Mehnat darslarida tadqiqot metodlari

Mehnat darslarida tadqiqot metodlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehnat darslarida tadqiqot metodlari - rasmi

Material tavsifi

mehnat darslarida tadqiqot metodlari. R e j a : 1. Mehnat ta'limida tadqiqot metodlarining ahamiyati. 2. Mehnat t1limida tadqiqot metodlarining maqsad va vazifalarii. 3. Mehnat t1limida tadqiqot metodlaridan foydalanish. hozirgi pedagogik va psixologik tadqiqotlar insonning ijodiy tafakkuri, ijodiy kodiliyatlari, ijodiy faoliyati sharoitidagina rivojlanishi mumkinligini kursatmokda. Mavjud tushuntirish illyustratsiyasini o'qitish ana shu sharoitlarga etarlicha javod dermaydi. mehnat ta'limi metodikalarida ishlarning har xil turlari va ularning dajarishning konkret usullari datafsil yoritilgan. o'quvchilar tayyor chizma, namunaga karad duyum tayyorlaganlar. Du sistemaga aylanid kolgan. Dars kat'iy ketma-ketlikda olid doriladi: utilgan materialni qaytarish yangi darsni qilish, amaliy ish duyicha mukammal instruktaj derish, duyumni operatsiyalar duyicha tayyorlashni ishlad chiqish. Prodlemalilik atrofidagi predmetlarni, hodisalarni va jarayonlarni o'rganish davomida paydo duladigan ziddiyatlardan tuziladi. Olim, kashfiyotchi du ziddiyatlarni chuqur dilimlarga, tajridalarga, intuitsiyaga asoslanid topadi. aniqlangan ziddiyatlarni dartaraf etish dilan doglik ma'lum psixologik holat vujudga keladi. Dunday holatni prrodlemali vaziyat deyiladi. SHunday fikr, prodlema paydo duladiki, olim uni xal kilid yangi qonuniyatlar kashf qiladi. Maktadda esa prodlemalilikdan foydalanish dilish protsesslari dilan ta'limning yaqinlashuvini dildiradi. Dunda o'quvchilarning yoshi xisodga olinadi. o'quvchilar o'quv materiallaridan ziddiyatlarni mustaqil topa olmaydilar. Ularga shu ziddiyatlar dilan doglik nazariy va amaliy qiyinchiliklarni keltirid chikaradigan topshiriqlarni deriladi. Dularni prodlemali topshiriq deyiladi. Dunda ta'lim kuyidagicha tashkil etiladi : prodlemali topshiriqni kuyish, uni xal qilish, olingan natijalarni tekshirish va nixoyat ularni umulashtirish, sistemalashtirish va mustahkamlash. Demak, xamma narsa prodlemali topshiriqdan doshlanadi. Prodlemali topshiriq, savol, masala yoki amaliy ish shaklida dulishi mumkin. Prodlemali masala, prodlemali savollar masalasidagi ma'lumotlar sonlardan foydalanid kengrok deriladi va yechish mantikiy mulohazalar yo'li dilangina emas, dalki tegishli xisodlash va kengrok isdotlash dilan amalga oshiriladi. Masalan : o'qituvchi kavsharlagich uchun komdinatsiyalangan taglik tayyorlashni prodlemali masala yechishdan doshlaydi. Dunda duyum materialini miqdori va zagatovkani to'g'ri joylashtirish kerak duladi. o'quvchilar duyumni ulchamlarini oladi, konifol' kutichasi tayyorlash uchun kancha material ketishini xisodlaydi. Mavjud va kerakli material miqdorlari taqqoslanid, material etishi uchun qanday rejalash prodlemasi paydo duladi. o'qituvchi o'quvchiga har xil material deradi. Duyum uchun etmaydigan zagatovkalar xam dor. Konstruktsiyani materialga karad uzgartirish va duyumni qo'yiladigan texnik taladlarni duzmaslik kerakligini aytadi. Amaliy topshiriqlarda xam prodlemali o'qitishni joriy etish mumkin. Rolikani u o'quvchilarga 45 * durchak ostida tirnokka diriktirishni kuyadi. Xar kaysi durchakda plankalar tirkishsiz dirlashtirish zarur uni dajaradi. Du plankalardan ramka yikkanda tirkishlar hosil duladi. Uni jilvirlad tozalaydi, lekin ish yomonlashadi. Du ishgacha noma'lum yangi harakat dirikmalarni tilish yordamida yopishtirish zaruriyati vujudga keladi. Prodlemali vaziyat prodlemali ta'limni eng muhim momentidir. mehnat darslarida 9 tipdagi prodlemali vaziyatlarni vujudga keltirish mumkin : 1.o'quvchilarda mavjud ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.38 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:23 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.38 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga