mehnat darslari tuzilishi va tiplari Reja: mehnat darsini bosqichlari mehnat darslarining tiplari Aralash darslar. mehnat dasrlari ushbu bosqichlardan tashkil topishi mumkin: o'quvchilarni uyushtirish; yangi materialni bayoni; instruktajlar, o'quvchilarning musiakil ishlari, yakunlovchi instruktaj, ustaxonlarni tozalash. Bularni batafsilrok ko'rib chiqamiz. o'quvchilarni uyushtirish. Darsning sifati ko'p jihatdan uning qanday uyushkoklik bilan talabchanligini sezmasalar, uzlarining mehnat kollektivining azosi ekanliklarini his etmasalar, bu holda darsda intizomning buzilishiga olib keladi. Mana shuning uchun tajribali o'qituvchilar darsning tashkiliy jihati bilan bog'liq birinchi minutlariga katta etibor beriladi. mehnat ta'limi darslari o'tkaziladigan xonalarga o'quvchilar guruh bo'lib o'qituvchi bilan birgalikda uyushgan holda keladilar. jarohatlanishga sabab bo'lgan xatti harakat qoidalari buzilishining oldini olish o'quvchilarning ustaxonada yolgiz qolishlariga ruxsat etilmaydi. Xonaga kirishlari bilan o'quvchilar o'z ish o'rinlarini egallaydilar. Yurlama (navbatchi yordamida) kilinadi, o'quvchilarning ish kiyimlari tekshiriladi. Kiyimlari mehnat xavfsizligi qoidalariga javob bermaydigan o'quvchilar mashgultlarga kiritilmaydi. Asboblar zagotovkalarni tarkatish darsni tashkil qilishning muhim momentidir. Xar bir kesish o'rnini kesish vam o'lchash asboblarining tula komplektlari bilan ta'minlash eng yaxshi variantdir. Tabiiyki, bu holda asboblarni tarkatish bulmaydi, xar bir o'quvchi xamma zarur narsalarni o'z ish o'rnidan topadi. Afsuski, buning uchun maktablarning xammasida bunday imkoniyat yuk va shu sababli asboblarni xar gal tarkatishga, sungra esa yigishga to'g'ri keladi.bunga iloji boricha kamrok vaqt ketishi, ortikcha harakat va shovqin bulmasligi uchun navbatchilarni uziga yordamchi qilib oladi. Ular asboblar solingan panellarni ish o'rinlariga tarkatib chikadilar, zagotovkalarni yashiklarda saqlanishi, bu yashiklarga sinf va guruhlar kursatilishi kerak. Yashiklar ichida zagotovkalar ustiga familiyasi yozilgan kopchalarga solibkuyiladi. Familiyalarni bitirilgan buyumlar ustiga bur yoki siyox bilan yozib kuyish chalkashliklarga olib keladi, chunki xarflar uchib ketib, familiyalarni o'qish qiyinlashadi. Yangi materialni bayon qilish. Bu element ayrim darslardagina urinli. Kupincha yangi materialni bayon qilishdan oldin o'quvchilarning uni idrok qilishga tayyor ekanligi tekshiriladi. Yani o'quvchilarni oldingi darslarda olgan va bu topshiriqni bajarish uchun zarur bo'lgan va malakalari qanday ahvolda ekani tekshiriladi. Yangi materialni bayon qilish uning mazmuniga, o'quvchilarning yoshi va tayyorligiga bog'liq holda har xil tashkil etilishi mumkin. Yangi materialni xajmi o'quvchilar uni uzlashtira olishlarini nazarda tutib belgilanadi. Bilim va malakalarning tekshirishning mazmuni darsga tayyorlanishda o'qituvchi tomonidan uylab kuyiladi. Bunda ko'rib chiqilishi kerak bo'lgan asosiy masalalar belgilanadi. Shuningdek, birinchi navbatda suraladigan o'quvchilar xam aniklanadi. Yangi materialni bayoni uni o'quvchilar kanda uzlashtirganini tekshirish bilan yakunlanadi. Instruktaj. Instruktajni kancha davom etishi va undagi informatsiyaning xajmi o'quvchilarning yoshiga bog'liq bo'ladi. 5-6 sinflarda materilani birdaniga emas, balki bir necha kismga bo'lib bayon etish tavsiya etiladi, chunki, kushalok darsga mo'ljallangan mehnat topshirigi bajarish uchun zarur bo'lgan xamma ma'lumotni o'quvchilar birdaniga kabul kila ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.92 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:23
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.92 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:23 ]
Arxiv ichida: doc