Mehnat ta'limi darslarini tashkil qilish shakllari

Mehnat ta'limi darslarini tashkil qilish shakllari

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehnat ta'limi darslarini tashkil qilish shakllari - rasmi

Material tavsifi

mehnat ta'limi darslarini tashkil qilish shakllari Reja: Dars mehnat ta'limi ishining asosiy formasidir. o'quvchilar ishini tashkil qilish shakllari. mehnat darslari strukturasi. mehnat darslarining tiplari. Dars-mehnat ta'limi ishining asosiy formasidir. mehnat ta'limi bo'yicha nazariy darslar yuqori sinf o'quvchilari bilan ishlash xarakterlidir. Shuning uchun bunday darslar ma'ruzalar matnining ikkinchi kismidka so'z yuritiladi. Bunda esa amaliy dars (mashg'ulotlar) ko'rib chikiladi. Dars mehnatdagi ta'lim ishining asosiy tashkiliy formasidir. Bu texnik mehnat darslariga xam taaluklidir. Ustaxonadagi mashg'ulotlarda dars mehnat ta'limining asosiy vazifalarini amalga oshirish yangi materialni bayon qilishni amaliy topshiriq berish va uni xal qilish bilan yaxshi bog'lash o'quvchilarni aktivlashtirish ijtimoiy foydali mehnatga jalb etishni amalga oshirishni imkonini beradi. mehnat darslari boshqa fanlarga nisbatan o'zini xususiyatlariga ega. Ular kuyidagilardan iborat : A) Darsda asosiy urinni o'quvchilarni amaliy ishlari tashkil qiladi. Shuning uchun o'quv ustaxonasidagi mashg'ulotlar kushalok dars sifatida utish maqullangan. 45 dars nokulay, chunki amaliy ishga oz vaqt koladi. Darsning ko'p kismi ish o'rnini tayyorlash va yigishtirishga, o'quvchilarning instrimentiga ketadi. 90 minutlik dars davomida malum mehnat topshiriqlarini bajarishga ulguradilar. Bu esa ularga ma'naviy konikish bagishlydi va o'quvchilarga ish natijalarini baholash imkoniyatini beradi. B) o'quvchilarning amaliy ishlari unumli mehnat bazasida tashkil kilinadi. V) ustaxonalardagi mashg'ulotlardan o'quvchilar har xil kirkuvchi asboblar yordamida ishlaydilar. Materiallarga stanoklarda ishlov berishni bajaradilar. Shu sababli dars o'tkazishning xavfsizligini taminlovchi maxsus tayyorgarlikni talab qiladi. Darsga kator didaktik talablar kuyiladi. mehnat darslariga nisbatan bu talablar nimalardan iboratligini ko'rib chiqamiz: 1.Didaktik maqsadning anikligi : odatda xar bir darsda kator didaktik masalalar xal kilinadi, kupincha ularning dominant (ustinrok) bo'ladi. Masalan, o'quvchilarga bilim berildi, ularga ko'nikma malakalar shakllanadi, texnik ijodiyot qobiliyati va xoka'zolar rivojlanadi. Ammo ana shu ta'limiy vazifalar xar qanday darsda birday xal kilinmaydi. Bu ko'p jihatdan darsning mazmuniga bog'liq. Masalan modellashtirishga bagishlangan darslarda ayniqsa, texnik tfakkurni, fazoviy tasavvurni va texnik ijodiyot uchun yaxshi sharoitlar vujudga keladi. o'quvchilar modellarni tayyorlar ekan, ilgari olgan bilim va malakalarni mustahkamlaydilar va takomillashtiradilar, ammo bu mazkur holda asosiy emas balki yul yulakay xal kilinadigan vazifadir. Dars strukturasi, tayyorlash obyekti, metodik-vositalar bularning xammasi birinchi navbatda asosiy didaktik vazifaga buysinadi, uni bajarishga yunaltiradi. Shu bilan birga boshqa o'quv vazifalarning bajarishiga tuskinlik kiladigan sharoitda vujudga kelishiga xam yul kuyilmaydi. Jumladan tayyorlashda o'quvchilarning texnik ijodiyoti uchun obyektiv sharoit mavjud buladigan. Ammo detallarni yasash o'quvchilar xali egallab olmagan mehnat operatsiyalarni bajarish bilan bog'liq modelni tanlash mumkin. Bunday model ustaxonalardagi mashg'ulotlarda tasvirlash obyekti sifatida mos kelmasligi tabiiydir. mehnat ko'nikmalarini shakllantirish vazifasi birinchi urinda turishiga xam misol keltirish mumkin. Xar qanday mehnat operatsiyasining mohiyati o'quvchilarga operatsiyaning mohiyati, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 23.18 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:24 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 23.18 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga