mehnat va ishlab chiqarish ta'limi metodlari. og'zaki metodlar Reja: Metodlar haqida tushuncha. Metodlarning klassifikatsiyasi. og'zaki metodlar : hikoya, tushuntirish va suhbat. Metodlar va yullar. mehnat ta'limi metodikasi deganda o'qituvchida o'quvchilarning o'zaro ish usullari tushunilib. Uning natijasida oxirgi texnik-texnologik bilimlarni uzlashtiradi, mehnat malaka ko'nikmalari, onggi va mehnatga munosabati tarbiyalanadi, o'quv va mehnat faoliyatida mustaqilligi va ijodiy aktivligi usadi. mehnat ta'limi metodlarini ayrim qismlarini o'qitish yo'llari (priyomlar) deb nomlanadi. Masalan : o'quvchilarga ishchi hujjatlarni namoyish qilish metodi haqida ko'rsatma berish jarayonida harakatlarni ishchi surat (tip) da va uni kismlarga ajratilgan holda namoyish qilish kursatiladi. Bunda alohida olingan uslublar, yullar, turli metodlar tarkibiga kirishi mumkin. o'quvchilari yangi tushunchalarini yozib olish yo'li o'qituvchini o'quv materialini tushuntirishida, suhbatlashishda, kitob ustida mustaqil ishlash jarayonida, laboratoriya ishlarini bajarishida va boshqalarda amalga oshiriladi. mehnat ta'limi jarayonida metodlarni uzlari va uning tarkibiga kiruvchi yullar turlicha birikcha ko'rinishida kullanishi mumkin. Faoliyat turining biror bir ko'rinishi ayrim holda mustaqil metod sifatida, boshqa ko'rinishda esa o'qitish turi sifatida kullaniladi. suhbat va tushuntirish o'qitishning mustaqil metodlari sanaladi. aGar o'qituvchi ularni o'quvchilarning amaliy ish jarayonida xatolarini tugirlash, o'quvchilar fikrini yigish, jalb qilish usuli sifatida kullasa, mashq qilish metodi tarkibiga kiruvchi o'qitish yo'li bo'lib xizmat qiladi. Metodlarning turlari. o'quv ustaxonalaridagi mashg'ulot-larda ta'limning turli metodlari kullaniladi. Darsda o'quv-tarbiya maqsadlariga erishishida ularning biri katta, boshqalari kichikrok rol uynaydi. Masalan texnika-texnologiya bilimlarini berish jarayonida tushuntirish, bayon etish va suhbat asosiy rolni uynaydi. Amaliy mashg'ulotlarda esa yetakchi rolni mashq metodlar, kino darslarida esa kinofilmlarni namoyish qilish uynaydi va xokazo. Lekin darsning maqsadiga fakat yetakchi metodlarni qo'llash natijasidagina erishilar ekan deyish noto'g'ri. Bunga barcha metodlar va usullarni qo'llash natijasida erishiladi. Kancha dars murakkab, o'qituvchi va o'quvchining ish faoliyatida bir necha turlar ishtirok etsa, darsni o'qitishga shuncha ko'p metod va uslublar ishlatiladi. Metodlarning klassifikatsiyasiga o'quvchilarning bilim olish turiga karab ajratish mumkin. Bunda metodlar uchga bulinadi: og'zaki, ko'rgazmali va amaliy. o'quvchilarni bilim, ko'nikma va malakasini tekshirish va baholash metodi muhim urin tutadi. o'quvchilarning bilim olish jarayonidagi bilash aktivligi va mustaqilligini oshirish darajasiga karab metodlarni quyidagi turlariga bo'lish mumkin : tushuntirish-illyustratsiya (namoyish qilish) yoki kabul qilish (o'quvchilar bilimlarini o'qituvchining so'zi yoki kitobdan uzlashtiradi, harakatlarni namuna asosida), muammoli o'qituvchi o'quvchilar oldiga fikr yurituvchi vazifa kuyadi va ularni mustaqil ravishda bu masalalarni yechishni tashkil etadi va kisman izlanuvchan (o'quvchilar muammoni bir kismini mustaqil ravishda yechish uchun izlanadilar). o'quvchilarning bilish faoliyatini turlicha bosqichlarida o'qitishning turli metodlari kullaniladi. Metodlarni olinayotgan bilim manbaalari asosida klassifikatsiyaga bo'lish mumkin, xar bir metod o'quvchilarni mustaqilligi va ijodiy aktivligini oshirishga qaratilgan yullarni ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.97 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:24
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.97 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:24 ]
Arxiv ichida: doc