mehnat ta'limi jarayonida kasb tanlashga yo'llash Reja: mehnat ta'limi jarayonida olib boriladigan kasb tanlashga yo'llash ishining mazmuni va vazifalari. 2. mehnat ta'limi jarayonida kasb tanlashga yo'llashning formalari va metodlari. mehnat ta'limi jarayonida olib boriladigan kasb tanlashga yo'llash ishining mazmuni va vazifalari. Kasb tanlashga yo'llash butun pedogoglar kollektivi tomonidan xal etiladigan umummaktab vazifasi hisoblanadi. Shu bilan birga, bu ishda mehnat ta'limi alohida urinni egallashini esdan chikarmaslik kerak. Bunga sabab shuki, mehnat ta'limining mazmuniga kator kasblar bilan uzviy ravishda tanishtirish kirishtirib yuboriladi va bu tanishtirish fakat nazariy jihatdangina emas, amaliy jihatdan xam olib boriladi. Malumki, kasb to'g'risida tasavvur ana shunday tarzda berilgandagina u xakda tulik tasavvurga ega bo'lish mumkin bo'ladi. Kasb tanlashga yo'llash ishi butun mehnat ta'limi davomida olib boriladigan, lekin uning vazifalari uzining turli bosqichlarida uzgarib turadi. V-VII sinflarda asosan kasb haqida ma'lumot beriladi. o'quvchilar qanday ommaviy ishchi kasblar borligi bilan tanishadilar. Bu kasblarning elementlari o'quvchilarning ustaxonadagi faoliyati mazmunini tashkil etadi. Bu xol o'qitishning shu davrida o'quvchilarni umumtexnikik tayyorlash vazifasiga tula mos keladi. VI-sinfda va ayniqsa, VII sinfda kasb to'g'risida ma'lumot berish bilan bir katorda kasbiy tarbiyalash ishlari xam olib boriladi. Bunga sabab shuki, VII sinfni bitirish arafasida o'quvchilar bulgusi mehnat tayyorgarlikning profili (yo'nalishi)ni tanlab olishlari zarur. Xar bir profil kuplab ommaviy ishchi kasblarni o'z ichiga oladi. Bular ustaxonadagi mashg'ulotlarning mazmuni bilan izchil aloqada bo'lgan kasblar bo'lishi (masalan, metallga ishlov berishga va yog'ochga ishlov berishga oid kasblar) yoki ular bilan xech qanday aloqador bo'lmagan kasblar (chunonchi, suvokchilik, buyokchilik va shu kabi qurilish kasblari) bo'lishi mumkin. mehnat tayyorgarligining profilini tanlashda kupincha munozarali vaziyatlar vujudga kelib,bu munozarada o'quvchilarning ota-onalari xam ishtirok etishlari mumkin. mehnat tayyorgarligining ayrim profillari guyo etiborsizdk tuyo'lib, xech kim bu kasbni tanlashni xoxlamaydi. boshqa profillarga esa, aksincha, keragidan kuprok o'quvchilar kizikib qolishadi. Afsuski, maktablarning ish tajribasida shunday manzarani kuzatish mumkin; o'qituvchilar bu masalani o'quvchilarning uzlashtirishlariga karab xal etishga urinishadi, yani alochi o'quvchilarga tanlash huquqi beriladi yomon uzlashtiruvchilar esa kolgan kasb turlaridan birortasini tanlashga majbur bo'lishadi. Masalani bu tarzda xal etishxar jihatdan noto'g'ridir. hayot yo'lini zurma-zuraki tanlaganlaridan xech qanday yaxshilik kutib bulmaydi. Shubxasiz, alochi o'quvchilar ragbatlantirilaishga loyiklar, birok bu narsa boshqalarni kasb tanlash erkinligidan mahrum kilmasligi kerak. Shunday xam buladiki, mehnat tayyorgarligining profilini to'g'ri tanlagan o'quvchi keyinchalik uziga shu profil doirasidagi kasbni tanlaydi. Shundan kelib chikib, mehnat tayyorgarligining profilini tanlash ixtiyoriy bo'lishiga harakat qilish lozim. Bunga qanday erishish mumkin? Bu savolga javob berish uchun avvalo kasb tanlash erkinligini qanday tushunish lozimligini aniklab olish zarur. Bizning jamiyatimizda xoxlagan kasbni tanlash yo'lida siyosiy, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
29.83 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:24
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
29.83 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:24 ]
Arxiv ichida: doc