Mehnat ta'limida politexnik prinsiplar

Mehnat ta'limida politexnik prinsiplar

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehnat ta'limida politexnik prinsiplar - rasmi

Material tavsifi

mehnat ta'limida politexnik prinsiplar Reja: Politexnik ta'lim to'g'risida tushuncha. mehnat malaka va ko'nikmalar orasidagi o'xshashlik. Politexnik ta'limni fan asoslari va mehnat ta'limida his etilishi. Politexnik ta'limni mehnat darsi misolida bayon etish. Politexnik prinsip mehnat ta'limini o'quvchilarda hozirgi zamon ishlab chiqarishning umumiy ilmiy asoslariga doir bilimlar shakllanadigan va ular bilan ishlab-chiqarish texnik faoliyatining ko'p sohalarida qo'llaniladigan umumlashgan malakalarni egallaydigan yusinda tashkil etishni talab qiladi. boshqacha qilib aytganda o'quv ustaxonasidagi mashg'ulotlar jarayonida oladigan texnik bilim va malakalarning universalligini : bilim va malakalarni ishlab chiqarish sharoitida foydalana olish mumkinligini kursata olish zarur. o'quvchilar hozirgi zamon sharoiti va qishloq xo'jaligi ishlab chiqarishning muhim tarmoqlari bilan ikki yul orqali tanishadi : A) ularni xar birini izchil o'rganish ; B) ishlab chiqarish jarayonlarini ularning asosi bo'lgan tabiiy-ilmiy qonunlarga bog'liq holda klassifikatsiyalash va mazkur qonuniyatlarni xalq xo'jaligining bir-ikkita tarmogi misolida o'rganish orqali. Birinchi yulni maktabda kullab bulmaydi, chunki u uzoq vaqtni talab etadi. Ikkinchi yul esa maktabda xalq xo'jaligini muhim tarmoqlarini o'rganish uchun real sharoit yaratadi va didaktik jihatdan xam kulay, chunki u maktabda xalq xo'jaligini urgangan tarmogi bilan, urganmagan tarmogi orasida uzviy bog'lanishni ta'minlaydi. tUrli sohalarda sirtdan karaganda ishlab chiqarish jarayoni har xil bulsada ancha o'xshashlik va umumiylikka ega, chunki ular tabiatning bir xil qonun va qoidalaridan foydalanishga asoslangan. Ayrim pedagoglar politexnik ta'limni fan asoslarida o'qitish jarayonida berish mumkin deb hisoblaydilar. Fan asoslarining politexnik ta'lim ishida katta ahamiyatga ega, lekin uni o'zi kifoya kilmaydi. Fan asoslariga doir fanlarni texnikadan olingan misollar bilan boyitish kifoya kilmaydi, chunki bunda u yoki bu ishlab chiqarish hodisasining o'quv predmetining mazkur mavzuga bog'liq bir tomoni ko'rib chikiladi. Shu sababli o'quvchilarda ish chiqarish hodisasi haqida tasavvur hosil bulmaydi. Masalan : o'quvchilarda detal haqida fan asoslarining u yoki bu qonunida dasturlashning konkret misoli sifatida emas, balki mashinaning tipovoy kismi sifatida tula tasavvur qilish uchun uning vazifasi va mashinadagi o'rni haqida, zagatovkasi uchun material tayyorlash haqida gapirib berish kerak. Bunda fan asosi oldiga qo'yilgan masala emas, balki ularga kirmaydigan (masalan : detalni tayyorlash) masalalar haqida gapirish kerak bo'ladi. Ishlab chiqarish hodisasining xar tomonlama yoritilsa fan asoslari bo'yicha predmetning o'rganish mantiki buziladi, bu predmetlar mazmuni ularga bevosita aloqasi yuk materiallarni kiritishga majbur kilinadi. mehnat usullarini egallashni ayrim predmetlarini vazifasiga kiritilsa, ular ana shu predmetning tuzilish mantikiga buysinadi. Kolaversa mehnat obyektlarini tanlashda fizika, matematika va boshqa predmetlarning o'qituvchilari eng avvalo shu obyektlar utilayotgan mavzu bilan bog'liq bo'lishiga harakat qilishadi, mehnat protsessining mazmuni ikkinchi rejaga utib koladi. Natijada amaliy mashg'ulotlar uchun obyektlar tanlash juda sekinlashgan va mehnat ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 11.98 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:24 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 11.98 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga