sir etgan holda shakllanadi. o'yinni o'rganish jarayonini shunday uyushtirish kerakki, unda bolalar urtoklarcha munosabatda bo'lishini, vatanparvarlik, ijtimoiy foydali mehnatga to'g'ri munosabatda bo'lishini urgansin. o'yinni to'g'ri tanlash va bolalar bilan to'g'ri o'tkazish juda muhim ahamiyatga ega. o'qituvchi o'yinni o'tkazishga kirishishidan oldin o'yinning aniq vazifalarini belgilab chiqish kerak. o'yinni tashkil qilish va o'tkazishda imkon boricha o'quvchilarning tashabbuskor bo'lishi, faol ishtirok etish uchun ularni ragbatlantirish juda muhim. Rivojlanishida nuqsoni bor bolalar maktabining pedagogik jarayonida o'yinning tutgan o'rni katta ahamiyatga ega. Bu faoliyatda rivojlanishida nuqsoni bor bolalarni tarbiyalash va ularga ta'lim berishda keng foydalaniladi. Zero: o'yin bolalarning mustaqil faoliyati bo'lib unda bolalar ruhiyati namoyon bo'ladi. o'yin rivojlanishida nuqsoni bor bolalarning o'zaro mulokat vositasidir. o'yin bolalarni xar tomonlama tarbiyalash vositalaridan biridir. o'yin bolalarga ta'lim va tarbiya berishning metod va usulidir. Rivojlanishida nuqsoni bor boalar o'yini uzining mazmuni, xususiyati tashkil etilishiga ko'ra xilma-xildir. Ularni kuyidagilarga ajratish mumkin. Syujetli-rolli o'yinlar. Didaktik o'yinlar. harakatli o'yinlar. Syujetli-rolli-o'yinlar vokelikni aks ettirmoklikdir. Yani hikoya syujeti asosida malum bir rolni bajarish. Rolli mulokat o'yining asosiy magzidir. Shuni takidlash mumkinki, rivojlanishida nuqsoni bor bolalarning shakllanayotgan nutqi syujetli-rolli o'yinlar sharoitida kommunikativ uynashiga egadir. Syujetli-rolli o'yinlar davomida rivojlanishida nuqsoni bor o'quvchilar kupgina kasb-hunarlar haqida bilimlarga ega buladilar. Xar bir ishning o'ziga xos tomonini biladilar, ishlab chiqarish va xizmat qilish sohasida sharoitga moslashishni urganadilar. o'yin jarayonida «boshqalar uchun» xam shu nutqni egallashda bola «o'zi uchun» xam shu nutqni egallaydi. o'yindagi mazmunli-rolli mulokat jarayonida bola umumlashgan harakatlarni va tanish predmetni so'z bilan belgilashni boshlaydi. o'yin o'tkazish davomida pedagog quyidagi ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.09 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:23 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.09 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga