Mehnat ta'limida pedagogik texnologiya va uning mohiyati

Mehnat ta'limida pedagogik texnologiya va uning mohiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehnat ta'limida pedagogik texnologiya va uning mohiyati - rasmi

Material tavsifi

mehnat ta'limida pedagogik texnologiya va uning mohiyati Reja: Pedagogik texnologiya haqida turli qarashlar; Pedagogik texnologiyaning tarixi; Kadrlar tayyorlash milliy dasturidagi asosiy vazifa; Pedagogik texnologiyaning mohiyati; Pedagogik texnologiyaning ta'limiy mohiyati. Jamiyatning xar bir fuqarosi XX1 asr bo'sag'asida turar ekan, utgan yillarni baholashga va kelajak hayotining turli kirralarini belgilab olishga urinishlari tabiiydir. ta'lim sohalaridagilar xam bundan mustasno emas. Ilmiy-texnikaviy taraqqiyot nafaqat ishlab chiqarishning ko'p sonli tarmoqlariga balki madaniyat sohasiga, ijtimoiy gumonitar bilimlar doirasiga xam yangi texnologiyalarni joriy etishni takazo etmokda. Shu boisdan keyingi un yilliklarda pedagogik olimlar diqqatini jalb kilgan dolzarb masalalardan biri pedagogik texnologiya (PT) hisoblanadi. Bu muammoga kizikish ortganligini kuyidagicha izoxlash mumkin : bazi olilarning pedagogikadagi «Zamonaviy yo'nalish» deb an'anaviy yondoshishlari va o'z imkoniyatlari doirasida muammoga ilk bor kul urishlari (X.Abdukarimov, K.Zaripov, T.Nazarov, U.Nisxonaliev) boshqa guruh tarafdorlari ta'limning bugungi ahvoliga kayguradilar va uni inqirozdan kutkaruvchi kuch texnologiyalashtirish deb karaydilar (I.Ya.Lerner, F.Fradkin va boshqalar). uchinchi guruh olimlari texnologiyalashtirishni obyektiv jarayon deb, yangicha sifatiy muammolarni yechish uchun ta'limni evolyutsion bosqichga ko'tarish shartlaridan biri ekanligini etirof etadilar (M.V.Klarin, M.K.larrik, T.A.Ilina). Biz xam keyingi fikrga kushilgan holda PT ga taraqqiyot yo'lidan borayotgan davlatlarning ta'lim sohasidagi siyosatining bosh vazifasida karab kelinganligini takidlaymiz. Bunday yondoshish YuNYeSKO tomonidan xam maqullangan. 1971 yilda uning direktori Mais Rene Fransiyaning sobiq bosh vaziri (ayni holda ta'lim vaziri xam) Edgaro Froga murojaat etib ta'lim sohasida tuzilgan xalqaro komissiyaga rahbarlik qilishni va jahonda ruy berayotgan o'zgarishlar asosida ta'limning maqsadi, rivojlantirish yo'llarini aniqlash vazifalarini yukladi. Shunday qilib 1972 yilning kuzida Buyuk Britaniya va Fransiya kitob dukonlarida «Mavjudlik uchun o'qish», «Tarbiya dunyosi bugun va ertaga» nomli kitob paydo buldi va unda «Zamonaviy texnologiya va ta'limni yangilashda harakatlantiruvchi kuch» ekanligi kayd etildi. muhimi shundaki, prezidentimiz Islom Karimov tomonidan ta'limning Milliy modeli yaratildi va uni ruyobga chiqarish bosqichlari xar jihatdan ilmiy asoslab berildi. Uning ikkinchi va uchinchi bosqichlarida «o'quv tarbiyaviy jarayonni ilg'or pedagogik texnologiyalar bilan ta'minlash» jiddiy vazifalardan biri ekanligi kursatildi. Xush, pedagogik texnologiya nima o'zi ? - Uning ilmiy asosida qanday nazariyalar yotadi ? - Amaliyotga tadbiq etish sharoitlari nimadan iborat ? Dastlab «Texnologiya» tushunchasiga aniklik kiritaylik: Bu so'z fanga 1872 yilda kirib keldi va yunoncha «texnos» - hunar, san'at va «Logis» - fan so'zlaridan kelib chikkan holda «hunar fani» manosini anglatadi. Birok bu ifoda zamonaviy texnologik jarayonni tulik tasvirlab bermaydi, yoxud texnologik jarayon bu mehnat vositalariga ta'sir etish natijasida mahsulot yaratish sohasidagi mehnat hisoblanadi. Demak, bu ta'rifni tadqiqotimiz mavzusiga kuchirish mumkin, unda PT sifatida ularga oldindan belgilab olingan shaxs sifatlarini shakllantirish jarayoni deb ta'riflasak ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.9 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:24 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.9 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga